Ik ben helemaal in shock.. misschien niet zo slim maar ik ging op mijn account van het ziekenhuis uitslag lezen.. heb bloedonderzoek gehad omdat we fertiliteitskliniek ingaan.. en nu begrijp ik het goed dat ik chlamydia heb of heb gehad??? Maar hoe kan dat dan Ik heb primair vaginisme wat inhoud dat ik maagd was, tot een paar maanden geleden wanneer ik eindelijk na jaren voor het eerst penetratie kon hebben met mijn man. Ook mijn man was tot toen nog maagd. Hoe kan dit? Iemand ervaringen met deze uitslag en zwanger worden? Nou zo bang dat misschien daardoor niet lukt.. tijdje terug inwendige echo gehad en zag alles er goed uit, of kan je daarop geen verklevingen zien?
Hier helaas geen goeie ervaring. vanuit mijn bloedonderzoek bleek ook dat ik ooit chlamydia had gehad. Wist ik niks vanaf. aan de hand van die uitslag een foamecho gehad in de kliniek en toen bleek de rechtereileider niet goed doorgankelijk. Waarschijnlijk een verkleving en waarschijnlijk door die chlamydia. Ik heb nooit blindedarmontsteking gehad oid. Dat kan ook verklevingen veroorzaken. Afgelopen zomer een bbz gehad in de rechtereileider. Waarschijnlijk door die verkleving. Dit alles valt natuurlijk nooit te bewijzen en zijn speculaties. Maar alles wijst wel die kant op. Vraag aan je arts of er vervolgonderzoek gedaan kan worden. Laat kijken of je eileiders nog goed doorgankelijk zijn. Eileiders zijn namelijk niet te zien op een gewone inwendige echo.
pff heftig.. Ja baal nu beetje van mezelf dat ik online heb gekeken, maar ik was zo overtuigd dat ik geen chlamydia had want hoe dan als je allebei maagd bent.. We hebben gesprek met gynaecoloog pas volgende week vrijdag.. maar dan ga ik zeker vragen voor een foam echo of hsg? Maakt het uit welke?
Tja of jij of je vriend zijn vreemd gegaan anders kan het niet zover ik het weet (Kan ook dus via de anale sex als je zegt dag hij/ze maagd waren).. dus. is soa die juist vaak zonder symptomen aanwezig is jaren. Ik zou afwachten wat je gyn zegt! succes
Dankje! Ja ik heb vanmiddag telefonisch consult met gynaecoloog dus ben benieuwd. Ik kan het me echt niet voorstellen.. echt bizar.. maar goed ik wacht gynaecoloog even af..
En @Orchid24 wat was de uitslag van de gyn? Ik ken wel iemand die het ook had gehad zonder ze het wist. Bleek via een ex van haar man gekomen te zijn. Zij zijn uiteindelijk wel zwanger geraakt in de mmm. Hopelijk valt het mee!
Beiden nooit met iemand anders ooit (orale) seks gehad? Je kunt het ook bij de geboorte doorgeven aan je kind als je een actieve infectie ten tijde van de bevalling hebt. Heeft je moeder ooit Chlamydia gehad?
Ik heb niet echt antwoorden van de gynaecoloog.. we krijgen allebei antibiotica en verder zei ze eigenlijk helemaal niks.. toen ik zei dat ik nogal geschrokken was om dat zo online te zien, terwijl mijn man en ik elkaars eerste zijn reageerde ze eigenlijk niet eens es echt op.. dit ga ik volgende week (hebben we sowieso gesprek over behandeling) nog wel aankaarten.. vind het niet niks om te lezen dat ik een soa heb, waarvan ik nooit gedacht heb te kunnen hebben.. en de mogelijke schade die het kan aanrichten op mijn vruchtbaarheid.. en dan ook nog de twijfel die ik ineens krijg bij mijn man.. terwijl ik niet kan geloven dat hij lieft of vreemd gaat.. en vraag me ook af of ze überhaupt nog ging bellen.. of dat ik pas na gesprek volgende week antibiotica zou krijgen..
nee allebei niet.. Ja dat speelde ook nog even door mijn hoofd maar word altijd getest als iemand zwanger is toch? Kan me niet voorstellen dat mijn of zijn ouders zijn vreemd gegaan tijdens zwangerschap
Dat wordt niet standaard getest volgens mij en het verloopt heel vaak zonder symptomen. Op zich hoef je dus niet vreemd te zijn gegaan, want je kunt het in een vorige relatie op gelopen hebben en vervolgens zwanger zijn geworden/je partner zwanger hebben gemaakt. Je kunt wel tot drie jaar besmettelijk blijven zonder behandeling (wel uitzonderlijk lang). Maar, om het positief te zien, een moeder geeft haar kind alleen eventueel een oogontsteking of een longontsteking. Dus daarmee wordt het kind niet onvruchtbaar, maar maak je wel antistoffen. (Mocht je het via je moeder hebben gekregen). Via je schoonmoeder heb je het in ieder geval niet.
hmm okee.. maar dat kan nog niet.. mijn ouders waren al paar jaar samen, toen kregen ze mijn broer en 2 jaar later mij.. dus als 3 jaar al lang is.. maar ja misschien gaan we er nooit achter komen..
Nou, als het echt niet kan (niet via je moeder en jullie beiden maagd), dan kun je altijd vragen om nog een keer getest te worden. (En niet de populaire optie, maar als je dan nog steeds positief test, ook je vriend laten testen (serologie) om te zien of hij het ook heeft gehad.) En als jullie beiden positief zijn, dan moet het toch van een van jullie vandaan komen helaas....
Bij mij kwam dit ook ooit uit een test (via de huisarts). Ik had ook alleen seks met mn man gehad (hij had wel 2 exen maar die waren net als ik nog maagd toen ze seks met hem hadden..). Dusja.. na wat praten en verdenkingen her en der kwamen we erop uit dat het dan toch van een ex van hem moest zijn op 1 of andere manier en hij en ik er dan al wat jaartjes mee rond moesten lopen.. Dus hij liet zich ook testen want hij wilde niet zomaar antibiotica nemen, maar hij had het dus niet (en nooit gehad, dat kan je blijkbaar zien aan de antistoffen oid). Dus toen was het ook 1 groot vraagteken.. want hoe kon ik hem dan in paar jaar niet besmet hebben? En hoe kon ik t krijgen zonder seks gehad te hebben....(ik had wel iets meer gedaan dan zoenen maar écht niet veel dan was ik wel echt een soort Maria zegmaar maar soit) op gegeven moment maar bij neergelegd..tot het zwanger worden niet lukte. Na jaar in t ziekenhuis dit aangekaart, zegt die gyn doodleuk: nou ik zie aan je bloedtest dat je geen antistoffen hebt dus je hebt het nooit gehad. Jaa hé wtf.. al die jaren voor niks gedacht dat ik een soa had gehad... Ik de brave grijze muis Toen niet terug richting huisarts gegaan (was er al 5 verder ivm verhuizingen etc) maar blijkbaar kán zoiets dus ook nog gebeuren.. vals positief zegmaar hehe.
Maar ho even... jullie krijgen beide antibiotica? bij mij werd eerst dmv een uitstrijkje gekeken of de infectie actief was. Dat was het niet dus hadden wij geen antibiotica nodig. Chlamydia kan jaaaaaaaaren zichtbaar blijven in je bloed. Lang nadat het ooit actief was.
Jeetje wat schrikken! Wat veel vragen zal t bij je oproepen... Konden ze aan de uitslag zien of t een actieve infectie is? En wordt je man sowieso niet getest voordat ze hem medicatie voorschrijven? Geen idee hoe dat allemaal zit...
Nee mijn man word niet getest.. ik kan maandag antibiotica ophalen en dan moeten we allebei 2 pillen en dat was het dan. Ook geen uitstrijkje of iets, ze zei inderdaad dat via bloed oud of recent kan betekenen..
Wat vreemd. Misschien is het gewoon een oude infectie en heb je helemaal geen medicijnen nodig. Als de infectie actief is weet je dat er ergens iemand vreemdgegaan is. Dan blijf je elkaar besmetten namelijk. als hij niet actief is weet je dat er iets anders gaande is. Een hele oude infectie bijvoorbeeld. wat ik net al schreef. Via een uitstrijkje kan getest worden of het actief is of niet. Ik zou er toch echt om vragen hoor! Ga niet zomaar allemaal troep in je lijf stoppen.