Kinkhoest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yake, 13 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi, hoi,

Ik heb een paar weken geleden een topic geopend over het hoesten van mijn dochter. Toen ben ik naar de dokter geweest en zij schreef Ventolin voor. Afgelopen dinsdag ben ik opnieuw gegaan omdat het niet helpt. Nu is Camila doorverwezen naar het ziekenhuis waar we a.s. woensdag terecht kunnen.

Het duurt nu al zo lang (vanaf woensdag 22 oktober, begonnen met een verkoudheid), het wordt maar niet minder. Echt ziek is ze er niet van; ze is gewoon vrolijk, maar de hoestbuien komen voornamelijk in de avond en in de nacht en die zijn echt vreselijk. Regelmatig tot overgeven toe en soms piept het. Ook drinkt en eet ze veel minder dan anders. Het slijm zit bovenin, de longen zijn schoon. Bisolvon en antikriebelhoestzetpillen hebben niet geholpen. De amandeltjes zijn opgezet.

Ik weet dat kinkhoest bijna niet voorkomt, toch heeft ze (bijna) alle symptomen, dus ik denk echt dat ze dit heeft. Wiens kindje heeft dit wel eens gehad?

Liefs,

Jacqueline

2. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Kan je helaas niet helpen, wat ik wel weet is dat het hier (noorden) al een tijdje heerst, en dat daarom ook de kleintjes al bij 1 maand oud worden ingeent.
    Heel veel beterschap!

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hartelijk dank voor je lieve berichtje!

We wonen niet in het Noorden, we wonen in de Randstad, zou het hier ook heersen?

4. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Zoiets waait natuurlijk wel makkelijk over, het is erg besmettelijk. Is je dochter ingeent?
    Kan me je gevoel goed voorstellen, kinkhoest is best heftig en duurt vrij lang voor het over is. Hoop dat het iets onschuldigers is!

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, we volgen gewoon het reguliere vaccinatieprogramma.

Klinkt misschien heel raar, maar soms 'hoop' ik dat het dat is; dan weet ik tenminste dat het (ooit) over gaat. Nu haal ik me van alles in mijn hoofd :rolleyes: !

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vorige winter hadden onze buurkinderen het alledrie, en buurvrouw was zwanger van de vierde. Toen de baby werd geboren waren ze er net zo'n beetje door, maar de baby moest al uit voorzorg gelijk aan de medicijnen.
    Het is bij hun verder goed gegaan, de baby heeft het niet gehad gelukkig.

Ik durfde er niet te komen omdat ik zelf toen ook zwanger was. Het moet wel heel erg zijn, de kinderen hoesten zo erg tot ze overgeven, dus ze zat hoogzwanger elke nacht met ondergespuugde bedden. :cry:

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier dus ook, en aangezien we met zijn drieën slapen zaten we eergisteren alle drie onder, ik zo erg dat ik onder de douche moest om 2 uur 's nachts en ik mijn haren moest wassen. De volgende dag hadden we een berg wasgoed van een meter hoog :rolleyes: !

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi Yake,

ik heb zelf op mijn 20ste kinkhoest gehad. En wat je beschrijft hoesten tot het overgeven toe komt mij bekend voor. Het is een soort hoest dat maar doorgaat en doorgaat en doorgaat en op een gegeven moment krijg je braakneigingen.
    Alleen had ik dat de hele dag en zat er geen slijm bij mij.
    De symptomen komen dus deels overheen.

Mijn dokter had destijds ook van alles voorgeschreven, maar niets hielp uiteraard. Toen ik zelf suggereerde dat het wellicht kinkhoest zou kunnen zijn, toen pas werd hij wakker. Omdat het bijna nooit voorkomt zullen de dokteren er ook niet snel aan denken.
    Ik denk dat jij je vermoeden moet uitspreken aan je huisarts anders heb je kans dat je steeds naar huis wordt gestuurd met een recepje dat niet helpt.

En als het kinkhoest is dan kan het lang duren. Het duurde bij mij ongeveer 8-9 weken.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dank je, Kiwi,

overdag hoest ze ook, maar wel iets minder frequent dan in de avond en in de nacht.

'Gelukkig' heeft de huisarts niets anders voorgeschreven dan de Ventolin. Ze heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik hoop dat we gelijk weten wat het wel is!

Ik vind het zo zielig! Niets helpt. Mijn man is al dagen in de weer met knoflookdrankjes (en ze drinkt het zonder problemen!), menthol smeren, noem maar op!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat zielig! Vervelend hoor.
    Ik hoop dat jullie heel snel weten wat er aan de hand is. En als het kinkhoest is dan hebben/hadden ze er volgens mij niets voor. In mijn geval (10 jaar geleden) moet ik gewoon uitzieken.
    Hopelijk kunnen ze nu meer doen!

11. ik heb zelf vroeger ook kinkhoest gehad toen ik 10 was ofzo...ik kan me wat jij zegt de hoestbuien en het overgeven ook herinneren! Ook had ik helemaal geen eetlust enzo en was na de ziekte (denk idd zo rond de 8 weken) ook flink afgevallen.. ik weet niet of jouw dochtertje dat ook heeft dat ze slechter eet?

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, ze eet sinds eind oktober minder dan voorheen, deze week al 4 of 5 dagen dat ze haar warme eten niet wilde, thuis niet en ook niet op het kdv. Ook drinken gaat maar mondjesmaat. Ik moet echt mijn best doen om haar minimaal 300cc te laten drinken.

Maandag op het consultatiebureau kan ik zien hoeveel ze weegt. Ik denk niet dat ze is afgevallen, we zullen het zien.

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    En het rare is is dat ze helemaal niet ziek lijkt. Koorts heeft ze nog nooit gehad en ze is gewoon actief en vrolijk als ze niet hoest.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Volgens mij hoef je je ook niet ziek te voelen. Ik voelde mij in ieder geval verder helemaal prima.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    oh oh nu je het zegt
    mijn zoontje is ook ingeent maar hij hoest nu al 2 weken blijft er vaak inhangen
    tot z'n lippen blauw worden hij drinkt z'n flessen wel normaal en heeft geen koorts
    soms moet ie ook kokhalsen
    moet maandag weer bellen als het na 2 weken nog niet over is

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    en youame heeft dit trouwens al 3 weken
    eten overdag gaat erg moeizaam drinken ook
    ze klaagt al een week dat ze alleen maar wil slapen