Dilemma met schoonzus

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 9 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    @marina kl. Dat zijn hele goede tips. Die laatste 😂, geweldig... ik zit hier op de bank te bankhangen en verslikte in mijn cola van het lachen. Humor!!

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Iedereen bedankt voor de ideeën, tips en ondersteunende woorden.

3. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Misschien dat af en toe opa of oma wil opassen als die nog in beeld zijn. Of dat ze de kindjes bij jullie zelf afzetten. Probeer met iemand af te wisselen als je dat zou willen doen om meer tijd voor jezelf te hebben. Het is wel een lief van je dat je ze helpt! Ze zullen je vast erg dankbaar zijn!

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    #64 Katja77, 9 jul 2016
    Laatst bewerkt: 9 jul 2016
    Opa en oma passen al op twee vaste dagen doordeweeks op. Die willen absoluut niet in het weekend.

En bij mij thuis afzetten ... ze hebben geen auto.

Ook afwisselen met een ander wil ik niet, dan is het ook weer structureel.

Iemand opperde een strippenkaart. Dat vind ik nog niet zo'n gek idee: 4x oppassen per jaar. (Dat staat los van gewone uitstapjes met neefjes die ik sowieso wel maak).

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja...dus?? Het zijn zijn kinderen, niet de jouwe.
    Ik zou hier toch heel snel klaar mee zijn. Je wordt misbruikt waar je bijstaat. En zolang jij niet heel duidelijk nee zegt tegen structureel oppassen zullen ze jou als hun oppas blijven zien.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    #66 Madelie, 9 jul 2016
    Laatst bewerkt: 9 jul 2016
    Ik zit pas op pagina 2 met lezen van dit topic, maar ik val echt van de ene verbazing in de andere verbazing.

Het is overigens vooral een dilemma met je man.
    Waarom gaat hij geen duidelijk gesprek met zijn broer aan? Hij accepteert toch zeker geen insinuaties van zijn broer dat jij een verhouding zou hebben?!
    En dat zijn broer het een vanzelfsprekend iets vindt dat jij jouw weekenden op moet offeren omdat zij zelf gekozen hebben voor onregelmatig werk?

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als je solliciteert op onregelmatig werk terwijl je man ook al onregelmatige diensten draait, dan weet je van tevoren dat je een oppasprobleem krijgt.
    Heb je geen geld voor oppas en wil je dat een familielid STRUCTUREEL op gaat passen dan behoor je het fatsoen te hebben om dit vooraf te bespreken en iemand de kans te geven daar rustig over na te denken.

Dat zwager en schoonzus financieel er wellicht een potje van hebben gemaakt en nu niet in staat zijn om oppas te bekostigen is écht niet de verantwoordelijkheid van to.

8. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Mooi omschreven Hoe dit mogelijk bij die zwager werkt. Ik vind het echt erg kwetsend Hoe hij totaal voorbij gaat aan jouw gevoelens. Het lijkt me toch iets heel moeilijk om te bedenken dat het ongepast en kwetsend is om zulke opmerkingen te maken. Misschien toch ook eerst het gesprek met jouw man aangaan, om ook samen sterk te staan in jullie strategie. Ik zou zelf wel proberen zo duidelijk mogelijk te zijn, niet bot, maar wel eerlijk. Sommige mensen voelen namelijk precies waar de oneerlijkheid/ onzekerheid zit en proberen daar weer negatief op te reageren. Zo klinkt het wel als hij vervelende dingen gaat rond vertellen als jij nee zegt vanwege een afspraak. Dan denk ik gelijk: hij voelt ergens wel dat dit niet klopt.

T lijkt me heel moeilijk. Heel veel succes!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    En als het structureel eens per 3mnd is? Zou je dat wel willen? Als het om het weekend is gaat het dan om 6x per kwartaal en kan ik me voorstellen dat ze een schema maken met 1 jij 2 andere broer/zus 3 buurvrouw 4 vriendin 5 betaalde oppas 6 toch maar opa en oma.. of iets in die trant. Dan zou jij 4x per jaar oppassen. Ik roep maar wat.
    Verder zou ik geen reden voor een nee geven. Ik kan niet of het komt niet uit is genoeg.

en je zwager.. serieus... hij wilde kinderen en hij heeft ze gekregen, tijd om zn verantwoordelijkheid te nemen. dubbel pijnlijk dat hij bij jou komt onder t motto jij hebt toch geen kinderen dus kan je wel op de mijne passen. je mag daar ook best iets van zeggen!

10. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Heel veel succes! Ik hoop dat jullie er structureel verandering in kunnen brengen.
    Hou je ons op de hoogte?!

11. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    TS, waarom vraagt zwager zijn broer niet om op te passen?

We kunnen er natuurlijk van alles over bedenken maar als we t versimpelen komt t er op neer dat zwager vindt dat jij 't eigenlijk gewoon moet doen. En dat jij last hebt van zijn schuldopwekkende emotionele gemanipuleer.
    Misschien moet je beginnen om je gedachten en gevoel hierover te veranderen. Ben jij t eens met zijn manier van denken? Ben je bereid daar niet meer naar te handelen ook al zou hij nooit zeggen: je hebt gelijk, we overvragen jou omdat we eigenlijk gewoon vinden/eisen dat jij de gaten moet vullen. (Hij zal juist eerder meer van hetzelfde gaan denken/uitkramen). Ben je bereid je even een stuk ongemakkelijker te gaan voelen als je vanaf nu steeds vaker 'nee' gaat zeggen? Zij hebben je niet fatsoenlijk gevraagd dit structureel te doen, ze hebben het laten gebeuren en jij ook. Stop met jezelf dingen te verwijten en spreek je duidelijk uit. Wees zo duidelijk dat zij weten wat ze wel/niet van jou kunnen verwachten. Je bent n schat van een tante! Maar er zijn grenzen en die moeten aangegeven worden. Succes!!! En een fijn weekend

12. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Als beide ouders weekenden moeten werken dan werken ze die maar afwisselend. Niet fijn want dan geen weekend samen. Maar dan hoeft ook het oppasprobleem ergens anders neergelegd te worden

13. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Als beide ouders weekenden moeten werken dan werken ze die maar afwisselend. Niet fijn want dan geen weekend samen. Maar dan hoeft ook het oppasprobleem ergens anders neergelegd te worden. Dat regelen ze dan maar met ingang van het nieuwe rooster. Eventueel kun je dan nog in het oude rooster wel oppassen.
    Hoe hadden ze gedacht de kinderen bij een oppas te krijgen. Die komt ze echt niet halen

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zou beginnen met de komende tijd nee zeggen en gewoon aangeven dat het je niet uitkomt. Wat ze daarvan vinden, pech! En is een verschil tussen je medemens helpen en dat er misbruik van je wordt gemaakt.

Jij verdient echt beter dan zo behandeld te worden!

15. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    helemaal mee eens!

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, komende tijd kun je gewoon niet, daar hoef je je ook niet over te verantwoorden als zij vragen waarom het niet kan. Het kan gewoon niet, punt.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal mee eens...alleen blijft het probleem dat ts zich schuldig blijft voelen als zwager zo blijft reageren

Ik hoop dat ts zich gesterkt voelt door deze reacties en zich niet meer schuldig voelt.

18. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.135
    1.831
    113
    Wat een leuke tante ben jij.

en nee is nee en als hij stennis looptte schoppen dan kun je hem ermee terug pakken.
    want het is ten alle tijden zijn verlies als het zo uit de hand loopt dat je niet meer mag oppassen.

en misschien moeten ze eens goed naar hun financien kijkrn 2 werkende ouders geen betaalde oppas.
    hebben ze een gat in hun hand of zoveel schulden.

en goed plennen zou ook helpen.
    allebij onregelmatig werken dan moet het te doe n zijn dat een van hun thuis is.

19. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Wat een kwal van een zwager heb je! Lekker kinderachtig van hem en de tijd dat hij jouw in de gaten houd kan hij ook in ze kinderen stoppen.

Ik zou je zeker niet verantwoorden met persoonlijke dingen. De kans dat hij ze tegen je gaat gebruiken/misbruiken is heel groot.
    Kan je niet vrijdag avond je telefoon in de auto leggen. Dan heb je ook niet zo de nijging om hem te halen misschien. En dan gewoon het gezeur langs je laten gaan!

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou ze veel succes wensen met het vinden van een gastouder. Daarbij kun je aangeven dat als de gastouder een keer ziek is of met vakantie, dat jij -als het in jouw agenda in te passen is- met liefde zult bijspringen. Maar dat je, zolang zij geen moeite doen om en een structurele oplossing te zoeken, geen moeite meer gaat doen om op hun kinderen te passen.

Mocht je partner het niet met deze boodschap eens zijn, dan weet je dus wie er voortaan op zaterdag in het zwembad zit. ;)

Deel Deze Pagina