Ik plaats 'm maar even hier, weet anders ook niet onder welk onderwerp dit het beste hoort... Tijdens de zwangerschap van Caitlyn zijn m'n ogen een aardig eind achteruit gegaan, en dat is tot op nu nog gebleven: echt moeite met scherp stellen en kleine lettertjes lezen, (ingredienten op verpakkingen lezen is echt een ramp. Heel handig, als je voor 2 dametjes met KMA alle ingredienten moet nakijken ). Tot nu toe heb ik altijd gedacht: wordt wel beter als ik ontzwangerd ben. Maar dat is dus nog niet echt het geval. Nu ben ik ook hartstikke moe nog, omdat Caitlyn tot op heden nogal slechte nachten maakt. De laatste dagen, na wisseling van medicatie en campingbedje ipv ledikant, is ze veel rustiger aan het worden en beginnen ook de nachten een aardig eind beter te worden, dus hopelijk is die vermoeidheid straks een stuk beter. Maar nu vraag ik me dus af of het handig is om toch nog even af te wachten of m'n ogen nog weer verbeteren, of dat ik er echt aan moet gaan geloven en een bezoek aan de opticien nu toch echt nodig wordt? Weet iemand dat, hoe lang daar voor staat? Ben nu 36 trouwens, dus de leeftijd gaat mogelijk ook een rol spelen...
Even langs een opticien kan geen kwaad denk ik. Dan weet je meteen hoe het ervoor staat. Misschien is een gewone leesbril al voldoende.
ik kon mijn lensen niet meer verdragen tijdens de zwangerschap, dus moest ik mijn oude bril dragen waar de sterkte niet helemaal juist meer van was..(zonder zie ik echt geen steek) na de zwangerschap na de oogarts geweest en die zij dat je er minimaal 6 maanden voor moet uittrekken, wil je de juiste sterkte opgemeten hebben.
Ik had precies hetzelfde! Alleen dan met ver weg kijken. Gene tv meer kunnen zien enzo. Toen werd het steeds erger en ben ik mijn ogen gaan na laten kijken. Die meneer schrok van mijn ogen: zag eigenlijk maar 60% en moest echt wel een bril hebben! Oeps! Hij vroeg of ik met de auto was gekomen want het was echt wel gevaarlijk. Oeps, ja dus! Ik heb minder hoofdpijn en hoef minder te turen. Het scheelt echt. Ik zou maar gewoon eens gaan en kijken wat ze zeggen.
Als je geen borstvoeding meer geeft zou ik toch even langs de opticien gaan. Ruim tien maanden ontzwangeren moet genoeg zijn voor je ogen. Je kunt ook twee keer laten meten met een paar weken er tussen als dat stabiel is zou ik toch echt voor nieuwe lenzen of een bril gaan.
Je zou eens bij mijn vriend langs kunnen gaan, hij werkt in de helftheuvel( je woont in db toch?). Hij is opticien. Hij neemt echt ruim de tijd voor je. Hij heeft veel tevreden klanten. Als je meer wil weten, stuur maar een pb.
Vermoeiheid kan je ogen ook parten spelen ja, maar als je het niet vertrouwd, zou ik ze toch even na laten kijken. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.
ik ben een maandje geleden geweest omdat ik een nieuwe wilde en brildragend ben. Ik vroeg of het al kon, als je helemaal geen bv hebt gegeven kan het in principe na een paar weken, zij houden een maand of 3 aan. Als je even bbv hebt gegeven of nog steeds geeft, moet je wachten. Dus als jij nu geen bv meer geeft en al een half jaar niet gegeven hebt wordt het idd tijd om naar een opticien te gaan.
Hier eenzelfde probleem. Na de 1e zw, maar trok weer helemaal weg. Toen na de 2e zw, maar gaf bv en tijdens de bv-periode weer zwanger.. Is nu nog niet beter. Ben ook heel erg moe dus zal ook meespelen, maar begreep ook dat het bij bv geven zo kan zijn dus zal nog even moeten wachten.
OK, dan moet ik maar eens gaan dus... ben op dag 5 met de BV gestopt, dus dat mag het sowieso niet meer zijn nu Lon en Tijn: je hebt PB