Hier overgegaan toen onze zoon 8-9 maanden was, was alleen maar krijsen zodra hij de maxi-cosi in moest, was ook best een stevig kereltje . Eenmaal in een vervolgstoel was het gelijk over! Wij hebben een voorwaartse stoel met Isofix genomen. Ik zou in jullie geval ook overgaan op een vervolgstoel. Fijne vakantie alvast
Hoe lang is je zoontje dan? Die van ons is nu bijna 80 cm en die past nog prima. De breedte is sowieso geen probleem. Wij hebben de voorwaartse stoel van zn grote zus nog, die daar weer bijna uitgegroeid is. Aangezien hij zelf 13 maanden is denk ik toch dat we gaan doorschuiven op korte termijn. Hij vindt het trouwens niet erg om in de MC te liggen, beetje spelen, slapen, af en toe een koekje of rijstewafel, dan houdt ie het wel een tijd vol.
Ja daar baal ik dus ook van! Zo verdienen ze er goed aan Ja wat grappig zeg, exact even oud We twijfelen nog wel dus. Er is voor zowel veiligheid als comfort veel te zeggen. We gaan sowieso niet over één nacht ijs en als we iets nieuws aanschaffen, proberen we eerst een paar keer uit voor we op echt ver gaan. Het is voor hem ook weer nieuw. Wat de prijs betreft: het is wel weer een hele aanschaf. We zaten net nog even te kijken naar de BeSafe iziplus en die is dus bijna 500 euro! Hij kan er dan wel in minstens tot hij zelf zijn rijbewijs haalt (), of in ieder geval vanaf 6 maanden tot 25 kilo! Is dus wel even de moeite van het verdiepen waard, zeker met die prijzen...
Wij hebben een Joie Stages. Tot 18 kg achterwaarts en tot 25 kg voorwaarts. Stoel kost 200 euro. Bij de oudste wist ik het niet en hebben we een Tobi gekocht. Die gebruiken we nu in de 2e auto voor af en toe. De oudste moest ook 2 nieuwe stoelen en 4 aanschaffen kon gewoon echt niet. Alleen vrees ik dat ze t niet redt tot 4 jr in de Tobi. Ze is nu al groot en 15 kg.
Ik ben helemaal pro-achterwaarts vervoeren en zeker bij zo'n jong kind zou ik die echt nog niet voorwaarts durven zetten. Ik had voor mijn ZL ook achterwaarts, maar met 20 maanden heb ik hem toch in de Romer King gezet, voorwaarts. Ik rij nu namelijk bijna wekelijks 280km heen en 280 terug alleen met de 2 kinderen. Met de achterwaarts stoel kreeg ik problemen mbt communiceren met ZL, bekers aangeven, kijken waarom hij huilde etc. Dus nu heel akelig toch nog voorwaarts. Een achterwaarts stoel is duur, maar idd de joie is goed betaalbaar en ze gaan tenslotte ook jaren mee!