Toen ik zwanger was heb ik veel gelezen over wonderolie en vooral vooroordelen van mensen die er een mening over hebben en er eigelijk niet veel over weten of het niet zelf ervaren hebben. Ik heb het wel geprobeerd en wil mijn ervaring met jullie delen. Toen ik 39w5d was het ik om een uur of 5 toch maar die wonderolie geprobeerd. Er staat dat je 2 lepels per dag mag, ik heb er maar 1 gedaan gewoon om zeker te zijn dat ik niet te veel binnen kreeg. Op sommige forums las ik dat sommige vrouwen er 4 of 6 op een dag namen, ik zelf zou dat niet durven haha ik was al bang in het begin met slikken van asperines Ik had al 2 weken een heel onrustig gevoel en het idee dat ze elk moment kon komen. Slapen ging niet meer en lopen ook niet echt zitten was ook geen pretje kortom ik was het zoals heel veel zwangere vrouwen aan het einde helemaal zat. En het bleek ook dat mijn lichaam door stress de bevalling een beetje tegen hield. Na heel lang na denken toch maar die wonderolie geprobeerd omdat de rest niet werkte.Ik had gelezen dat het alleen zou werken als je kindje er klaar voor was. Ik liep al 3 weken rond met 1,5 tot 2 cm ontsluiting en mijn baby groeide al vanaf het begin boven gemiddeld. Om 5 uur dus 1 lepel genomen en om half negen begonnen de weeën om een uur of half 11 ben ik onder de douche gestapt omdat ik wel erk veel pijn had van die rugweeën. Zo nieuwsgierig als ik was ging ik voelen of er meer ontsluiting was dan die ochtend en schrok een beetje toen ik mijn baarmoederhals niet kon voelen. Mijn vriend belde de verloskundige en die zei dat ik maar beter naar het ziekenhuis kon gaan omdat de bevalling was begonnen. Om half 12 waren we op het ziekenhuis en had im 4 cm ontsluiting. Daar zeiden ze dat ze er waarschijnlijk in de ochtend wel zal zijn, daar dacht madamme anders over. Om 2 uur braken ze mijn vliezen en om 3 uur moest ik beginnen met persen. Om 03:07 is mijn dochter Megan geboren. Ja je leest het goed ze was er in 7 min uit. Dus 10 uur na het innemen van wonderolie lag mijn dochtertje kerngezond in mijn armen. Hebben jullie ook wonderolie geprobeerd of zitten jullie erover te denken het te proberen? Ik lees jullie verhaal graag.
Die dus! Door de krampen kan de baby schrikken en dus in het vruchtwater poepen..serieus...dat is het mijn niet waard en die 3wk kan ik dan ook nog wel wachten.. ook al weet ik dat dat heel moeilijk is. Fijn dat jou meisje goed en wel geboren is!
Het is eigelijk een soort laxeermiddel. Door het samentrekken van de darmen kan je baarmoeder die beweging over nemen. Waardoor je dus eigelijk weeën op wekt. Ik wil er wel heel duidelijk bij zeggen dat je echt niet heel vroeg moet doen. Je baby gaat echt niet komen als hij/zij er nog niet klaar voor is. Ik heb het 2 dagen voor mijn uitgerekende datum in genomen en ook maar 1 lepen dus maar de helft van wat je in moet nemen. Ik heb ook eerst even heel goed onderzocht of het niet schadelijk zou zijn voor haar maar omdat het niet word opgenomen in het bloed komt het ook niet bij de baby terecht. Maar ik las ook verhalen van vrouwen die 3x zo veel namen als aangeraden word en dat vind ik wel erg onverandwoord. En dit was ik nog even vergeten, het is best vies.
Allereerst dankje Ik wil wel even zeggen dat dit mijn laatste optie was en ik me er heel goed in vediept had. Ik verging van de pijn en sliep nog maar 2 uur per dag, eten ging ook niet echt en stress hield de bevalling ook tegen. Het ziekenhuis wou me inleiden maar ik had daar nog niet genoeg ontsluiting voor (kwam 0,5 cm te kort) ze zouden me de week erna inleiden als ik dan wel die 0,5 cm had. Ik heb toen speciale thee gedronken en veel gelopen om de ontsluiting te stimuleren. Toen de week eindelijk om was wou de verloskundige niet eens kijken omdat ze zeiden dat ze geen plek hadden voor mij. Hier werd ik een beetje boos over want bij het ziekenhuis meer bezuinigd dan eigelijk kan. Ik dacht ja mijn darmen zijn al me hele leven van streek en verkrampen bijna elke week wel dus die bewegingen moet ze nu wel kennen. Ik weet ook dat het niet via het bloed gaat dus niet bij de baby kon komen en ik nam veel minder dan voorgeschreven werd. Het was dus geen makkelijke beslissing maar ik dacht dat mijn dochter er ook niet veel aan zou hebben als haar mama oververmoeid en ondervoed de bevalling in zou gaan. Maar ik snap het volkomen dat je het zelf niet zou doen. Ik heb er zelf ook dagen over na gedacht. En zag dit als laatste optie.
Als het nodig was hadden ze je wel ingeleid met gel of een nachtje daar met meds laten slapen. Als dit verantwoord was zou het ook wel aangeraden zijn door je gyn. Je kan er dagen last van hebben zonder resultaat
Maar als het niet via je bloed bij de baby komt, hoe kan het dan dat baby's daardoor kunnen poepen in het vruchtwater?? Klinkt niet erg veilig allemaal als ik het zo lees..
Zal er niet gek van opkijken als de moeders van die kindjes die in het vruchtwater gepoept hebben ook de moeders zijn de de maximale dosering hebben overschreden. Ik heb de helft genomen en zag dit echt als een laatste optie, omdat ze mij in het ziekebhuis door onderbezetting weer eens niet wouden helpen.
Je zou het inderdaad denken he, dat het ziekenhuis wel zou helpen als het echt nodig zal zijn. Maar we hebben het hier over hetzelfde ziekenhuis dat mij niet wou helpen toen ik 3 dagen overgaf achter elkaar en geen druppel binnen kreeg. Ik was net verhuisd en moest eerst maar eens een huisarts vinden waar ik woonde. Het was weekend en dat is al niet mogelijk en toen we een huisarts belde op maandag zouden we pas geholpen kunnen worden als we een intake hadden gehad. Nu is mijn vriebd woedend geworden omdat niemand het serieus nam dat ik al 5 dagen niks had gegeten of gedronken. Toen ze me eindelijk wouden helpen heeft de dokter me met spied op laten nemen in het ziekenhuis met zware uitdroging. En daarbij de woordeb dat het op het randje was. Als ze me meteen hadden geholpen toen het al nodig was had ik niet een week aan het infuus in het ziekenhuis hoeven liggen. Ze zijn daar zo aan het bezuinigen dat over een half jaar de vorloskundige afdeling sluit samen met de intensiefcare. Dit zijn naar mijn mening best wel belangrijke afdelingen.
Ik geloof er niet in. Ik ben van mening dat je kleine sowieso al wel die dag was gekomen. Toeval dus. Net als dat mensen ananas of tonic nemen en kind paar uur latee geboren word. Onzin. Wonder olie zou voor darmkrampen zorgen wat vervolgens over genomen zou worden door de baarmoeder. Dat zou dus betekenen dat je dit zelfde effect zou krijgen bij een buikgriep tijdens de zwangerschap. Of mensen die spastische darmen hebben en zwanger zijn. Die zouden dan allemaal eerder bevallen door de krampen of misschien eerder bevallen dan de bedoeling.