Tja, hangt wel beetje van de namen af. Mijn zoontje heet R.obin en die van mijn broer R.oan (beide uitgesproken met lange o). Lijkt ook best op elkaar maar heb ik nooit klachten over gehoord, alleen opa en oma vergissen zich nog wel eens.
Denk ook dat de namen misschien niet zo heel vaak na elkaar genoemd worden (met 4 kleinkinderen) maar dat het wellicht voor opa en oma wat verwarrender is. Maar misschien valt dit ook best mee. Eerste gedachte toen mijn neefje geboren werd was, balen, nou kan die naam niet meer. Maar toen was het bij ons nog niet echt aan de orde en het blijkt zo moeilijk die naam af te schrijven omdat het niet helemaal hetzelfde is.
Oeh... Heel lastig!! Als mijn neefje Pim had geheten, had ik geen Tim gekozen. Of Rick en Mick. Maar goed, snap wel dat het extra lastig en twijfel is als dit voor jullie dé naam is.
Als mijn broer en schoonzus een naam zouden kiezen die heel veel op één van mijn kids zou lijken, zou ik dat niet erg vinden.
Ik zou het gewoon doen. Ik zou het ook niet erg vinden als m'n zus het zou doen. Misschien schept het zelfs een extra band tussen die twee. En opa's en oma's verwarren namen altijd met elkaar, maakt niet uit hoeveel ze op elkaar lijken.
Ik zou het gewoon doen. Ik ken mensen bij wie in de nabije famile namen op elkaar lijken. Dustin/Justin, Jay/Ray, Janneke/Anneke, Nisa/Lisa. Geeft echt geen problemen.
Ik heb bijna hetzelfde met een meisjesnaam en de dochter van mijn broer. Dat verschilt 2 letters en een andere klank. Toch vind ik het niet kunnen. Bij 1 letter verschil al helemaal niet. in mijn ogen de enige oplossing als je perse die naam wilt: het bespreken met jouw broer. Als hij het prima vindt vind ik het al anders.
Ik zou het echt bespreken met je broer. Wie weet ziet hij er wel helemaal geen probleem in. Verder vind ik Pim en Tim echt twee verschillende namen. Dat vind ik overigens bij alle voorbeelden. Nick/Mick of Lex/Dex of Gijs/Thijs of Rein/Hein. Het zijn toch gewoon twee verschillende namen?