Ervaring Avent en Tommee tippee elektrische borstkolf?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nouralayn, Nov 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

Apr 28, 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Hee dames,

Omdat ik graag borstvoeding wil gaan geven en ivm werk en school wil gaan kolven (dan wel parttime) ben ik me alvast wat aan het oriënteren op een borstkolf. Nou viel mijn oog op de elektrische van avent en tommee tippee. Heeft iemand ervaring met deze 2 kolven? Voor en nadelen?

2. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Ik heb de enkelvoudige kolf van avent, geen ervaring met de anderen. Wat ik vooral handig vind is dat je direct in een bewaarbakje kan kolven. Geen idee hoe de anderen zijn.

3. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Avent heb ik ook en bevalt me prima. Je kunt er inderdaad heel makkelijk de Avent bewaarbakjes op schroeven, dus hoef je niets over te gieten.

Ik heb trouwens de nieuwste versie, de comfort (met de lila bovenkant van het apparaat). Bij deze kolf kunnen alle onderdelen die met de melk in aanraking komen uitgekookt worden. Bij de oudere Avent modellen is dit geloof ik niet zo, daarbij kan de melk wel bij de motor komen als ik het goed heb (had ik ergens gelezen toen ik op zoek was naar een kolf).

4. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Ik heb de elektrische borstkolf van Avent en bevalt me heel goed!

5. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik kolf met Ameda Lactaline. Zowel enkel- als dubbelzijdig te gebruiken. Vacuüm en snelheid apart in te stellen. Je kolft in 'n flesje, ik giet dat over in invrieszakjes.
    Kost €150 incl. bewaartas, koeltas en koelelementen. Werkt als een tiet! Superblij mee. Thuis kolf ik enkelzijdig maar op werk binnenkort dubbel, lekker snel klaar!

6. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

Apr 28, 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Avent klinkt dus goed :D.. nog enige Tommee Tippee gebruikers?

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik gebruik ook de avent elektrische kolf oudere type. 6 jaar geleden gekocht en geen melk bij de motor en alle losse onderdelen zijn uit te koken. en inderdaad kolf je zo in een bewaar bakje of in een flesje als je dat wil en je kan m aan passen naar wat je zelf prettig vind voelen door eerst handmatig te kolven en dan schakel je over en volgt de kolf jou aangegeven ritme

8. Rxy88

Rxy88 Actief lid

Jan 7, 2014
    324
    0
    0
    Ik kolf met de tommee tippee en vind hem
    Prima en handig in gebruik

Share This Page