Pijnlijke plek boven in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HT5, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Gister ochtend werd ik wakker met een zere "beurse" plek bovenin m'n buik, dit hield de hele dag aan en leek erger wanneer ik ingezakt zat, dus al snel dacht ik dat het daar aan lag en ik wilde ook niet zomaar bellen, m'n baarmoeder lijkt ook vrij hoog te zitten (28 wkn).

Aangezien het me in de avond toch niet lekker zat heb ik de gyn gebeld en werd ik meteen gezien, bloed/urine/ctg was helemaal goed dus schreef zij het weg als iets onschuldigs, waar ik overigens ook op vertrouw.

Toch zou het fijn zijn wat herkenning te zien, wie heeft dit nog meer (gehad)?

Het beste omschrijf ik het al een zere pijnlijke plek net onder m'n borst, en dan in het midden iets naar beneden.

Is dit van de groter groeiende buik? Het getrap en gedraai?
    Ik had dit bij de andere 2 ook wel een beetje maar echt pas veeeeel later.

Ben benieuwd!

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Heel herkenbaar, vooral ook rond die termijn!
    Ik heb het tijdens mijn eerste zwangerschap gehad, en deze keer ook weer. Bij mij zat het schuin boven mijn navel aan de rechterkant, ter grootte van een sinaasappel ongeveer. Soms deed het zo'n pijn dat ik niet meer wist hoe ik moest zitten, staan of liggen, en viel ik uiteindelijk half huilend in slaap.
    Mijn eerste kindje lag heel lang in stuit en lag met haar hoofje steeds daar tegenaan te stoten. Nu waren het waarschijnlijk de trappelende voetjes, alhoewel ik dat nooit zo bewust heb gemerkt. Maar het was echt in en in beurs. De verloskundige zei ook dat het kon komen door het gewicht van je buik, dat je huid daar dat niet zo fijn vind.

Bij mij hield het beide keren een week of 4 aan, en daarna werd het minder. Het werd erger als ik mijn buik aanspande, bijvoorbeeld tijdens het lopen/tillen. Toen ben ik zo'n buikband van Anita gaan dragen. Niet de hele dag door hoor, maar wel als ik echt even iets moest doen. En dat gaf wel verlichting, puur omdat de spanning wat van dat stukje huid af ging. Inmiddels is de pijn gelukkig weer voorbij en heb ik ook die buikband veel minder nodig. Hopelijk is het bij jou ook binnenkort weer over! Maar sterkte, die pijn is echt niet leuk.

3. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat onwijs vervelend ook 😩

Wel fijn te lezen dat het dus niet raar is.

Had je het echt alleen op je buik of ook meer bij je borstbeen zeg maar, daar voelt het ook zo beurs, bij mij ligt hij ook nog in stuit maar goed, dat zegt niks op deze termijn.

Nou, hoef ik me iig geen zorgen te maken, stomme onzekerheid ook af en toe 😌

4. Beebje076

Beebje076 Lid

14 feb 2016
    36
    1
    6
    Oh dit heb ik ook, alsof mn borstbeen of iets gekneusd is. Mijn kleintje ligt in een stuit en de vk zei vandaag dat het dus daardoor kwam, dat zn hoofdje zo hard tegen alles aan drukt. Heb ook ontzettend last van maagzuur en weet vooral in de avond niet hoe ik moet zitten of liggen van de pijn...

5. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Hier ook last van baarmoeder ligt hoog en wanneer de kleine de hele dag ook hoog ligt te drukken heb ik last van die plek! Ook dagen geen last van. Komt hier door he de kleine ligt

6. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal dat het zijn.

Gister liet ze me het hoofdje voelen (pakken) aan de buitenkant, heel bijzonder (nog zo klein ❤️) maar dat was wel bij die plek.

Maar goed, zodra hij draait kan hij vast ook nog heel hard trappen 😌

Deel Deze Pagina