Lastig.. Hier ook geen ouders meer die samen zijn van beide kanten. Maar met beide vaders ook zelf geen contact.. Schoonmoeder heeft wel een nwe vriend, mijn moeder niet.. Mijn schoonvader is dus ook gewoon opa...
Ik had het er net met mijn man over gehad, maar zowel hij als ik vinden zij hebben geen relatie meer dus is hij ook geen opa. Dat zij hem nog overal bij betrekt dat snap ik ook niet echt, als het nou alleen bij haar thuis is maar ook op touw naar haar kinderen. Hoe vinden de anderen dat?
Ik zou jouw ouders/stiefouders allemaal opa en oma laten noemen, de exen gewoon bij naam! En je zegt gewoon tegen oom G dat hij geen opa is maar gewoon G! Het is al ingewikkeld genoeg voor een kind! Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn moeder is overleden, mijn vader hertrouwd. Zijn vrouw is gewoon oma en de vriend van mijn moeder noemen we gewoon N. We hebben nog wel contact met hem... Hoe we later uileggen hoe het in elkaar steekt zien we dan wel....
+1 als het nu een nieuwe vriend zou zijn die misschien snel weer uit hun leven verdwijnt zou ik het ook niet willen hebben, opa's en oma's hebben een bepaalde plek in een kinds leven maar dat hoeft niet specifiek een bloedband te zijn. Vooral niet aangezien er toch al zoveel voor een kind "verwarrende" relaties in de familie zitten. Iemand die met liefde jullie gezin komt helpen, familie is geweest, graag betrokken wil blijven bij de familie en met veel liefde een opa voor jullie kindje wil zijn zou ik alleen maar toejuichen. Zolang het natuurlijk niet opdringerig wordt maar dat geldt denk ik voor alle opa's en oma's. Misschien even vragen of zijn ex vrouw (oma neem ik aan) er een probleem mee heeft?
Tja in dat geval blijven er niet veel keuzes over, maar hoe je het went of keert, de keuze ligt bij jullie en niet bij je schoonmoeder, hij is tenslotte niet voor niets ex, i.p.v. Man.. Je kan hem ook stug Naam blijven noemen en kijken wat je kindje vanzelf gaat doen.