Dilemma krampjes of maagzuur...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door DastyQueen, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik zit met een dilemma.
    Mijn dochter is nu bijna 6 weken en vanaf haar geboorte heeft ze regelmatig last van maagzuur. Je ziet dat de voeding omhoog komt waarna ze een pijnlijk gezicht trekt heel soms moet huilen en vaak meteen ook de hik krijgt. Dit gebeurt soms nog wel 2.5 uur na de fles. Als we haar na de fles binnen een uur plat leggen gaat ze ook nog eens spugen.
    Of advies van de kinderarts ben ik begin deze week begonnen met johannesbroodpitmeel bij de flessen te doen. Dit werkt erg goed tegen het spugen en maagzuur maar hier krijgt ze onwijs erge krampjes van zelfs zo erg dat ze na elke fles heel onrustig is en telkens 5 minuten slaapt en daarna weer gillend van de pijn wakker word.
    Nu moet ik dus kiezen tussen 2 kwaden, het spugen en maagzuur zonder johannesbroodpitmeel of de krampen met jbjohannesbroodpitmeelpm. Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand nog adviezen?
    Ik neig naar stoppen met johannesbroodpitmeel omdat ze volgens mij minder last heeft van het spugen en maagzuur dan de kramjes, tenminste daar huilt ze minder veel en zeker minder erg van.
    Ps. Ze doet gemiddeld 20-25 minuten over haar fles. Ze krijt nu nutrilon standaard en hiervan bied ik 120ml+4schepjes aan. Ze drinkt gemiddeld tussen de 90 en 110 cc hiervan op de rest laat ze staan. Zo een 1x per dag drinkt ze hem wel helemaal leeg. We zitten nu op 5 a 7 flessen per dag. Afhankelijk van of ze de nacht doorslaat en hoe laat ze komt. ik voed op verzoek en soms zit er 2 uur tussen en soms 4 uur overdag. Ze weegt nu 4000 gram.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Welk jhbp gebruik je? K heb t zelfde probleem. Gebruik nu pure jhbp uit de natuur winkel en deze geeft geen krampjes ( of iig verwaarloosbaar )

3. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik adviseer je om puur johannesbroodpitmeel van tammi te kopen. Handig online te bestellen bij de vitaminstore. Hier hetzelfde probleem, ik kies dan voor krampjes.
    Lastig hè?

4. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn ivm kramen overgestapt op de nutrilon omneo. Sloeg meteen aan!! Helaas bleek zl toen ook verborgen reflux te hebben. Wij zijn de omneo ook extra bij gaan verdikken met johannesbroodpitmeel en toen het maagzuur maar niet minder werd heb ik wederom aan de bel getrokken. Sinds 7,5 week krijgt hij een maagzuur remmer. Heb sinds datmoment een heel ander kind. Van niet slapen naar door slapen en zelfs overdag nu een slaapritme. Ik geef zo een kleintje liever niets aan medicijnen maar het is door de huisarts helemaal goed afgemeten aan leeftijd en gewicht en na alles al geprobeerd te hebben aan adviezen kon ik het niet meer aanzien dat m'n mannetje zo vreselijk veel pijn had aan zijn maagje en slokdarm. Ben blij dat ik dat gedaan heb. Soms probeer ik het iets later te geven om te zien wat ik voor reactie krijg, nou ik kan vertellen dat die niet best is. Kind heeft daar nog steeds erg last van.

Deel Deze Pagina