niet drinken uit fles

Discussie in 'Voeding' gestart door silly88, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    die kleine is een beetje ziek en om die reden moest ik van de KA water geven aan hem in een flesje. maar goed hij is een bv kindje en krijgt eigenlijk zo goed als nooit de fles (fulltime mama;)) hij nam hem trouwens 2 maanden geleden wel nog aan.
    op zich wel logisch natuurlijk dat ie hem niet wil. maar als ik de bovenkant van de fles eraf haal en hem een slokje geef zeg maar wil ie het wel hebben. stop ik die fles in zn mond, duwt ie hem eruit en gaat vies zitten kijken
    mag ie nou al iets van een tuitbeker ofzo? en moet je nog ergens op letten?

groetjes

2. adi

adi Niet meer actief

Even een heel ander advies: je kindje hoeft helemaal geen extra water te hebben bij koorts. Dit advies is gebaseerd op kunstvoeding. om kindjes die al aan max kunstvoeding zitten extra water te geven bij ziekte voor extra vocht.
    Je kunt je zoontje gewoon extra aanleggen, dat water is nergens voor nodig.

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ook gek eigenlijk.. de KA weet dat ie volledige bv krijgt en toch dat advies ? soms snap je er toch niks meer van

4. adi

adi Niet meer actief

Heb je ook gevraagd WAAROM je water erbij moet geven? Als het voor extra vocht is, kun jij gewoon meer bv als extra vocht geven. Water doet verder niet zoveel hoor.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd. Lekker wat vaker aanleggen!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

En als je hem dan toch wat anders wil geven dan bv, dan kun je gerust een tuitbeker, rietjesbeker (werkt vaak goed bij bv kindjes omdat het lijkt op drinken uit de borst) of een gewone beker proberen

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ze zei van je moet hem extra water geven voor vocht, dat is belangrijk. je hoeft niet elke keer voeding te geven want het gaat erom dat ie genoeg vocht binnen krijgt. en anders kan je het misschien niet aan

soms weet je het zelf ook niet meer hoor, de 1 zegt dit, en de ander dat ;). van mij hoeft het ook niet zo. de opmerking misschien kan je het niet aan. tja heb eigenlijk nog nooit problemen gehad in dat opzicht met bv dus dat zal wel los lopen denk ik zo. zolang ie genoeg binnen krijgt ben ik blij, want vind ht toch wel een beetje spannend de 1e keer ziek

maar weet ook gelijk dat ie met 6 maanden gelijk maar een tuitbeker/rietjes beker krijgt ;)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Je kunt hem gewoon aanleggen voor extra vocht en als jij dat niet ziet zitten, geef je wat water bij. Beide is goed hoor, zolang jij je er maar goed bij voelt!

Deel Deze Pagina