Gisteravond heb ik in het ziekenhuis doorgebracht. Uren lang, weeën die om de 5 minuten komen en minimaal een minuut, anderhalf aanhouden. Geen ontsluiting, zelfs nog geen verstreken baarmoedermond. Maar wel op de CTG duidelijk zichtbare weeën die, blijkbaar, niks doen. Nadat vanalles uitgesloten is, ben ik weer naar huis gestuurd met de belinstructie "bel maar als het erger wordt". Nou had ik dit met mijn eerste ook. Dit heeft toen 5 a 6 weken geduurd voor ze me uiteindelijk maar hebben ingeleid. Ik was helemaal kapot toen. Blijkbaar is mijn baarmoeder overgevoelig? Of niet in staat zelf fatsoenlijke weeën te maken of zo... Maar hier hoor je nooit iets over. Ben ik de enige met zo'n luie baarmoeder? Nee toch zeker?
Nee hoor heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad! En uiteindelijk na dagenlang ziekenhuis in en uit voor ctg en nachten niet slapen ingeleid met 39,5 dochter was eruit en binnen het uur voelde ik me hartstikke goed. Ze noemden het idd hypergevoelig /prikkelbare baarmoeder Nu 35wk zwanger van nr2 moet zeggen dat het tot nu toe beter gaat als bij de eerste wel al vanaf 12wk harde buiken maar niet zoveel en in regelmaat als bij dochter. ben er al wel helemaal klaar mee nu. Sterkte nog ff
Dat heb ik deze zwangerschap! Al een aantal keer aan de CTG geweest om te kijken hoe sterk de weeën waren. Maar ook hier doen ze niet veel. Ik moest trouwens gelijk blijven in het ziekenhuis. En mocht pas de volgende dag weer weg nadat het gestopt was. Heel vervelend. Weet hoe het voelt. Soms twijfel je gewoon of het nou begonnen is of niet. Helaas is het accepteren en afwachten.