Ik zou inderdaad wel voorstellen dat je kennismaakt met haar familie en je verre houden van geldzaken. Zelf ben ik juist voor de financiële zaken mantelzorger voor een oudere dame in mijn omgeving. Ik heb niet zoveel tijd om koffie te drinken of boodschappen met haar te doen, maar geldzaken zijn mijn werk en daarom help ik haar daarmee. Zij heeft geen familie, maar andere mantelzorgers weten ervan en kennen mij ook. En zij is heel alert, als iemand maar iets over geld zegt, dan is het gelijk: oh nee, dan moet je bij Luppy zijn. Ik ben ook nog haar executeur-testamentair, maar heb bewust afgezien van het ex-test-loon, om geen graaiverdenkingen op me te laden, want je moet hier wel altijd heel voorzichtig mee zijn. Ik ken bijv, haar pincode wel, maar haar pas heeft ze gewoon zelf.
Wat ontzettend lief van je! Ik zou het verder doen via een vrijwilligersorganisatie of via de kerk als je daar heen gaat. Ik heb zelf contact met een oudere vrouw via de kerk en wat een plezier je daar iemand mee kunt doen is goud waard, het klikt ook nog goed en ik vind het zelf ook gezellig en dankbaar Ik regel trouwens geen geldzaken ed, wil ik ook absoluut niet. Ik ben er puur voor de gezelligheid en ze kan haar verhaal bij mij kwijt.
Ik wil je een groot compliment geven! Dat je dit überhaupt overweegt zegt heel veel over jou als persoon. Mensen zoals jij maken de wereld weer een klein stukje mooier.
Lief dat je dit wilt doen voor haar. Als jou gevoel zegt dat je dit moet overleggen met haar kinderen moet je dit doen. Zo kom ik ook elke week bij een oudere vrouw thuis. Sommige ouderen zijn zo vreselijk eenzaam. Ik help haar met de zwaardere dingen in huis, met vies weer haal ik haar boodschappen. Maar ze vind het gewoon heel fijn om even te kletsen met een bakje koffie erbij. Tweede kerstdag belde ze op of ik iets kon doen bij haar thuis, ben bij haar geweest en alleen een bakje gedronken. Merkte dat ze het vreselijk vond om alleen te zijn met deze dagen. Dus als het voor jou geen grote moeite is zou ik haar zeker helpen. Er zijn zoveel ouderen die zo eenzaam zijn en gebonden zijn aan huis. Vreselijk om te zien