hoi novemberhertjes, Wij zitten best met een dilemma. Dit is het verhaal: We hebben de bovenverdieping en zolderverdieping in April dit jaar voorzien van een nieuwe laminaatvloer. Ik ben weg van die vloer, zo mooi. Donker eiken, met vgroef en blabla. Heel mooi, vinden wij. Nu ligt er beneden echt een spuug maar dan ook spuuglelijke vloer, dit zou je nog geeneens in een gevangenis neerleggen, zo lelijk. Zon licht grenenachtige laminaatvloer zonder groeven van 15 jaar oud ofzo. Overal stuk en met een convectorput voor de schuifpui. Echt een doorn in het oog. Die convectorput is erin gezet door een stelletje straalbezopen Polen volgens mij want hij zit scheef, en de linkerkant steekt een halve cm boven het laminaat uit en de rechterkant ligt in de vloer. Slaat nergens op maargoed. Nu hebben wij twee honden en drie katten. Katten zijn altijd buiten, maar 1 daarvan is niet helemaal goed bij zijn hoofd en zeikt nog wel eens op de vloer. Nu willen wij die vloer er heeeeeeel graag uit hebben. We zijn gek op keramische tegels met houtlook maar dan ben ik 9000 euro verder incl vloerverwarming en leggen en dat gaat me iets wat te ver eigenlijk. Nu hebben we gekeken naar PVC, maar hier hebben ze niet echt een mooie grote v-groef in. Dus wordt dan 1 vlak, en dat vinden we niet zo mooi. Ook naar vinyl hebben we gekeken, het duurdere dikkere vinyl ziet er best mooi uit, met v-groefje, maar ik ben bang dat het er op een oppervlakte van 70m2 niet mooi uit ziet en je meteen ziet dat het zeil is, en dat willen we niet. En hoe lijm je die vast? Laminaat ben ik bang dat die *****kat eroverheen gaat zitten zeiken en ik een uitgebeten plek in mn laminaat krijg. Onder dit laminaat van nu ligt zo'n cheap-ass aluminiumfolie vloer, dus moeten er groene platen in als ondervloer mochten we toch laminaat kiezen. Alleen... dan zitten we dus weer met die convectorput die schots en scheef is en waar dan dus het laminaat niet langs kan. Ik word er doodmoe van. Wat is nou de beste oplossing? Die convectorput kan er uit maar dan moet er vloerverwarming in. In de serre is het anders te koud. Heeft er hier iemand ervaring met een vinylvloer (foto?) en ervaring met vloerverwarming onder een laminaatvloer (die ervoor geschikt is uiteraard) Wat zouden jullie doen?
Wij hebben deze zomer vloerverwarming laten infrezen: ben er zo blij mee! Heerlijk gelijkmatige warmte in huis Bij ons ligt er laminaat op inderdaad. Wilden eigenlijk een gietvloer, maar nu een betonlook laminaat. In onze vorige woning hadden wij vinyl liggen, maar dan moet je wel echt goed kijken naar een kwalitatief goede en (maar dat is persoonlijk!) ik vind het in grotere en vrij open ruimtes niet zo mooi. Het vinyl dat wij hadden was van een middenklasse, maar echt niet slijtvast genoeg voor een gezin met hond en kleine kinderen. Maar misschien zijn die van ons gewoon te wild en druk haha.
Hoe ging het precies met de vloerverwarming? Hoelang niet erop lopen etc? En hoelang erna kon er laminaat gelegd worden?
Het infrezen en afsmeren was in een paar uur gedaan (over 35m2 duurde dat van 8-14, inclusief oude radiatoren eruit, die leidingen afdoppen, verwarming testen etc.). Daarna mochten we er ongeveer 1 dag niet op lopen zodat het afgesmeerde kon drogen, dag erna meteen ondervloer en laminaat erop en na 6 weken mocht hij ook echt aan.
Linoleum/marmoleum? Natuurlijk product, en ook in (klik-)tegels te krijgen. Dan kan je nog eens een stukje vervangen ivm katten
Hoeveel meter is je woonkamer want 9000 euro voor tegels , vloerverwarming en het leggen vind ik wel erg veel... Vriend is tegelzetter... Ligt natuurlijk wel een beetje aan de grote van de kamer...
70 m2 74.95 per m2 aan keramische houttegels 2000 euro vloerverwarming incl leggen En dan nog een cementdekvloer en tegels leggen.
Wij hebben vorig jaar voor 1250 de hele beneden verdieping voorzien van vloerverwarming. Hebben ook een tegel met houtlook. Hebben deze in Duitsland gekocht en daar waren we ook voor de hele benedenverdieping 1200 voor kwijt. We hebben ze er zelf ingelegd. Dus lang geen 9000.
Ligt ook aan wat er moet gebeuren denk ik. Wij hebben een serre en daar moeten extra lussen gevreesd worden ivm de kou. De convectorput moet eruit, pomp moet worden afgekoppeld houten frame maken en hierin moet beton omdat er anders een heel gat zit. Dan op 70m2 vloerverwarming frezen. Dan moet er een egaliserende vloer overheen en dan moeten de tegels erop. Als het voor ons 2400 euro zou kosten had het er een jaar geleden al ingelegen denk ik haha Ben wel benieuwd hoe het er bij jou uitziet, heb je een foto?
Hier een foto. Heb ik net gemaakt daarom donker. Bij ons hebben ze geen dekvloer gedaan. Gewoon in gevreesd en dag later de tegels er op. Met extra lijm de ruimte opgevuld bij de leiding.
Als je voor laminaat kiest dan hoeft er mogelijk niet een egaliserende dekvloer overheen, maar dan volstaat afsmeren en een iets egaliserende ondervloer. Hielp ons mede aan het besluiten voor laminaat te gaan. Dan moet er verder natuurlijk niet een te groot hoogteverschil zijn. Maar snap het dilemma wel met de kat.. Dat risico wil je natuurlijk ook niet lopen Alhoewel hier altijd plasvlekken (van zowel hond, kat als kind ) er zo uitgingen, zonder lelijke plek achter te laten.
Wij hebben een hoge kwaliteit vinylvloer sinds een half jaartje ongeveer en ik ben er nog iedere dag dolblij mee. Het ziet er prachtig uit, het kan tegen een stootje, supermakkelijk schoon te houden en het voelt heerlijk aan. Ik had hier voor een houten vloer, schitterend, maar als je er naar keek zat er al een kras in. Ik had dit jaren eerder moeten doen. Het is nu te donker om een goede foto te maken, probeer ik morgen even.
Wij hebben sinds 5 jaar vloerverwarming en grote plavuizen erop. Over de gehele beneden verdieping; lekker alles gelijkvloers en met honden is het ideaal. En mijn huis is veel minder stoffig dan de tijd dat ik vloerbedekking had. En nu ook lekkere warme voetjes. Ben er superblij mee. Je moet er geld en stof en ellende voor over hebben maar dan heb je ook wat...
Hier een vinyl-vloer van novilon, de sterke variant met houtlook. makkelijk schoon te maken maar daar is dan ook alles mee gezegt. niet aan te raden met honden/katten. er zitten al erg veel gaatjes en krassen in. kat die een keer plat door de bocht is gegaan en zn nagels erin heeft gezet, hond ook. voor de hond was het op een gegeven moment gewoon te glad. zeker toen hij wat ouder werd dus moest er op een deel vloerbedekking omdat hij niet meer op kon staan. trip-trapstoel valt om, hup, weer een deuk in de vloer.begin me er steeds meer aan te ergeren. grote voordeel is dat nattigheid niks uitmaakt. aquarium wat lekt, kat/hond die heeeeel wat keren de boel onder hebben geplast/gepoept, kids die wat laten vallen enz. geen probleem. stoomreiniger erover en klaar. iets wat met een laminaatvloer of pvc vloer niet zo makkelijk gaat. zusje heeft laminaat en dat gaat op sommige stukken al bol staan omdat hond er geplast heeft. plek waar de kat gekotst heeft, helemaal uitgebeten enz. 2 kennissen hebben dure flexxfloors liggen. van dat pvc ,clicklaminaat. gaat helemaal wijken als de zon erop staat of de vloerverwarming te hoog staat. daar zit je dan met je dure vloer...
Durf ik dit te zeggen: is het een optie om de demente kat weg te doen? Wij zijn net verhuisd naar een heel mooi afgewerkt huis en in ons vorige huis hadden de katten al het behang 's nachts kapot gekrauwd, pieste 1 van de katten regelmatig op bed/kinderkleding/in de duplo bak/op het speelkleed/in de bijkeuken. 1200,- schade om de parket vloer daar te schuren en lakken na onze huur periode door alle pis schade. De katten zijn dus echt niet meegegaan naar ons nieuwe huis... Verder: qua pvc toch eens in een goede vloeren zaak kijken. Nadeel van pvc vind ik dat er verhalen zijn dat er weekmakers uit zouden lekken zeker gecombineerd met vloer verwarming. Wellicht een oude kwaleit pvc.
Hier krabt ie ook alles stuk... Maar wegdoen nee dat kan ik niet. Hij is 11 en niet goed in zn knetter.Niemand wil hem hebben en in het asiel wil ik hem niet zn laastste jaren aandoen. Dus ik doe hem elke dag naar buiten, daar vermaakt ie zich prima gelukkig.
Van een rol, houtlook met groef. Wij hebben wel voor zware (industriele) kwaliteit gekozen, dus hier moet je wel echt met de punt van je vleesmes o.i.d. er in gaan zitten peuren wil je een beschadiging zien Natuurlijk zie je bij goed daglicht echt wel dat het geen echte houten vloer is, maar het ziet er serieus mooi en luxe uit. Niet dat goedkope idee van vroeger.
Mag ik je een tip geven? Zorg dat de groef niet te diep is.... Ik heb hier een prachtige hardhouten vloer liggen (jatoba, beetje rood/bruin hout) met groef omdat mijn man dat zo graag wilde. Ik zag de bui al hangen, maar goed, soms mag de man in huis ook wat te zeggen hebben over de inrichting... (dat was ook meteen de laatste keer, trouwens) want wie ligt er 1x in de zoveel tijd op haar knieën om de groeven goed schoon te maken? Juist ja, Ik zei de gek.... Als, zoals in mijn geval, de groeven wat dieper zijn, blijft er makkelijk vuil in liggen. Dan gaat er eens een glas limonade over de grond, je poetst de groef net niet goed droog en vervolgens kruimelt er een koekje over.... resultaat? Bikken om het eruit te krijgen... Ik heb nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn man zijn zin heb gegeven... Wij zijn nu aan het kijken naar een manier om die groeven dicht te maken, zodat we weer een gladde vloer krijgen...