Dilemma: langverwachte kinderwens of laatste familievakantie ooit??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ram1986, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    @Aislyn: ik weet goed dat kinderen krijgen niet te plannen is. Mijn zus heeft PCOS en heeft een tweeling middels ICSI gekregen. Mijn vader is een hele leuke opa en inderdaad, ik wil heel erg graag dat mijn toekomstige kinderen hun opa nog leren kennen! Maar je weet nooit hoe lang het zal duren voordat je een baby krijgt... Krijg ik achteraf geen spijt dat ik die 2 maanden heb gewacht...?

@mamavanKeano87: het zou wel gemakkelijk zijn als het precies te plannen was! :D Maar helaas werkt dat niet zo. In principe is 2 maandjes wachten geen ramp, alleen maar erg vervelend...

@Pientje10: mijn voordeel is misschien dat ik weet dat ik geen PCOS heb, dat hebben ze laatst nog gecontroleerd. Verder heb ik altijd een gezond leven geleid en mijn partner is in principe ook gezond. Maar dat wil nog niet alles zeggen...

@wendy2010: mijn vader heeft een aangeboren hartafwijking en inmiddels 2 vervangen hartkleppen. Hij heeft daarnaast een steeds lager energieniveau, waardoor hij arbeidsongeschikt is verklaard. Deze combi: hartpatiënt en weinig energie kan inderdaad (op den duur) fataal zijn... Het kan nog jaren goed gaan, maar het kan ook volgende maand klaar zijn.

@ Flippo123: niets is zeker, inderdaad... Gaan voor een baby én de vakantie is een risico lopen.

@deepfreeze: je hebt gelijk: het is of het een uitstellen of het ander afzeggen/missen. Zo had ik het nog niet bekeken.

@Leo85: zoals ik zelf ook al zei, is 2 maanden maar 2 kansen die ik dan mis. Maar die dagen duren zo lang en als de zwangerschap na die 2 mnd ook nog eens op zich laat wachten... Dan duurt het wel erg lang bij elkaar!

Ik denk dat ik het gewoon open en eerlijk met mijn vader ga bespreken. Kijken wat hij zegt over de laatste familievakantie of nog een opa mogen zijn voor mijn kinderen. En als hij dan zou zeggen "sorry, maar dat is echt je eigen keus. Wij gaan op vakantie." dan denk ik dat ik maar ff 2 maandjes hééél geduldig zal moeten zijn...

2. Ceandraa

Ceandraa Lid

13 apr 2010
    21
    0
    0
    Driel
    heey
    als ik jou was zou ik gewoon boeken,
    ik zelf had ook gehoopt zo zwanger te zijn
    maar helaas zo snel gaat het meestal niet
    wij zijn ook al jaar bezig en ben nu misschien zwanger
    dus ga en voor de vakantie en voor je kinderwens;)
    groetjes Ceandraa

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik zou het uitstellen, Je weet namelijk nooit hoe je je voelt na de bevalling. Misschien sta je na 2 dgn fluitend met je kindje buiten of lig je nog 3 weken op bed i.v.m bekkeninstabieliteit. Ik zou het uitstellen. Het lijkt me iets waarvan je spijt zult krijgen als je niet mee bent gegaan op laatste fam reisje.

4. Ram1986

Ram1986 Lid

28 jun 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Een update:

Afgelopen dinsdag heb ik mijn dilemma met mijn vader besproken. Ik heb verteld dat ze onze plannen onbedoeld overhoop hebben gegooid en dat ik nu met de keus zit tussen de laatste familievakantie of een opa voor mijn kinderen.

Hij begreep me heel goed, maar zei wel dat ik niet bang hoefde te zijn. Door zijn medische verleden kent hij zijn lichaam heel goed en wordt hij nog regelmatig in de gaten gehouden. Mocht er iets gebeuren, kan hij heel snel hulp inschakelen. Daarbij zei hij, wat sommige van jullie ook zeiden, dat 2 maanden uitstellen niet zo erg is als het missen van een vakantie. Ik geef hem gelijk dat 2 maanden uitstellen een goede optie is, maar in mijn hart ben ik toch niet overtuigd.

Daar komt nog het volgende bij: mijn zus is net zwanger... Ze waren aan het klussen tot ze hoorden over de vakantieplannen. Ze wilde weer met de pil beginnen zodra haar menstuatie weer zou beginnen, maar toen was ze al zwanger. Dus het is nu niet duidelijk wat er met de vakantieplannen gaat gebeuren, mijn vader gaf aan eerst af te willen wachten totdat mijn zus weet hoever ze is. In principe gaat de vakantie nog steeds door volgend jaar mei, maar misschien een paar weken later...

Nu dit erbij komt, zegt mijn gevoel al helemaal: trek je eigen plan, ga ervoor!

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik zou voor de vakantie gaan. Ik was dus wel gelijk zwanger en kreeg ook nog eens een vroeggeboorte. Zeker als je zegt dat dit je laatste vakantie zal zijn met elkaar.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik zou zelf er echt voor gaan! Als ik het zo graag zou willen echt! En zeker met je zus zo.. Succes met het maken van de juiste beslissing voor jullie!

7. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Bij mezelf ervaren dat als je kinderwens echt heel groot is je niets in de weg staat en je er alles voor over hebt maakt niet uit wat je moet missen of laten als je maar een kindje krijgt!

En ga er aub niet vanuit dat t meteen raak is... Zo'n wondertje is echt niet te plannen...

8. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Lastige situatie, zeker nu je zus ook net zwanger blijkt te zijn... Persoonlijk zou ik er voor kiezen om nog 2 maanden te wachten alvorens proberen zwanger te raken. Dan weet je in ieder geval wel zeker dat je mee kunt op de vakantie.
    En eerlijk gezegd, vind ik dat je vader in deze situatie wel voor gaat. Ik wil je hiermee absoluut niet aanvallen en ik hoop ook niet dat ik iets kwetsends zeg, want ik kan me heel goed voorstellen dat je het liefst vandaag nog zou willen beginnen met klussen, bij wijze van, maar ik zou een mogelijk laatste vakantie met je vader/familie toch ook wel heel belangrijk vinden. En dan mijn kinderwens nog eventjes met 2 maanden uitstellen. Succes met het maken van een keuze!

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ram@ Ik snap dat je graag mee wil vanwege je vader als ik dat goed begrijp.
    Maar kinderen plan je niet.
    En als ik mijn ervaring even neem dan zou ik er voor gaan en dan zie je vanzelf hoe het loopt.Helemaal als je wens groot is .
    Succes

10. Waarom wachten jullie niet met boeken tot oktober/november ofzo?
    Dan weten jullie of je wel of niet zwanger bent?

Eventueel bespreekbaar maken ook? Dan kan je misschien de vakantie verschuiven?

11. Ohja, ik zou er dus voor gaan.. In augustus!

Deel Deze Pagina