Weer de placenta voor

Discussion in 'Zwangerschap' started by MinnieJ, Jan 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik voelde de baby met 16-17 weken echt dagelijks en heel vaak per dag, en dan zijn er soms weer dagen zoals nu dat ik hem amper voel, zo maf vind ik dat. Terwijl ik hem rond de 16-17 weken nog vaker voelde. Ik maak me niet ongerust, omdat ik nu dus weet dat er geen reden is voor ongerustheid met dit termijn en met een placenta voor. Maar ik vind het zo jammer:(

Dames met de placenta voor; vanaf wanneer gingen jullie echt elke dag regelmatig wat voelen de hele dag door?

Ik dacht me te herinneren bij zoonlief vanaf 18 weken, maar nu ga ik hieraan twijfelen want ik ben nu 18 weken en afgelopen dagen voel ik hem vooral 's avonds in bed of soms als ik echt een tijdje op de bank zit. En dan toch gistermiddag zat ik een half uur en voelde niks, terwijl ik na het eten achter de computer zat en meteen schopjes voelde.

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ik vind 18 weken vroeg hoor! Bij mijn eerste waar de placenta achter lag voelde ik het pas na de 18 weken. Nu dus voor en pas echt na de 20 weken voelde ik wat. Heb het nooit heel goed gevoeld want opzich wel prettig is nu want heb nooit het gevoel dat ze me hard schopt ofzo

3. marjolieke

marjolieke Actief lid

Mar 16, 2009
    130
    0
    0
    Ik voelde vanaf week 12 af en toe al wat, ook met voorliggende placenta. Nu ben ik bijna 20 weken en voel ik het toch regelmatig.

4. Zally

Zally Bekend lid

Oct 3, 2012
    602
    1
    0
    Hier ook placenta voor en voel mijn kleine drukte maker elke dag en meerdere keren per dag? Dat is al zo sinds een week of 3

5. Luja

Luja Niet meer actief

Hier ook de placenta voor (wel hoog) en ik voelde onze uk met 17 weken voor het eerst.
    Ik voel hem alleen wel heel laag en aan de zijkant, niet 'gewoon vooraan'.

Bij mijn dochters (tweeling) voelde ik met 18 weken voor het eerst wat, had toen de placenta achter, dus zoveel zegt het niet :)

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Bij de eerste twee lag de placenta achter en voelde ik ze heel vroeg. Nu voelde ik ook al snel plopjes. Die voel in nu wel elke dag, maar niet zoals ik het voelde als bij de eerste twee. Vind het erg jammer. Had me zo op het gevoel verheugd, maar zal het binnenkort nog wel beter gaan voelen.

7. Username

Username Niet meer actief

Hier placenta midden voor, als stootkussen zeg maar. Pas sinds twee a drie weken voel ik de baby regelmatig. Daarvoor heel sporadisch iets waarvan ik dacht dat het de baby was maar ik wist het toen niet zeker.

8. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik weet niet of bij mij de placenta voor ligt, maar ik voel maar heel heel sporadisch wat (de al eerder genoemde plopjes). Zeker nog geen echte schoppen waarbij je het aan de buitenkant voelt. Ik vind dat jammer, en maak me soms toch wel een beetje zorgen, maar dat is puur omdat de vorige zwschap een MA was. Dus in mijn achterhoofd blijft spelen - het kan zo weer voorbij zijn..... Stiekum zou ik wel iedere week even met een echo willen kijken.... Sneu he?!:D

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Nee hoor heel begrijpelijk, had ik ook bij de eerste:) En helemaal als je een miskraam hebt gehad natuurlijk!

Aan de buitenkant voelen deed ik pas vanaf 24 weken ongeveer.

Ach ja we moeten maar geduld hebben, ik ging nu zitten en voeld ewer een klein schopje, alsof iemand zachtjes tikt vanuit de binnenkant, nog geen echte harde schoppen dus:)

10. minimoon

minimoon Niet meer actief

Ik kan me van de eerste ook helemaal niet herinneren wanneer ik t kon voelen. Ik heb nooit iets genoteerd ook dus... Nou ja, afwachten maar en inderdaad geduld hebben. Zeker omdat we nog wel even met die buik zitten ;) .

11. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Bij mij ligt de placenta ook over de hele voorkant.
    Ik voelde regelmatig iets vanaf 20 weken maar soms ook weer een dag niets. Juist als ik er op ging letten voelde ik niets.
    Nu nog steeds geen enorme schopjes en soms een poos niets.

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Toevallig heb ik hem afgelopen half uur dat ik op de bank even zit te luieren alweer meerdere malen voelen schoppen, eensoort mini schokjes onderin mijn buik, dichtbij mijn liezen. Ik hoop het gauw allemaal duidelijker te voelen!

13. Rikka

Rikka Lid

Dec 6, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ruim 23 weken en voel sinds een week elke dag wel iets rommelen in mijn buik.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb hem ook voor zitten en heb tot nu toe behalve wat vage plopjes en zenuwtrekjes achtige gevoelens een paar keer per dag nog niets gevoeld.

15. monica076

monica076 Actief lid

Jun 18, 2008
    267
    0
    0
    koerier
    druten
    dit is mijn tweede zwangerschap en allebei de placenta voor
    van de eerste voelde ik bijna niets met schoppen en deze pas sinds een week of twee drie dat ik denk ja dat ben je
    maar nooit geen voetjes of kont die uitsteken

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

2 dagen geleden nu ook aan de buitenkant gevoeld, toch wat eerder dan bij zoonlief. Heel laag onderin mijn buik.

@monica wat apart zeg en je bent al 29 weken, terwijl ik toch al wel wat voel sinds ik zo'n 16 weken ben. Maar dus nog niet de hele dag door, bij zoonlief had ik dat ergens rond de 24 weken denk ik, of iets eerder.

Share This Page