Mijn zoontje word volgende maand alweer 5 en ben al een beetje aan het brainstormen wat we voor zijn kinderfeestje kunnen gaan doen. Het is hier in de buurt heel standaard om naar de ballenbak te gaan omdat we daar in de buurt wonen maar ik vind dat zo afgezaagd, ik wil iets anders maar ja nu de vraag wat we dan gaan doen Ben dus op zoek naar tips. Op zich zou ik het wel thuis willen doen maar dan moeten we natuurlijk wel dingen verzinnen waardoor de kids zich niet kunnen gaan vervelen. Het worden niet heel veel kindjes, hij mag er 5 uitkiezen. Dus mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie leuk lijken om te doen ?
Is wel leuk jah, beetje een oudhollands spelletjes middag met lekkere ouderwetse snoepjes en koekjes enzo ... Heb het op mijn lijstje gezet, dankjewel !
Speurtocht door de buurt? Met aan het einde een schat die ze moeten vinden (beetje piratenthema, vindt hij dat leuk?).
-een speurtocht door de buurt , deed het bij mijn buurjongetje die 5 werd heel goed. Ouders hadden kaartjes hier en daar opgehangen met vragen en alle mannetjes hadden een blad met genomen foto's die plek moesten ze zoeken daar een kaartje met een letter en dan kreeg je een woord/zin. (als je in een dorp woont kan je misschien een zakje met snoepjes bij 1 plek hangen) , -verder iets van een spelletje - disco maken ,donker maken in huis wat gekleurde lampjes en muziek. -racebaan maken en skelters,tractors, fietsen gebruiken en dan omste buurt 2 rondjes rijden , wie het snelst is een prijsje. - beetje afhankelijk van de mannetjes , de bios s middags
mummies maken (wc papier om iemand heen rollen en dan moet de mummie een stukje lopen ofzo) veeeeel snippers maken (heb je een versnipperaar?) en dan in een tent ofzo dumpen en ze daarin iets laten zoeken. even op gang helpen (zelf hun eerst bekogelen). dat houd ze echt laang zoet, alleen ziet je huis er daarna uit of er een sneeustorm in heeft gewoed zelf cakejes maken (jij hebt het deeg, laat hun alleen deeg in cupje doen en s neoepjes erbij en dan jij bakken) zelf pizza maken (met pita broodjes) ehhhhhh ik heb meisjes maar zal neit aankomen met verkleden en fotoshoot ofzo, alhoewel dat misschien best werkt met jongens in stoere poses enzo, en dan uitprinten.
Die speurtocht is leuk !! Hihihi die fotoshoot hoef ik niet te proberen bij de mannen, ze zijn heel erg anti meisjes momenteel hahahah en alles wat met meiden te maken heeft is stom Maar wat een leuke ideetjes al, voel me stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen hahahah Thanx tot dusver allemaal
hier wordt het een ridder feestje. kindjes worden gesminckt. mogen een zwaard een cape maken. waarna we de cadeau's doen en een taart. hierna een speurtocht naar de schat. hier krijgen ze echte zwaarden die ze mee naar huis mogen nemen.
Wij zijn gaan(disco)bowlen met mijn zoon die ook 5 jaar werd en het was echt ontzettend leuk. Na het bowlen zijn we daar blijven eten met de kindjes.
Ja dat dacht ik eerst ook dat ze daar te klein voor zouden zijn maar tegendeel was waar. De kindjes hebben er echt heel erg van genoten en na af loop riepen ze allemaal dat dit wel een heel cool feestje was haha Er was ook 1 meisje bij die nog 4 jaar was en haar ging het ook makkelijk af. Op het begin hebben we ze nog geholpen met de bal maar na 2 keer gooien wilden ze het zelf doen,ze hebben ook erg lichte ballen dus dat kon makkelijk.
Ben je lid van de Bieb??? Daar zijn ook leuke boeken te vinden met allerlei leuke ideëen en spelletjes etc.
speurtocht en dergelijke zijn altijd in trek bij kinderen, zeker met zoals hier boven genoemd een thema. Mijn moeder deed vaak van die spelletjes thuis en kinderen kwamen ook graag naar feestjes bij ons In de zomer was een hindernisbaan ook leuk geweest. Bij ons heb je in de omgeving verschillende plekken waar je dat kunt doen, zijn uitgezet in het bos. Maar dan moet het weer wel goed zijn natuurlijk. Als je nog wat begeleiders op kunt trommelen is zwemmen ook leuk. Discozwemmen ofzo.
in tegenstelling tot de kartonnen zwaarden die we gaan maken zullen deze plastic zwaarden als echt ontvangen worden