pff begin er zo langzamerhand een beetje flauw van te worden. Elk jaar gaan we met de kant van mijn man een weekendje weg, hiervoor leggen we elke maand een vast bedrag in. Voorgaande jaren zijn we naar Centerparcs en Preston Palace geweest. Preston hadden we na 2 jaar wel weer gezien en Centerparcs is best wel prijzig met een hele familie. Omdat mijn schoonouders elk jaar geld bij hebben moeten leggen willen ze voor dit jaar wat goedkopers en dan doorsparen zodat we volgend jaar misschien naar Disney kunnen. Nu willen we dus gewoon een dagje weg.. Maar wat is leuk?? De leeftijden zijn ongeveer; 65,50,40,31,22,13,10,1. In totaal zijn we met 11 personen. Wat is leuk voor iedereen?
dierentuin/dolfinarium/apenheul ambachtscentrum (van kaarsen maken tot boetseren en schilderen, hier in Zeeland heb je er een kinderboerderij en speeltuin bij) indoor speeltuin als er veel kleinere kinderen zijn en daarna lekker wat eten. Pretpark (al is Efteling wel wat prijzig ntl) Duinrell en zwembad Je kunt ook twee dingen en locaties op 1 dag doen die een beetje bij elkaar liggen zodat je iedereen tegemoet komt
Nee dat zijn niet de dingen die de helft wilt doen. Efteling leek mij ook leuk voor jong en oud maar mijn schoonzus en haar vriend hebben geen kinderen en houden zelf ook niet van dat soort dingen. Dan is het al erg moeilijk om er met z'n allen uit te komen! Lastig hoor als iedereen wat anders wilt :S
Huisje huren: mijn ouders hebben vorig jaar via een particulier een huis gehuurd. Zou je eens op moeten googlen. Waren toen met zijn 8en maar was een huis geschikt voor maximaal 16 personen. Waren ongeveer helft kwijt van cp/landal. Er zijn diverse site's. (belvilla.nl is een bekende) Mocht je een huisje vinden dan kan je omgeving kijken wat er allemaal te doen is. En bedenk maar: je kan het toch niet iedereen naar de zin maken Succes met je zoektocht
Openluchtmuseum? Burgers Zoo? Paleis het Loo bezichtigen? Apenheul? Gewoon een dagje naar het strand?
Hier zijn er een keer wezen varen, op een zeilboot en een keer Door de grachten (Amersfoort en Groningen) Kookworkshop. Als je een beetje een goede uitzoekt kan die met alle leeftijden wat (jou zoontje kan er gewoon lekker bij staan, er is vast wel wat te zitten, snoepen, wassen ect) pretpark (al betaal je daar tegenwoordig ook erg veel voor) Bowlen en eten Wandklimmen (jou zoontje vermaakt zich op de maten, de rest kan me dien
Bowlen werd al geroepen inderdaad. Dat deden we sowieso altijd al omdat je dat ook kunt doen in CP en Preston, na 1 rondje is de helft het al weer zat. Opzich wel fijn natuurlijk, is het familiedagje zo weer voorbij We hadden ook al gekeken naar weekendje naar Scheveningen, zit je dicht bij het strand enzo. Maar als we volgend jaar naar Disney willen dan hebben we bijna niks om uit te geven aangezien er 25 euro per stel per maand wordt gespaard. We zijn met 4 stellen in totaal. EDIT; wokken is altijd leuk dus die staat wel op het lijstje. bootje varen vinden de 2 kids en 13 en 10 niet leuk dus dat hoeft ook al niet haha. Er blijft niet zo gek veel over. Dagjes weg naar een dierentuin of pretpark vinden mijn schoonzus + haar vriend niet leuk.
Tja, het is ook wel erg lastig om het iedereen naar de zin te kunnen maken. Misschien moeten jullie een 2/3 tal dingen uitzoeken en een stemronde houden? Meeste stemmen, dat wordt het. Of gewoon een jaartje overslaan.
Biljartgolf en dan wokken of steengrillen enz. O en schoonzus en vriend zou ik thuis laten..die vinden blijkbaar niks leuk.
Misschien iedereen zich een beetje (volwassen) schikken? Er is (bijna) niks voor iedereen. Andere keer beter, gaat ook om de familie toch??
Bij het woord familiedag gaan mijn nekharen al overeind staan en is mijn eerste ingeving cancelen... Maar ik begrijp dat het voor andere mensen best leuk kan zijn. Bij ons wordt er meestal een goedkope locatie gehuurd (ijsbaan, scoutinggebouw oid.) Meestal is er in de middag een simpele activteit vooral voor de kids (speurtocht, vossenjacht of spelletjes) en daarna gewoon gezellig een bbq of buffetje laten komen. Drinken ed. regelt de organisatie en de kosten vallen reuze mee op deze manier. Wel hebben we een grote familie, waardoor de huur in verhouding goed te betalen is... Je kan het nooit iedereen naar zijn zin maken, bij ons draait de activiteit vaak om de kids, en kunnen de volwassenen gewoon kletsen onder genot van een drankje.
Dagje Den Bosch, met boottochtje over de binnendieze en een speurtocht. Heb ik ook gedaan (boot met vrienden uit het buitenland, speurtocht met vrijgezellenfeestje). Lekker eten daarna.
Meeste stemmen gelden vind ik een goeie Mijn man en ik zijn helemaal niet moeilijk! Als het maar beetje leuk is voor de kids dan vinden wij het al dikke prima. Het probleem is dat schoonzus en vriend geen kids hebben en dus op dat gebied echt alleen aan zichzelf denken, zo jammer soms!
Mmmm dan wordt het wel knap lastig.. Ik zou dat toch even opperen, dat je niet met iedereen rekening kan houden. Dierenpark, musea, pretpark, dagje strand is eigenlijk wel het enige waar ik op kom. Of een dagje zwemmen in cp? En dan afsluiten in een pannenkoeken huis?
Wij hebben jaarlijks een familiedag, met alle broers en zussen met kinderen en evt kleinkinderen van mijn moeder. Heb niet zoveel met die kant van de familie, zie ze bijna nooit en dat vind ik prima. Maar de familie dag is altijd erg leuk en veelzijdig! We gaan meestal eerst koffie drinken met gebak bij de organiserende oom/tante en dan een activiteit (kegelen in het bos, speelgoedmuseum, bakkerij museum, kaasboer met rondleiding, fietstocht (vond ik minder leuk kon toen niet meedoen vanwege een knieoperatie, dus tussendoor naar de kinderboerderij geweest met een neef die ook door omstandigheden niet kon fietsen en geregeld door het organiserende paar), in-outdoor speelparadijs, boot tocht door de biesbosch, naar een of andere boerderij (ergens bij Hilvarenbeek) waar allerlei soorten spellen te doen waren voor jong en oud, boot tocht door breda). Tussendoor ergens lunchen of picknicken. Aan het eind gaan we eten bij diegene die het organiseert, bbq of cateraar of iets dergelijks. En iedereen heeft het altijd naar de zin gehad. Ook omdat je samen een keer kunt kletsen etc.
Wat ik niet snap; de schoonzus en man vinden dierentuin en Efteling etc niet leuk. Maar Disney dan wel