Dilemma (langer verhaal)

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 7 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Nemo
    Steeds neem ik mezelf weer voor om dat te doen en steeds vertel ik weer teveel...
    Heb by the way net m'n huisarts gebeld voor een afspraak voor morgen ..niet dat hij iets kan doen maar ff voor het gevoel/de vorm, maar hij is op vakantie t/m de 20ste aug.
    Er is een vervanger, maar ik ben dan altijd weer zo'n trut dat ik bang ben dat het niet echt nodig is/vind mijn bezoekje.
    Maar aan de andere kant...het is z'n werk..en ik heb ook een creme-tje nodig voor soort allergie/schimmelplekjes.

Idd een gebroken been was beter geweest voor bep mensen , maar dan nog zouden ze iedere dag bellen!! Of het gips wel lekker zit!! :rolleyes:

Mirre

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jakkes zijn alle teamleidsters zulke moeilijke en ongelovige mensen ? :(

lijkt wel of de welstand van hun werknemers niet meer tellen.

bah bah

maar meiden luister goed naar jullie eigen lichaam en laat je niet overrompelen

heel veel sterkte

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Thanx!!

Ik wilde een afspraak met m'n huisarts, maar deze blijkt op vakantie t/m de 20ste.
    Nu ga ik maar naar een vervanger.
    Waarom ik ga vraag ik mezelf eigenlijk af, want wie wil ik nu overtuigen dat ik niet zo lekker ben/me niet oke voel!?
    Maar goed het kan geen kwaad denk ik om ff m'n verhaal kwijt te kunnen ..al is het een vreemde :(

Mirre

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hij zal het zelfde zeggen dat het tijd nodig heeft totdat je lichaam hersteld is

ook al was je maar kort zwanger

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Heel goed dat je toch een afspraak hebt gemaakt met je vervangende huisarts, je hebt misschien het idee dat die weinig kan doen maar vlak ze niet uit.
    Als het puntje bij het paaltje komt is het je huisarts waar je naar 'moet' luisteren en niet je arboarts en/of leidinggevende.
    Helaas is het ook bij mij zo dat zodra ik ziek ben (heb ms dus ben waarschijnlijk wat vaker ziek dan een ander) ze meteen aan de telefoon hangen en er meteen afspraken worden gemaakt met de arbo arts.
    Want ja ze moeten je zo snel mogelijk weer aan het werk hebben en dat is het enige dat telt.
    Een gebroken been hebben is dan voor hun ook veel makkelijker, ten eerste is het zichtbaar door het gips en ten tweede hebben ze dan een duidelijke omschrijving, het duurt 6 weken voordat het gips er b.v af gaat en dan kun je weer werken.
    Ik ben ook altijd heel open daardoor weten ze dingen die ze helemaal niet hoeven te weten, het is inderdaad zo dat de melding dat je ziek bent genoeg moet wezen en dat ze niet precies alles hoeven te weten.
    Maar goed ik heb altijd het gevoel dat ik me moet verantwoorden.
    Soms houdt het gewoon op, ik kreeg toen van mijn leidinggevende te horen dat ik me maar over de vermoeidheid heen moest zetten en weer moest gaan werken (laat vermoeidheid nu 1 van de meeste klachten van ms zijn).
    Voor mij een duidelijk teken dat ze er niets van snapte, dus ik internet op en allerlei info opgevraagd, dat allemaal doorgespit en aangestreept waar ik last van had.
    Toen ik dit aan haar gaf kreeg ik te horen dat ik niet moest denken dat ze dat allemaal ging lezen! Kijk soms houdt het gewoon op.
    En dat terwijl ik in de verzorging werk!

Groetjes

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Pluk
    vaak zijn ze niet zo sociaal als je ze graag doen laten geloven!
    ik ga gewoon morgenmiddag daar naartoe en doe m'n verhaal..noteren zal hij het zeker en dan krijgt mijn huisarts er ook wel notitie van.
    Zo'n wg-er en bedr arts proberen je idd zo snel mogelijk weer aan de slag te krijgen en OOK ik ben wat vaker ziek dan de meesten onder ons.
    Daar heb ik ook al eens eerder een gesprek over gekregen (want ja zo gaat dat bij ons..alles moet een annalyse gemaakt van worden! :rolleyes:)
    Waarom, hoe, wat wanneer...terwijl je er toch ook niet om vraagt om ziek te worden!! Net of het zo lekker is als je je niet oke voelt..en/of pijn hebt!
    Maar goed procedure, procedure, procedure...
    Ik weet nu al dat m'n teamleidster morgen weer belt VOORdat ik naar de vervangende huisarts ben geweest!
    Zelf heb ik zoiets van ..ik bel haar erna (dus na 15.15)maar ze wil natuurlijk alweer vragen of ik woensdag kom werken/stand van zaken is!! :evil:
    Vermoeiend hoor!

Mirre

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Wat een vreselijke verhalen hoor ik hier.

Ik vind dat werk zich absoluut niet in prive zaken mag mengen. Dus zodra je jezelf ziek meldt dit alleen zaak is tussen jou en de arts( arbo). Natuurlijk moet er globaal worden verteld wat er ongeveer is, maar zeker niet in detail. Ik vraag me zelfs af, bij de verhalen van mirre en pluk, of dit wel mag of wettelijk is toegestaan.

Ik vind in beide gevallen de leidinggevenden onfatsoenlijk reageren en ongeschikt om over jullie situatie te oordelen.

bah, ik kan hier nooit zo tegen. Je bent niemand iets verschuldigd, alleen jezelf. Je moet goed voor jezelf zorgen

heel veel sterkte met het verlies

Deel Deze Pagina