Dilemma: jongensnaam lijkt op naam zoon broer

Discussie in 'Babynamen' gestart door Caprima, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    Tja, hangt wel beetje van de namen af. Mijn zoontje heet R.obin en die van mijn broer R.oan (beide uitgesproken met lange o). Lijkt ook best op elkaar maar heb ik nooit klachten over gehoord, alleen opa en oma vergissen zich nog wel eens.

2. Caprima

Caprima Lid

21 feb 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk ook dat de namen misschien niet zo heel vaak na elkaar genoemd worden (met 4 kleinkinderen) maar dat het wellicht voor opa en oma wat verwarrender is. Maar misschien valt dit ook best mee.

Eerste gedachte toen mijn neefje geboren werd was, balen, nou kan die naam niet meer. Maar toen was het bij ons nog niet echt aan de orde en het blijkt zo moeilijk die naam af te schrijven omdat het niet helemaal hetzelfde is.

3. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Oeh... Heel lastig!!

Als mijn neefje Pim had geheten, had ik geen Tim gekozen.
    Of Rick en Mick.
    Maar goed, snap wel dat het extra lastig en twijfel is als dit voor jullie dé naam is.

4. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Als mijn broer en schoonzus een naam zouden kiezen die heel veel op één van mijn kids zou lijken, zou ik dat niet erg vinden.

5. Rose1707

Rose1707 Lid

6 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het gewoon doen.
    Ik zou het ook niet erg vinden als m'n zus het zou doen. Misschien schept het zelfs een extra band tussen die twee. En opa's en oma's verwarren namen altijd met elkaar, maakt niet uit hoeveel ze op elkaar lijken.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.203
    10.812
    113
    doet denken aan kwik, kwek en kwak :D

7. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Ik zou het dilemma met mijn broer bespreken..

8. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dit ook met je broer bespreken. Het zou er voor mij ook van afhangen hoe vaak je hen ziet..

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon doen!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het gewoon doen. Ik ken mensen bij wie in de nabije famile namen op elkaar lijken. Dustin/Justin, Jay/Ray, Janneke/Anneke, Nisa/Lisa. Geeft echt geen problemen.

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik heb bijna hetzelfde met een meisjesnaam en de dochter van mijn broer. Dat verschilt 2 letters en een andere klank. Toch vind ik het niet kunnen. Bij 1 letter verschil al helemaal niet.

in mijn ogen de enige oplossing als je perse die naam wilt: het bespreken met jouw broer. Als hij het prima vindt vind ik het al anders.

12. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou het echt bespreken met je broer. Wie weet ziet hij er wel helemaal geen probleem in.
    Verder vind ik Pim en Tim echt twee verschillende namen. Dat vind ik overigens bij alle voorbeelden. Nick/Mick of Lex/Dex of Gijs/Thijs of Rein/Hein. Het zijn toch gewoon twee verschillende namen?

Deel Deze Pagina