Dilemma: kinderwagen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door iNikkens, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.539
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou een normale wagen kopen met een buggy board.
    Duowagens zijn onhandig in gebruik en ook niet nodig bij een kindje van bijna 3 jaar.
    Toen ons middelste kind werd geboren was de oudste net 2 jaar en heeft altijd op de buggy board gestaan en dat werkte uitstekend.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

+ 1

3. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het heeft zeker geholpen en heeft zeker invloed op mijn keuze. Als ik dit topic niet had geopend dan had ik dus gewoon een duowagen gekocht. :D

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij hebben iets minder leeftijdsverschil en hebben een normale kinderwagen met een loopfiets voor zoon. Zo'n buggyboard leek me onhandig en zo gaan we best snel. Maar zoon wou rond de tweede verjaardag al niet meer in de kinderwagen. Gaan we een keer de stad in of een dagje weg neem ik de doek mee voor de baby en dan zit zoon even bij te komen in de kinderwagen.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Stokke Crusi die eventueel ook om te bouwen is tot een duo wagen (met extra zitje onder). Y zal 2 jaar en een paar maanden zijn als de baby komt, maar we gaan denk ik niet zo'n siblingzitje kopen. Ze loopt al goed, het is meestal voor kleine stukjes (naar de supermarkt) en als we verder moeten kan de kleine man in een draagdoek en zij in de wagen (of gewoon de buggy mee als we met zn 4en gaan). En die zitjes kosten iets van 300 euro, wat ook niet niks is. Zo'n plankje achter de wagen lijkt me erg onhandig, ik zie alleen maar moeders schuin achter hun wagen lopen als er zo'n ding achter hangt.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Waarom weer in de verkeerde rubriek plaatsen?

Dit is de lounge

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dat wilde ik ook zeggen...

Maar mijn ervaring:

Mijn zoontje was nog net geen 2 jaar toen mijn dochtertje geboren werd. En onze oudste was 5 toen mijn dochtertje is geboren.

Ik had de Phils en Teds, zoontje wilde al amper nog in de wagen. En toen hij een keer met wagen en al omgeslagen is, godzijdank zat dochter in de bondolino, heb ik die phils en teds sport weggedaan. Hij zat te wiebelen van links naar rechts, maar neem aan dat elke peuter zo wel doet.

Hij wilde vanaf dat moment niet meer in een wagen. Heb een buggyboard aangeschaft voor onze enkele wagen. Ging perfect. Sinds hij 2.6 jaar is heeft hij een loopfiets en nu zijn we weer helemaal mobiel.

Zou zeker voor een 3 jarige geen duo meer aanschaffen.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lijkt me een prima plekje bij de baby uitzet..
    Ts heb even een melding gemaakt of het verplaatst kan worden :D
    Niet om te pesten maar om het overzichtelijk te houden ;)

Maar is het niet handiger om een plankje of zo'n rijzitje erachter te plaatsen?? Als ze straks drie is wil ze misschien meer lopen ipv in de wagen zitten..

9. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van dit topic. Ik ben niet helemaal thuis in de rubrieken. Iedereen maakt weleens een fout toch?

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Zeker!! Daarom hebben we de modjes, die kunnen het op het juiste plekje zetten :D

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Weet niet hoe je kindje is maar onze dochter loopt liever dan dat ze in de buggy zit.

Hier schelen ze 1 jaar en 9 maanden. De kleine afstanden gaat zoon in de kinderwagen en dochter aan het handje.

Voor lange afstanden gaat zoon in draagdoek/zak en dochter in de buggy.

We hebben een buggyboard maar wat een onding!
    Een duowagen vond/vind ik maar een onhandig groot lomp ding. Wij kunnen het niet kwijt in ons smalle huis.

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Gewoon een monowagen kopen. Ik zou er zelfs geen buggyboard bij kopen. Onze buggy was toen onze dochter 2,5 was werkeloos! Kinderen moeten ook leren om te lopen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met die leeftijd moet je echt geen duowagen meer kopen. Ze zijn groot genoeg om dan een eind te kunnen lopen.

Deel Deze Pagina