Ik ben een beetje de weg kwijt. Wij vertrekken morgen naar turkije met sunweb. We vliegen met transavia. In de reispapieren staat dat we 5 kilo handbagage mee mogen nemen. Ook op de website van transavia staat dat wanneer je een pakketreis boekt ook maar 5 kilo mag worden meegenomen. Maar als je rechtstreeks bij transavia boekt mag je 10 kilo meenemen. Ik heb echt moeite om binnen de 5 te blijven. Zeker omdat ik ook eten voor mijn dochter moet meenemen. Potjes en een pakje melk zijn loeizwaar (relatief) Maar aangezien er dus blijkbaar 2 type reizigers zijn, hoe controleren ze hoeveel handbagage ik mag meenemen? Hoe maken ze dat onderscheid? Hoeveel zouden jullie meenemen?
Bij deze: Ik heb een pakketreis bij een reisbureau/tour operator geboekt. Welke bagagevoorwaarden gelden voor mij?
Ja, die had ik ook al gevonden. Maar wanneer controleren ze dan of ik een "pakketreiziger" of een "gewone passagier" ben? Ik dacht dat ze de handbagage pas na het inchecken controleren (net voor het boarden)
Nee, als ze handbagage controleren doen ze het bij het inchecken al, alleen als ze twijfelen bij het boarden nogmaals. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit meegemaakt dat ze handbagage controleren op het gewicht, mijn tas is altijd loeizwaar. Maar ik heb de laatste jaren niet meer met Transavia gevlogen. Ik zou me er maar niet al teveel zorgen over maken. Zeker als het babyvoeding e.d. is, dat moet je gewoon bij je hebben.
Wij vorig jaar. Ik en mijn vriend hadden beide een tas/koffertje, zat zeker tegen de 10 kg in en dacht ook 10 kg was toegestaan. Zoontje had ook nog een klein tasje met speeltjes mee. Idd met drinken, speelgoed, ipad, eten etc... Maar is hier ook niet gecontroleerd hoor!