Ik zou graag onze 3de poging pregnyl gebruiken ipv van utro. Ik werd de laatste 2 pogingen zo depri en pessimistisch van die dingen. Iemand ervaring met een alternatief?
Tijdens de IUI-behandelingen en één ICSI heb ik extra Pregnyl gehad in plaats van Utrogestan. Utrogestan was toen nog niet standaard in ons ziekenhuis, later wel. Ik kreeg 1,5 dag voor de inseminatie/punctie 10.000 IE Pregnyl. Op dag 5, 7 en 9 na de inseminatie/punctie moest ik nog 1500 IE Pregnyl spuiten. Onze dochter is uit die ICSI ontstaan. Pregnyl heeft ook bijwerkingen, omdat het puur HCG is. Maar ik vond zelf de Pregnyl beter te doen dan de Utrogestan. Maar misschien kwam dat ook wel doordat ik de Pregnyl gewend was.
Ik heb bij de laatste icsi 3x 1500 pregnyl gespoten ipv utro te gebruiken. Ik moest op dag 3,6&9 na de punctie spuiten. En zie mijn banner mocht op eigen verzoek pregnyl gebruiken, omdat ik dwars door de utro ongesteld werd.
Hi dames! Super dank voor jullie reacties. Dit sterkt me enorm om mijn eigen gevoel hierin te volgen en aan te gaan dringen op pregnyl ipv 'de bollen'. Nogmaals dank Meis
Hier het omgekeerde.. Bij mijn allereerste IVF/ICSI heb ik extra pregnyl gekregen en daardoor in overstimulatie gegaan... Had 13 eicellen maar door pregnyl te spuiten werden de follikels na de punctie extra gestimuleerd.... 2de poging utro gebruikt en een super dochter mogen verwelkomen.. Nu 1 poging IVF/ICSI met utro en het geluk vannonmiddellijk zwanger te mogen zijn...
Ik heb al 4x met cryo's extra pregnyl 5x 1500 geprikt maar geen enkele keer zwanger. Alleen bij mijn verse tp
@Lizje dank voor je reactie. Ook de niet positieve verhalen met pregnyl hoor ik graag. Het maakt het kiezen niet makkelijker maar geeft wel een volledig beeld. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan @Tess27 jij ook bedankt voor je reactie. Wat verdrietig dat je tot nu toe steeds maar even zwanger kon zijn. ik wens je alle goeds
Ik wil bij mijn cryo tp ook pregnyl voorstellen. Volgens mij spuit je dan eerst 5000 om de eisprong op te wekken en dan 3x pregnyl 1500 dacht ik... Bj de laatste 3 KID pogingen en bij de verse tp van de ivf utrogestan gebruikt. Een keer een vroege miskraam. De andere keren geen resultaat Ik weet bij een verse tp, dus net na de ivf behandeling dat ze liever utrogestan geven omdat je dan kan voorkomen dat je dat enge OHSS (overstimulatie) kan krijgen.
Overstimulatie is wel een risico van pregnyl na de tp. Bij deze poging ook gehad, zelfs mijn eierstok is gaan draaien (gelukkig wel zelf weer terug gedraaid) Met spoed naar het ziekenhuis gebracht. In mijn bloed zagen ze inderdaad lichte overstimulatie. De gyn vertelde ook dat de pregnyl injecties de eierstokken weer getriggert had. Onze deze complicaties wel zwanger geworden!
Poeh Schorpioen79, dat is niet niks! Fijn dat je toch zwanger bent ondanks deze complicatie. Geniet ervan en dank voor het delen van jou ervaring
Even nog een vraagje. Ik ga het vrijdag ook bij de gynaecoloog vragen, maar ik heb weer een andere/nieuwe. Zijn er ook dames die en pregnyl nog extra spoten en utrogestan gebruikten? Want het 2 verschillende hormonen zijn vroeg ik mij dat af.
Ik krijg na elke tp 3 x 1500 ml Pregnyl. Dag 1, 3 dagen en 6 dagen na tp. Ik ben er nu na meer dan 1 jaar bezig te zijn voor een 2e nog niet zwanger mee geworden. Ik heb IVF sinds juni 2015. Van de mijn dochtertje was ik bij de 1e IVF direct zwanger met ook 3 x 1500 Pregnyl. Het zegt dus bij mij niets.
Ok ja is meer dat ik wat anders wil proberen en ben in de wachtweken op vakantie deze keer. Maar was nieuwsgierig of er dames zijn die beiden gebruiken.