Mijn mans oma is overleden en die wordt a.s. donderdag begraven. Nu heb ik dus oppas nodig voor die dag en dat is een probleem. De enige die altijd oppassen tot nu toe zijn mijn schoonouders, maar die zijn dus ook op deze begrafenis. Verder ken ik weinig mensen hier in de buurt en ik wil mijn kind ook niet zomaar aan iemand "geven" die ze niet goed kent. Dat gaat niet werken toch? Er is wel iemand met wie het goed gaat maar die werkt die dag. En een ander die wel kan, kent ze niet zo goed. Schoonvader zei al dat ik ook thuis kon blijven, ik heb niet zo veel met oma. Dat vind ik nogal kort door de bocht, ik wil ml toch steunen? Of meenemen zegt hij, maar de dienst is tijdens haar slaaptijd van dl dus dat wordt ook niks denk ik. Hebben jullie tips?
Denk dat dat wel je twee opties zijn, meenemen (en dan zo gaan zitten dat wanneer ze wel begint te huilen je zo weg kan glippen) of thuis blijven. Natuurlijk wil je je man bijstaan maar als er geen andere mogelijkheid is dan heeft ie daar neem ik aan begrip voor. Gecondoleerd natuurlijk.
Misschien kan je een campingbedje meenemen? Er is altijd een familiekamer achteraf waar je hem vast wel neer mag zetten en waar verder niemand kan komen zodat ze even kan slapen, babyfoon mee en desnoods het geluid uit maar dat je de lampjes wel ziet. Als het slapen dan niet wil ben je in elk geval wel in de buurt voor je man en eventueel tijdens de koffie en koek (als die er is) als ze wakker is kan je er ook gewoon bij zijn.
Ik zou haar gewoon mee nemen en in de wagen leggen met speen, als ze niet inslaapt kan je zo naar buiten lopen.
Hmmmm.. ik moet door m'n job en de regeling met het kdv ook geregeld beroep doen op (nieuwe)babysits... Mijn dochtertje ziet dus geregeld een nieuw gezicht... Ik maakte me vooral in het begin zorgen (ze was toen 6 maand) , maar ik hoorde van alle babysits hetzelfde verhaal: de eerste minuten is het wennen, maar vanaf het moment dat haar nieuwe vriendinnetje (ik vraag enkel vrouwelijke babysits) met haar begint te spelen, smelt het ijs! Ergens moet je ook wat vetrouwen hebben. Misschien is het ook voor je kindje een goede zaak om te leren omgaan met lijkt nieuwe gezichten. Je kindje is ook al een stuk ouder dan het mijne. Maar da's mijn mening natuurlijk.
Kan aan jou kant van de familie niet even iemand opletten? Wij hebben dl niet meegenomen, ivm indd haar slaapje en zei absoluut niet zolang stil kan zijn. Ze was toen net 1 jaar. Mijn schoonouders hebbe toen opgelet. Weet niet of jou ouders kunnen, of je een broer/zus evt hebt? Al is het een uurtje, dan ga je na de dienst na huis? Gecondoleerd en veel sterkte.
Hier heeft een lokaal kdv een soort oppasservice. Je kan al vanaf 1 uur pd afnemen zonder contract ed. Misschien hebben ze dat bij jou in de buurt ook.
Bedankt voor de tips. Wij hebben niemand van mijn kant van de familie die op kan passen. Mijn ouders leven niet meer en de rest woont ver weg. Mijn zus zou misschien kunnen maar die is aan het werk. Dat is het probleem, de meeste mensen werken tegenwoordig. In de wagen met de speen?! Ze is anderhalf dat gaat niet echt meer werken en familiekamer is er niet, is een kapel. Maar we hebben een vriendin bereid gevonden, die kent ze redelijk dus ik vermoed dat dat wel goed zal gaan. Die vriendin is zo handig met kleintjes dat ik wel vertrouwen heb.
Meenemen? Hier opa overleden en we hebben haar meegenomen gewoon met 7mnd. In wagen in in kerk mocht ze gewoon staan en lopen en geluid maken vond niemand erg.