Hier ook iemand die in de zorg werkt en nachtdiensten werkt. Alleen werkt mijn man vaste diensten dus dat scheelt. Nu bestaat er ook 24/7 kinderopvang. Daar maakt mijn vriendin gebruik van, beiden werken daar onregelmatig. Daar breng jij je kind dan na het avondeten naar toe en slaapt daar en in de ochtend haal je haar op, ook weekenden. Misschien is dat een optie?
In de zorg heb je ook van 8-5 tijden. Ik werk ook in de zorg en mijn dagdienst is van 8-16.. als je onregelmatige diensten gaat werken (dus ook een keer een nachtdienst) dan krijg je daar toeslagen voor. Daarnaast: diploma's, schloma's... ervaring is het belangrijkste in de zorg. Gewoon proberen. Zowel jij als je man zouden zich moeten aanpassen dus je man moet ook overleggen hoe hij het beste rondom jouw schema kan werken.
Als TS haar overwegingen maakt vanuit deze principes, dan sta ik er ook volledig achter hoor! Mijn opmerking was zeker niet bedoeld om te zeggen dat iedereen onafhankelijk moet willen zijn. Sterker nog, mijn werk staat ook al jaren op een laag pitje. Maar wel omdat dat een bewuste keuze is voor ons gezin. Als dit voor mijn man ook een wens was geweest was dat ook prima geweest. Maar ik vraag me wel af wat TS er inmiddels van denkt..
Waarom werk zoeken buiten je sector/zonder diploma's? In de zorg is genoeg werk overdag hoor ik werk zelf in de thuiszorg. Het meeste overdag, onder schooltijd. Oudste zit dan op school en jongste op het dagverblijf. En paar x een avond tot 23.00 uur. Prima te doen. Evt met oppas. Denk wel dat je meer uren zal moeten draaien om aan hetzelfde bedrag te komen....
Mijn man werkt bijna dezelfde tijden als dat jouw man zou gaan werken, aangezien wij geen flexibele gastouder of (schoon)ouders hebben kan ik geen nachtdiensten of onregelmatige diensten werken. Je zou kunnen kijken voor flexibele opvang of dat jij geen nachten meer zult lopen of het is niet haalbaar en een van jullie heeft dan pech (of jij niet/minder werken of je man niet deze nieuwe baan).
Kennissen van mij werken ook zo onregelmatig. Zij hebben een gastouder aan huis en laten 3 weken vooraf weten wanneer ze haar nodig hebben. Zij werkt alleen bij dit gezin, daardoor is ze zo flexibel.
Sorry voor mijn late reactie. Allereerst wil ik even zeggen dat mijn man zeker meedenkt. Alleen ben ik een echte stress kip en mijn man zeer rustig. Hij zegt dat het allemaal wel goed komt. Bij zijn huidige werk heeft hij het echt niet naar zijn zin en zit hij zeker niet lekker in zijn vel. Ik ben verzorgende ig en werk alleen de nachten. Dag en avond gaat niet omdat we dan nog in de ochtend heel vroeg 6 uur opvang nodig hebben. Met beide avonddienst opvang nodig tot 23.00 uur. Bij deze diensten zit juist het probleem zowel als ik nacht draai of overdag. Als we beide nachtdienst draaien kan ze bij oma slapen. Oma heeft laten schemeren dat ze het niet echt zag zitten om smorgens om 5.30 naar ons toe te komen. Ik werk 20 uur dus dat is 2 of 3 dagen per week. Ik ben al van 32 naar 20 gegaan vorig jaar en ik wil echt niet nog minder gaan werken. Waarom ik dan zeg dat ik een andere baan wil buiten de zorg? Met dag diensten ontvang je geen ort wat dan uiteindelijk op hetzelfde bedrag uitkomt en dan heb ik ook nog eens geen opvang nodig. We zijn nog steeds aan het nadenken naar zoals mijn man zegt zal het uiteindelijk wel goed komen.
Veel succes ermee Ganesh! Ik zou er ook echt een knoop van in mijn maag krijgen! En dat je man nu met heel veel tegenzin naar z'n werk gaat lijkt me reden genoeg om samen naar een andere oplossing te kijken! Hopelijk gaat het lukken