Hoi ik heb een vraag, Ik gebruik al jaren dezelfde pil, microgynon 30, en heb ook een zeer regelmatige ongesteldheid. Afgelopen maand heb ik één pil gemist van de nieuwe strip, de eerste pil van die strip. Een ongesteldheid bleef uit. Normaal wordt ik ongesteld van maandag tot vrijdag. Op donderdag, veel te laat kreeg ik een bloeding dat amper ongesteldheid was. Sinds deze week dat ik normaal ongesteld moet zijn heb ik dagelijks en zeurderig pijn in mijn onderbuik, vooral 's avonds. Het voelt alsof ik ongesteld moet worden. Afgelopen weekend moest ik plotseling bukken en ik kreeg een flinke pijnscheut door mijn buik. Hier heb ik de hele avond nog last van gehad. Zou dit op een zwangerschap kunnen duiden? Aan mijn borsten kan ik moeilijk iets zien, want die zijn al van formaat. Ik hoop dat iemand mij helderheid kan bieden, want ik denk dat ik pas een test kan doen als ik ongesteld moet worden. Groetjes
ik denk niet dat je zwanger bent, maar als je dit wel bent kan dat niet van die ene vergeten pil zijn... dit kan namelij niet omdat het je eerste pil was, je bent dus gewoon een dag later begonnen.... je hebt nooit de dag na je menstruatie al een ovulatie...
@ within: Ik ben in mijn ongesteldheidsweek alleen de laatste dag ongesteld geweest, het stelde niet veel voor. Sindsdien heb ik alle dagen in mijn buik het gevoel alsof ik ongesteld ben. @ Cherryl: Nu ik goed nadenk heb ik volgens mij de eerste twee dagen gemist van de pilstrip. Ik weet niet of dat kwaad kan, maar heb weleens gelezen dat het begin het meest risicovol is. Heb net ergens gelezen dat de zeven dagen na een vergeten pil niet veilig is. Maar goed het internet staat zo vol met informatie dat je niet meer weet wat correct is. Het zou geen ramp zijn als ik wel zwanger zou zijn, maar ik wil wel graag zekerheid. Ik denk dat ik met een test moet wachten totdat ik weer officieel ongesteld moet worden, klopt dat?
Je hoeft niet te wachten tot je ongesteld moet worden. Als je nu denkt zwanger te zijn dan kan je nu testen. Dus meteen TESTEN dan heb je meer zekerheid en hoef je niet meer in de stress te zitten.
Ik kom net van de huisarts en die vermoedt dat hetverstopping in de dikke darm is, omdat ik linksonder in de buik last heb. Ik moet al wel vaak naar de wc, maar heb alsnog zakjes mee gekregen die het op gang moeten brengen. Ik ben benieuwd!
oke, dat zou heel goed kunnen. heeft de ha niet voor de zekerheid een testje gedaan dan? maar voor zover ik weet kunnen de eerste 2 dagen vergeten, of later beginnen aan de pil niet zoveel kwaad omdat je gemiddeld 10 a 14 dagen na je menstruatie een ovulatie hebt en toen was je weer aan de pil.
Volgens mij kan het missen van een pil aan het begin ook niet veel kwaad, echter zegt de handleiding van de pil dat het 7 dagen ervoor en erna niet veilig is en je met condoom moet vrijen (eitje blijft 2 dagen en spermacel 5). Ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben, maar dat opgeblazen gevoel en de lusteloosheid blijft nog wel even.. Bedankt voor de reacties
Kan juist kwaad, omdat het de "cyclus" kan storen en er dus alsnog een eisprong plaats kan vinden. Daarom zeggen ze ook dat je 7 dagen met condoom moet vrijen. Dit zijn de regels zoals ze nu uit onderzoek zijn gekomen: (let op: deze regels zijn gemaakt voor mensen die NIET zwanger willen worden..) In de bijsluiters staat nog steeds het oude advies. Wanneer die aangepast word, geen idee. Huisartsen gebruiken wel onderstaande regels.
Bedankt voor deze verhelderende informatie. De huisarts heeft geen test bij me uitgevoerd, omdat ik gisteravond zelf heb getest en dit was negatief. Hij zei dat ik er vanuit kon gaan dat ik dan niet zwanger was. Ik heb een erg opgeblazen gevoel en geen zin om te eten of iets te doen. Nu de huisarts heeft gezegd dat de klachten afkomstig zijn van de darmen lijken de klachten logisch. Toch heeft het wel effect op de baarmoeder, want ik had vanmiddag een klein beetje roze slijm bij een toiletbezoek. Ik ben er nog steeds niet gerust op, maar ga volgende week nog wel een keer testen. Als het dan negatief is kan ik pas echt aannemen dat wat de huisarts zegt klopt. Weet iemand wat het betekent als je roze afscheiding hebt?
Bij mijn 1e zwangerschap ben ik 1 x heel licht ongesteld geworden terwijl ik aan de pil was! De maand daarna helemaal niet ongesteld! De huisarts zei geeft niks kan gebeuren als je aan de pil bent! Op aandringen van mijn moeder een test gedaan en was al 6 weken zwanger!! En ik was geen 1 pil vergeten!!!!
@ Rowena: Mijn huisarts deed ook vrij laconiek, een vriendin van mij zei al je kunt altijd zwanger worden ook al ben je aan de pil, laat staan als je er één of twee vergeet. Ik heb wel het gevoel dat mijn lichaam verandert maar de test die ik zelf heb gedaan wijst negatief uit. Dit was wel 's avonds maar dat zal wel niet veel uit maken. Ik probeer het voor de zekerheid volgende week nog een keer. Heb jij toevallig roze afscheiding gehad aan het begin van je zwangerschap?
Ik had 1 negatieve test en een week later een positieve! En heb ook een dag licht bloedverlies gehad...
De pil is - Bij goed gebruik - voor 99,7% veilig. Dingen die de pil beinvloeden zijn medicijnen (dit moet altijd vermeld staan!), Waterige diarree & Overgeven (binnen 4 uur na inname van de pil) en sint jan's kruid.
Met het gebruik van de pil wordt een eisprong voorkomen, doordat je in de eerste week 1 of meerdere pillen bent vergeten kan er dus toch een eisprong plaatsvinden en kun je dus heel goed zwanger zijn. Juist in het begin is het risicovol om een pil te vergeten en door 1 vergeten pil kun wel degelijk zwanger raken. Ik schrik dan ook een beetje van dat er meiden zijn die aangeven dat 1 pil vergeten niet zo erg is! Later in de cyclus is het inderdaad niet zo erg maar in het begin wel. Maar goed, ook mensen die geen pil slikken zijn niet altijd meteen zwanger dus het zou natuurlijk een 'toevalstreffer' zijn maar de volgende keer toch maar een pakje condooms kopen