Help! Baby van 10 en halve maand slaapt slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shanise, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanise

Shanise Lid

25 nov 2012
    10
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hallo allemaal mijn naam is Shanise.
    Ik ben in september 2013 moeder geworden van Safino.
    Ik ben hartstikke blij dat hij er is, omdat me zwangerschap daarvoor aan het eind slecht afliep. Ik heb in aug 2012 al een kindje verloren tijdens de zwangerschap. Toen was ik 32+ weken zwanger.
    Zo zie je maar dat niet je hele zwangerschap 100% zeker is na de eerste drie maanden.

En nu het probleem.
    Ik zorg voor Safino al sinds hij geboren is. Aan zijn vader heb ik helemaal niks. En dan nog een geluk dat ik nog niet werk en werkzoekende ben. Maar als dit zo door gaat dan hou ik het niet meer.
    Sinds hij ouder begint te worden slaapt hij heel slecht.
    Ik heb hier geen dagen of weken last van, maar maanden.
    Ik heb echt van alles geprobeerd. Om de 5min te gaan kijken en dat max. voor een half uur, en dat dan paar dagen, maar dat werkt niet omdat hij dan blijft huilen.

Gisteravond sliep hij pas rond 10 uur nadat ik hem in bed legde. Ik moet er tegenwoordig naast zitten totdat hij in slaap valt dan kan ik weer weg.
    Hij is sinds 10 uur zeker wel 5 keren wakker geworden. Hij is toen half 1 in slaap gevallen en werd dan weer om 6uur ochtends wakker. En dan slaapt hij weer net en dat is om kwart voor 7.

Zijn er meer mensen die dit hebben? En wat hebben jullie gedaan om dit te veranderen? Huilen is geen optie voor mij.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
    Shanise

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

al het medische is uitgesloten, reflux, tanden, niet lekker kunnen liggen .
    Reflux moet je gewoon even in zoeken intikken op dit forum dan lees je genoeg symptomen, denk je dat , ga dan naar de huisarts. Tanden kan je zelf voelen, maar dat zal niet zolang aanhouden.
    Niet lekker kunnen liggen, overstrekt hij zich wel eens, kan hij goed rollen op zijn buik en rug etc?

Verder hoe slaapt hij overdag? in kinderwagen/box, slaapt hij dan wel? in bed overdag? gaat dat wel goed?

Leg je hem op een tijd in bed of kijk je naar zijn signalen?
    We hebben iets meer info nodig zoals je leest, het is erg lastig om via een schermpje te kunnen lezen wat er evt aan de hand kan zijn als je er niet dagelijks bij bent.

3. Shanise

Shanise Lid

25 nov 2012
    10
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Dank je wel voor je reactie.

Medisch is uitgesloten. Hij heb ook geen reflux. Hij krijgt wel tandjes daar smeer ik detinox.
    Ik heb net overstrekken opgezocht en dat doet hij wel elke dag. Maar hij huilt er niet bij en hij is voor de rest ook hartstikke vrolijk en actief. Hij kan veel dingen, rollen, kruipen, staan en lopen langs de tafel en in bed.

Overdag als hij slaapt dan zijn het korte slaapjes. Ochtend gaat hij 10 uur - half 11 naar zijn bedje toe dan slaapt hij ook een half uur tot 3 kwartier. In de middag gaat hij half 3 ongeveer naar bed en dan slaapt hij een uurtje. Hij slaapt dus veel te weinig overdag maar wel altijd in zijn bedje.
    En in de avond gaat hij altijd half 8 - 8 uur naar bed.

En hij eet elke dag heel goed. Ochtend 8 uur zijn flesje van 180ml, 9 uur beetje fruit. 12 uur zelf gekookt eten met groente en zonder extra toevoegingen en 1 uur krijgt hij zijn toetje. En als wakker wordt krijg hij nog een flesje van 90 ml. En dan om 18.00 nog een sneetje bruin brood of hij eet met ons een beetje mee. Na 19:00 gaat hij in bad en krijgt dan weer zijn flesje van 180 ml. Hij eet alles goed op of wat hij zelf nodig denkt te hebben.

Hij draagt met het warme weer ook geen slaapzak meer en lekker luchtig omdat in zijn kamer het ook beetje warm is, dus te warm of te koud hebt hij het ook niet. Ik ga best vaak kijken als hij slaapt en dan kijk ik ook meteen of hij het niet te warm of koud hebt.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik vind het opzich niet veel te weinig hoor overdag zeker niet als hij een normale nacht zou maken. Niet elke kind slaapt veel. Onze dochter sliep met 10 mnd nog maar 1 x per dag en met 19/ 20 maanden helemaal niet overdag.

Gaat hij s ochtends en s middags wel gewoon gelijk slapen? heeft hij een nachtlampje.. overdag is het lichter . verder zou ik hemzelf als hij dus gewoon niet gaat slapen om half 8/8 uur hem later naar bed doen.

Als je gaat wandelen in kinderwagen valt hij dan wel in slaap?
    wat ook wel eens helpt is even gaan liggen naast hem en kijken of hij s avonds geen rare schaduwen ziet (al is dat vaker pas een punt bij grotere kindjes)

IK zou sowieso eens een afspraak maken bij een goede osteopaat , die kinderen gewend is.

Deel Deze Pagina