Dilemma mbt schoonouders

Discussie in 'De lounge' gestart door boannan, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Helaas, dat wordt logistiek een probleem. Brabant en Haarlem, niet bij elkaar om de hoek :p

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou dan zou ik (met oog op de toekomst) alvast de kamer gereed gaan maken voor mochten jullie weer in verwachting raken. Klaar.

3. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik snap heus wel hoe het is om je ouders te verliezen hoor. Ik ben mijn beide ouders ook kwijt. Maar dan nog had ik niet staan te springen om ze te logeren te hebben.

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ow het is haarlem zie ik? Aan de randweg ligt een stay-okay:p

5. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Het is beide. Natuurlijk willen ze ook hun kleinkind zien. Maar het is 9 van de 10 keer wel als er iets in de buurt te doen is.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    oke waarom wachten met een leuke nieuwe kamer maken voor je grote kleine vent ? Lekker mee gaan beginnen hoor.

Wat betreft je schoonouders. Ik zou eerst met mijn man om tafel gaan en mijn irritaties proberen zo goed mogelijk te beschrijven met daarbij de oplossingen die je hiervoor hebt bedacht. Pas wanneer jullie op 1 lijn zitten hierin kun je een streep trekken voor je schoonouders. (misschien dat ze kunnen blijven logeren als het voor iets is wat echt met jullie te maken heeft en als ze komen om vrienden te bezoeken dat ze dan een ander logeer adres moeten zoeken)

Maar ik zou hierin zeker meenemen dat opa niet lang te leven heeft.

7. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Dat gaat hem ook niet worden. De avond dat we naar dit huis verhuisden wilden ze komen 'helpen' (alsof ze dan fysiek nog konden) en dus ook blijven slapen. Ik wilde dat toen niet omdat het onze eerste avond in ons nieuwe huis was waar we 4 maanden aan geklust hadden. Toen hebben we een hotel geboekt (en betaald) wat bijna om de hoek zit en schoonmoeder vond het niks.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zeg heel eerlijk, mocht mijn moeder nu ziek worden.. dan komt ze hier of bij mijn zus in te wonen. Wanneer mijn s.ouder ziek zou worden zouden ze ook hier komen of bij de zussen van mn man.

9. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik vind het heel nobel van je maar ik zou dat echt niet op kunnen brengen.

10. captain

captain Niet meer actief

Wees eerlijk, je hoeft ze niet af te sluiten, misschien zoals eerder gezegd 1 nachtje op een rustige lieve manier proberen over te brengen zonder dat oma's op de loop gaat en jij het moet ontgelden.

Je man duidelijk maken dat je zoontje de rust ook hard nodig heeft en die fobie is ook niet bevorderlijk.

Je zit eigenlijk met het volgende:
    - terminaal zieke opa
    - zoontje die genoeg heeft meegemaakt
    - fobie voor overgeven
    - man die zo gedrild is dat hij overal ja en amen op zegt (ja sorry zo komt het nu over, ik hoop eigenlijk voor je dat hij niet zo is)

Zorg dan dat je er leuke avonden van maakt als ze er toch zijn! vraag of ze willen vertellen van vroeger, vraag foto boeken en eventueel of je ze in mag scannen, zodat er naast "logeren" er ook nog leuke dingen bij komen, waar je zoontje later meer profijt van heeft dan je nu zal beseffen.
    Vraag of je er een leuk blog van maken wat ze over vroeger hebben te vertellen, zodat jullie zoontje en eventueel andere kinderen toch nog iets "tastbaars" van opa en oma hebben
    Vraag of ze foto's van je man meenemen om dingen te maken voor jullie kleine voor later

Vraag hoe het vroeger allemaal in zijn werk ging, en vraag of ze daarover handgeschreven of op de computer willen uitwijden en neer zetten

Als opa er niet meer is, hebben jullie toch veel te vertellen, wat leuk is voor jullie zoontje voor later, vraag hoe jouw man vroeger was en schrijf dit ook op.
    Gezellig met z'n allen koken, recepten opschrijven uitwisselen, misschien wel uitleg hoe de naaimachine werkt, of misschien heeft ze wel aparte hobby's die opa en of oma graag wil uitleggen.
    Misschien treintjes waar hij over kan uitwijden en tips kan neerzetten voor jullie zoon.

Zorg dat als ze er zijn, dat je dit met iets leuks gaat associëren, geniet van de tijd dat ze er zijn, ook al kan dat misschien wel 5 jaar duren, is het inbreuk op jullie privacy, hebben jullie genoeg meegemaakt met jullie kleine, jullie kleine heeft als alles pech heeft over 5 jaar GEEN opa meer, maak er dan iets leuks van als ze toch twee nachten blijven, en maak er iets van dat als opa er niet meer is, papa en kleinzoon iets tastbaars en mooie herinneringen hebben aan opa.

Voordat je het weet en beseft zijn ze beide er niet meer, en geloof me dan heb je spijt dat je niet meer tijd en energie erin gestoken hebt en schaam je je erg dat je ze steeds niet in huis wilde.

Kan me ook voorstellen dat je het niet fijn vind dat ze er zijn, dat het niet leuk is, maar denk ook aan je zoon en je man, over een paar jaar zijn zijn ouders er beide misschien wel niet meer. Wil jij degene zijn die zat te piepen en te doen? Dit kan dan tegen je keren, met verwijten van je man, voorkom dat alsjeblieft en ga gewoon eerlijk om de tafel zitten dat je er een andere draai aan wilt geven, en eventueel met maar 1 nacht om te slapen. Of maak er twee van en betrek hun bij alles zolang dit nog gaat, als het echt bergafwaards gaat.... je pa ziet vermageren, de morfine spuiten er in gezet worden, je het leven ziet verdwijnen uit het lichaam, de ogen...de wallen, grauwe kleur, dat nog een paar maanden lang mee hebt gemaakt... voor ieder wissewasje naar het ziekenhuis, want de afweer werkt niet en er moet toch wat aan gedaan worden, weer onderzoeken etc etc zal je de rest maar besparen, maar dat zal meer invloed hebben op jullie gezinsleven als deze paar dagen per maand.
    Geniet van ze zolang het nog zo goed gaat met je man zijn pa, voor je het weet zit je in de laatste fase en de fase om alles te regelen, dan wenste je dat je de tijd kon terug draaien voor je man zijn moeder je zoontje en ja zelfs voor jezelf...

succes en ik begrijp je ook wel, maar krijg er gewoon geen spijt van alsjeblieft.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee zeg ook echt niet dat je dat moet doen, maar ik zou wel heel goed bedenken wat je wilt met deze situatie. Zou je hetzelfde reageren wat betreft je eigen ouders?

12. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad, ik zit met open mond de openingspost te lezen.
    En twee oude mensen die te veel geluid maken voor een baby? Moet die in de absolute stilte opgroeien of zo?

Ik zou echt een groot probleem hebben met mijn partner als die zo weinig respect en moeite zou doen voor mijn ouders.. Laat staan dat ik mijn terminale vader de deur zou wijzen omdat mijn partner ' er geen zin in heeft'.. Bah!

13. adi

adi Niet meer actief

De beste oplossing zou zijn als die vervelende deurslaande man zsm doodgaat dan?

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Iemand hoeft toch niet gedrild of gebrainwashed te zijn, als dat nou toevallig zijn normen en waarden zijn??? Altijd zo vreemd die opmerking ...

Mijn man is alles behalve een meeloper, zeker geen ja-en-amen zegger (verre van), maar als het om dit soort dingen gaat, dan zal hij daar zeker actie op ondernemen. Dat vind hij belangrijk.

Wij zullen zeker geen ouders in huis nemen, maar wij zullen wel acties ondernemen om ze dichter bij ons te laten wonen, en een stuk zorg doen danwel regelen. Voor de een betekent zorg "in huis nemen", zoals Umm, voor de ander betekent dat iets heel anders.

15. Maar stel nou dat die vader niet terminaal zou zijn, zouden jullie het dan opeens anders zien?!

Want no offence, maar iedereen sterft ooit een keer en als ik daar constant rekening mee moet houden, dan kan ik overal wel ja op zeggen....

Mijn schoonmoeder wil komen logeren op de dag dat haar kleinzoon is geboren. Heb ik ook nee op gezegd... Maar misschien loopt ze de dag nadat hij is geboren wel onder de tram. Daar kan je toch niet altijd rekening mee houden?!

Dus waarom zou je dan tegen iemand die kanker heeft in alle opzichten opeens moeten ontzien? Klinkt misschien heel hard, maar die man kan in die 5 jaar wel aan 20 andere dingen overlijden... :( En andersom kan ook: er kan misschien wel een geneesmiddel komen, waardoor hij opeens niet meer terminaal is.

Je weet gewoon nooit wat de toekomst gaat brengen en als je daar je hele leven op gaat inrichten, dan ga je het echt heeel moeilijk krijgen.

16. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje slaapt niet zo goed als er veel herrie is en rust is belangrijk voor hem. Hij krijgt tenslotte dit jaar alweer zijn 4e open hartoperatie...

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Exact wat Bolkje dus zegt!

@TS; al die hartoperaties kun je toch aankaarten?
    Dat dat jullie kleine vent teveel rust kost?

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Die vervelende deurslaande man moet niet dood.

Maar dit gaat over dat het eigenlijk een inbreuk op haar privacy is.
    Ik heb ook tijdje bij mijn vader gewoond met nr1 als pasgeborene. Ben er stekezot van geworden.

Oudere mensen hebben nu eenmaal hun eigen routines, net zoals jij die hebt. En dat botst.

Respect dat in sommige culturen daar anders overgedacht wordt, maar hier komt noch mijn vader noch mijn schoonvader binnenwonen of logeren.

En zo als ik al zei, in Vlaanderen gebeurt dat niet. Ik heb daar echt nog nooit van gehoord dat familie na een feestje blijft logeren.

19. A2CA

A2CA Niet meer actief

Nee dat zou ik niet anders zien, het zijn je ouders, waar je bij in de baarmoeder hebt gezeten en de balzak, het zijn geen vreemde

20. captain

captain Niet meer actief

;) Sorry zo kwam het alleen over, dat is duidelijk bij deze dat dit niet zo is :) excuses voor de verkeerd opmerking.

Deel Deze Pagina