Zoon van 3 poept opeens weer in broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sleepy82, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sleepy82

Sleepy82 Lid

23 jul 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik weet me even geen raad. Mijn zoon van 3 is al sinds september zindelijk met plassen en sinds februari is hij 's nachts droog. Dat gaat gelukkig ook nog steeds goed. Het zindelijk maken voor de ontlasting heeft veel tijd en energie gekost, vanaf oktober zijn we begeleid door de huisarts omdat hij het ophield en ik zakjes movicol kreeg om hierbij te helpen. Sinds februari was het probleem opeens opgelost en deed hij alles netjes op het potje of de wc.

Sinds twee weken is het helemaal mis. Hij poept soms op het potje, maar vaker in zijn broek. Ik heb niet het idee dat hij het ophoudt zoals hij eerst deed. Maar wat ik wel erg vind is dat hij het niet komt zeggen en dat ik het moet ruiken dat het weer mis is. Wie o wie heeft tips? Ik word er moedeloos van, ben elke avond hele vieze onderbroeken aan het wassen:(

Oh ja, er hebben geen grote veranderingen plaatsgevonden dus in die zin kan het geen terugval zijn.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik heb iets soortgelijks met mijn dochter, ik weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Ze Is nu een maand of twee zindelijk met plassen, soms blijft ze ook met slapen droog, maar poepen vindt ze een beetje eng lijkt het wel. Ze wil dat niet op de wc of potje doen, omdat ik merkte dat ze ging ophouden heb ik haar een luier gegeven als ze moet poepen. Eerst vroeg ze daar keurig zelf om, maar de laatste weken niet. Ik merk dat ze moet maar als ik het vraag ontkent ze, soms poept ze dan dus in de onderbroek. Maar als het is misgegaan dus mooi niks zeggen of ontkennen zelfs.... Ik denk dat ze niet goed durft, niet omdat ik boos word maar omdat ze het voor zichzelf niet wil toegeven dat het is misgegaan.
    Ze lijkt overigens op het moment in een ontwikkelings sprongetje te zitten, ze is sowieso nogal huilerig en wil steeds op schoot en is ook erg moe, dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Bij eerdere sprongetjes had ze vaak ook een kleine terugval van het een of ander. Misschien dat dat bij jouw zoontje ook is?

3. Sleepy82

Sleepy82 Lid

23 jul 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, zou kunnen. Hij groeit heel hard de laatste tijd en is ook vaak moe. Ook kan hij soms niet hebben dat zijn broertje aandacht krijgt, terwijl dit voorheen geen probleem was. We hopen maar dat het dat is;)

Deel Deze Pagina