Wanneer vindt je iemand een goede of slechte ouder.

Discussie in 'De lounge' gestart door Ydni, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ydni

Ydni Niet meer actief

#1 Ydni, 17 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2013
    Ik vraag het me af wanneer jullie nou iemand een 'goede' of juist 'slechte' moeder vinden...

En dan heb ik het niet over je kind verwaarlozen, slaan ect..
    Maar over kleinere dingen, maar waar sommige toch echt een uitgesproken mening over hebben: Voeden op verzoek, flesvoeding, borstvoeding, slaaptijden, verwennen, wanneer beginnen met vast eten, schoolkeuze, wel of geen kinderopvang, wel of niet werken, kleding, in bed slapen ja of nee, ouders roken enz..

2. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Dan kan ik heel kort zijn want de kleine dingen jij benoemt vindt ik absoluut geen reden iemand als slechte ouder te bestempelen. Iedereen maakt andere keuzes en het zou toch wat zijn dat ik iemand een slechte ouder vindt omdat deze het niet doet zoals ik dat zou doen.

Ik vind een slechte ouder iemand die niet naar het belang en de behoefte kijkt van de kinderen en de kinderen de dupe worden van jou keuzes. Waardoor kinderen ongelukkig zijn en zich niet kunnen ontwikkelen zoals het zou moeten.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als je nooit wat voor/met je kinderen doet en ze vaak "dumpt" dus het er op lijkt dat je het kind meer als een last ziet. En dan wel vaak veel cadeautjes kopen...

Dan heb je het in mijn ogen niet begrepen als ouders.

Maar als je met liefde voor je kind zorgt kan je bijna geen slechte ouders zijn!

4. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Fv of bv, werken of niet werken enz. vind ik allemaal dingen die ouders geen slechte ouders kunnen maken. Dat zijn gewoon keuzes waar je het mee eens bent of niet mee eens. Ik zou daar niemand een slechte ouder om noemen.

Ik zou niet fulltime werken omdat ik me daar slecht over zou voelen maar een moeder die wel fulltime werkt is in mijn ogen dan niet gelijk een slechte moeder hoor;)
    Ik heb fv gegeven en heb daar veel reacties op gekregen over dat dat geen goede keuze was omdat bv beter is blablabla... Maar dit was waar ik me goed bij voelde dus ik lig er niet wakker van dat anderen over mij oordelen.

Kortom: dit soort zaken maken je geen slechte vader of moeder.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Behalve idd het slaan en verwaarlozen etc, kan het me werkelijk geen bal schelen hoe iemand zijn kind opvoed, en nog minder wat iemand van mijn manier van opvoeding geven vind.
    Mijn manier hoef niet iemands anders manier te zijn en vice versa.
    Ik ga er vanuit dat iedereen het beste voor zijn kind wilt en wie ben ik om daarover te oordelen.
    Zolang het kind aandacht en liefde krijgt zal je mij nooit horen zeggen dat ik iemand een slechte ouder vind.

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik vind je een 'slechte' ouder als je je kind geen respect meebrengt. ...!
    Doen waar ze zin in hebben, grote mond, geen consequenties etc

Dat snijd mij echt

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja maar dat is ook een vorm van verwaarlozing.. en dat zijn geen kleine dingen.

8. Ydni

Ydni Niet meer actief

Het is ook slecht tussen aanhalingstekens!;)
    Ben zeker ook van mening dat als je kind liefde en verzorging krijgt je een goede ouder bent.. En iedereen het op z'n eigen manier moet doen!

Maar ben dit onderwerp gestart omdat hier soms zo een duidelijke mening over bepaalde zaken wordt gegeven dat je jezelf bijna een slechte moeder gaat vinden omdat je een andere keuze maakt voor je kindje...

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    TS, ik geloof dat jij gewoon zelf erg onzeker bent over hoe jij dingen doet.

Ik vind ht persoonlijk een beetje een onzinnig topic

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Uhm... naja in dat geval vind ik het minder goed als beide ouders fulltime werken... waar haalt je kind de hele dag ouder liefde vandaan? Van de leidsters?

Zonder te willen proberen fv geven ipv bv vind ik ook jammer

Je kind elke avond om 22:00 naar bed laten gaan vind ik minder

Je baby veel snoep geven (ook oudere kids) zou ik ook niet doen.

Maar dat zijn meningen, ik vind iemand dan niet gelijk slecht ofzo.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ts Snap wat je bedoelt! Volgens de zp mama's ben ik ook echt slechte moeder. ..ze blijft op met feestjes, krijgt taart patat en chips, ik ben met der gaan zwemmen terwijl de zon scheen én ze kijkt ook nog tv!

Gaat niet gekomen ;)

12. Ydni

Ydni Niet meer actief

Dat bedoel ik.. Dat andere zo'n mening hebben omdat ze borstvoeding beter vinden en dus eigenlijk misschien wel vinden dat jij geen goede keuze maakt voor je kindje..
    Vindt ik niet he;)!

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    De meningen zijn hier soms nogal duidelijk idd, maar ik denk niet dat het een kwestie is van iemand zich een 'slechte ouder' te laten voelen maar meer een kwestie is van 'ik vind mijn manier beter'.

Ik persoonlijk zou me nooit minder voelen als moeder alleen omdat ik misschien andere keuzes maak voor mijn kind die een andere niet 'goed' keurt. Dat laat me echt koud.
    Ik heb haar niet op de wereld gezet om me vervolgens door anderen te laten vertellen hoe ik haar het beste kan opvoeden. Dat kan ik, denk ik zo, ook zelf wel bepalen.

14. Ydni

Ydni Niet meer actief

Ben niet onzeker hoor:D.. Gewoon nieuwsgierig en intressant onderwerp!

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind dat wij niet hoeven te bepalen voor andere ouders of ze wel of niet een slechte ouder zijn! Kijk gewoon naar je zelf ipv een ander

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dit. Maar zo zijn er ook mensen die mijn een slechte moeder vinden omdat ik mijn kinderen nauwelijks suiker en ongezonde dingen geef. Of mijn kinderen nooit uit logeren breng.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In mijn ogen, zijn er veel ouders, die slechte keuzes maken. Dat maakt ze echter nog niet een slechte ouder. Daar vallen al die 'kleine dingen', die jij noemt, onder. Ik vind dat geen kleine dingen, maar hecht daar best veel waarde aan. Maar die dingen maakt iemand niet een slechte ouder.

Ik denk dat iemand een slechte ouder is, wanneer ze stelselmatig eigenbelang laten gelden ten koste van wat het kind nodig heeft. Daar zijn héél veel voorbeelden bij te verzinnen. En als zoiets eens een keertje voorkomt, nou dat kan. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Maar als het dus héél vaak gebeurt, dan denk ik dat je een slechte ouder bent.

18. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Het zijn allemaal maar meningen. Als ze mij dan ook een slechte moeder vinden door de keuzes die ik maak is dat niet mijn probleem;)
    Als ik maar weet dat ik geen slechte moeder ben:)

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Eens!
    En dan ook nooit meespelen. Nooit samen wat doen. Wel ergens heen gaan, maar dan zelf met andere volwassenen gaan zitten kletsen en je kind altijd alleen laten spelen en als ze aandacht komen vragen, zijn ze irritant.

En dan heb ik het dus niet over die incidentele keer, maar als dit normaal is in een gezin.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik zal niet zeggen dat ik je een slechte moeder vind, ik ken je niet, maar het zijn indd dingen die ik wel anders doe,

Mijn kinderen gaan 1 keer in de 6a7 weken een nacht logeren bij oma
    Oma geniet er van de kinderen genieten ervan en ja ik geniet er ook van als hun gelukkig zijn ben ik het ook

En suiker krijgen ze elke dag in de vorm van een snoepje oid

Maar dat maakt mij in mijn ogen ook nog geen slechte moeder

Ik ben van mening dat een mama van haar kinderen houd en dat zij dat gene doet dat in haar ogen het beste is voor haar kind, het ene kind is het andere niet en daar kun je dingen op afstemmen

Ik zal dus nooit iemand bestempelen met slechte ouder behalve wanneer deze hun kind(eren) geen liefde en aandacht geven, hun kind met regelmaat slaan of schoppen of geestelijk hun kind mishandelen

Ook wanneer ik in de winkel zie dat een moeder haar kind een tik geeft zal ik niet denken och jee wat een slechte moeder als je niet met kinderen om kunt gaat had je geen kind moeten nemen, Tuurlijk denk ik wel och sneu voor het kind maar tegelijkertijd is die moeder ook maar een mens.

Deel Deze Pagina