Filmen en fotos tijdens de bavalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 18 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    nu ik er toch bij ben :) 8)

Hoe is dat bij jullie gegaan? ik zou graag tijdens de bevalling willen filmen en fotos willen maken, of doe je dat pas na de bevalling?

Maar het lijkt mij een beetje raar om in de ene hand een camera te hebben en in de ander een fototoestel... of heeft jullie man/vriend of wie dan ook dat wel gedaan?

Patrick

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Bij al mijn bevallingen hebben we alleen foto's gemaakt.

3. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Wij hebben ook alleen foto's gemaakt maar meer om de reden dat ik het niet op film wil hebben je kan natuurlijk de camera op een statief neerzetten en dan laten lopen

4. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij willen misschien ook filmen, foto's maken zoiezo.

Ik heb ook al eens gehoord dat de kraamvrouw filmt/foto's maakt als je erom vraagt, en als de omstandigheden het toelaten.

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tijdens de bevalling heeft mijn man niet gefilmpt of foto's gemaakt, maar daarna hebben de assistentes en zo foto's gemaakt (in het ziekenhuis) en bij de controles heeft hij gefilmd en de assistente foto's gemaakt. Thuis helpt een kraamverzorgster daar vaak ook wel wat mee met foto's maken en zo..
    Filmcamera zou je tijdens de bevalling op een statief kunnen zetten inderdaad als je daar behoefte aan hebt..

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wij maakten alleen foto's en op het moment supreme nam de verpleegster die taak op zich. Van tevoren hadden we daarover overleg gehad. Wat we wel/ niet op de foto wilden hebben, enzo.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De camera staat klaar op n statief en mijn moeder mag af en toe foto's maken.

8. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Bij ons gaat onze beste vriendin mee als ik beval en zij gaat foto's nemen van de moment er iets van ons ventje te zien is tijdens de bevalling en filmen als hij verzorgt wordt. Dan kan mijn man zich volledig richten op mij tijdens de bevalling en nadien op zijn zoon. Bij de verzorging zal hij wel de foto's nemen.

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    de kraamhulp heeft foto's gemaakt. Helemaal uit zichzelf. Had er zelf nog niet zo over nagedacht, hoefde ook niet perse. Maar ben nu heel blij met de foto's en wat je niet wilt zien, delete je. Maar ik heb ze allemaal bewaard. Echt mooi om te zien hoe hij er uit komt. Je kunt je er achter af niet meer zo veel van herinneren en voorstellen hoe het was, maar met de foto's vergeet je het nooit meer.

10. Niet meer actief

Ik wou ook foto's maken, maar het is er niet van gekomen. Het ging zo snel. Ik heb van de hele bevalling en daarna geen foto's. Mijn man werd uit zijn bed gebeld (lag in het ziekenhuis). Toen hij er was moest ik direct gaan persen. Na 3 persweeen was Nadine er en ging het zo snel allemaal. Omdat ik nog maar 33 weken zwanger was, werd ze direct weggebracht. Ik heb haar nog geen minuut gezien na de bevalling. Vind het zooooo jammer dat er geen foto's van zijn. Gewoon ook voor mijzelf om het moment te blijven herinneren.

11. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Bij m'n zoontjes heeft hun vader de foto's gemaakt van de bevalling, allemaal schitterend gelukt.
    Deze keer gaat m'n moeder het doen.
    Op film wil ik het liever niet.
    Geen idee waarom, lijkt me raar om ernaar te kijken achteraf...

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn vriend heeft foto's gemaakt.. de gene die ik juist niet wou.. van hoe ze er uit komt enzo.. Nee heb ze wel bewaard maar of je er nu blij mee moet zijn. :oops:

13. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    bij mij waren de weeen ook vrij heftig en ik dacht al helemaal NIET aan foto`s en m vriend blijkbaar ook niet :(

gelukkig heeft de kraamverzorgster allemaal foto`s genomen ook frontaal etc. en op de baarkruk... achteraf ben ik er zooo blij mee! anders had ik niets!

ik zou in elk geval wel foto`s maken, je kunt later beslissen wat je ermee doet, onze bevallingsfoto`s hou ik apart in een enveloppe voor mezelf ;)

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Er worden geen foto's gemaakt van de bevalling.
    Wel erna met de navelstreng door knippen en als de kleine op mijn buik ligt.

Lijkt mij ook niet zo nodig op een foto te laten maken van je doos die uit gerekt word. Voor mij hoeft dat niet.

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik moet er niet aan denken, foto's an de bevalling.
    Wel er vlak na uiteraard als hij/zij net op mijn buik ligt, navelstreng etc.

bij mijn dochter ook zo gedaan en daar was ik heel blij mee.
    Een film waarop ik lig te kermen van de pijn en er op mijn lelijkst bij lig, hoeft van mij ook niet. Ik wil em zelf nooit zien ( de herinnering is voldoende) er is zeker niemand aan wie ik dat zou willen laten zien.

Maar uiteraard is dat voor iedereen anders, je kan het ook zien als een heel speciale gebeurtenis, die je graag als herinnering wilt bewaren.

16. Niet meer actief

bij mij mogen alleen foto's gemaakt worden zodra de beeb er is. Eerder wil ik het niet hebben!

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik ge loof nooit dat ik het fijn vind om mezelf te zien tijdens het bevallen :)

fotoos van het kindje the minute nadat het geboren is zijn natuurlijk wel erg leuk
    denk dat ik de camera maar gewoon meegeef en dan zie ik wel wat het word
    waarschijnlijk heb ik op dat moment toch wat anders aan mn hoofd :)

18. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Van Ryan heb ik alleen foto's, van de 2e wil ik ook een film. Wat ik er daarna mee doe zie ik wel, maar ik heb na de bevalling van Ryan heel erg gemerkt dat ik zelf dingen gemist heb, omdat ik zo in mezelf gekeerd was. Op deze manier kan ik toch kijken naar zo iets speciaals.

19. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik wil alleen dat er foto's gemaakt worden als hij eruit is,verder als ik bezig ben wil ik niet dat er foto's gemaakt worden.

20. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik wil alleen foto's , heb ik bij mijn eerste ook gedaan. Ik wil niet dat ons kind later die film terug ziet en mama zo hoort schreeuwen en hijgen en puffen. Foto's zijn toen gemaakt door de zuster ik was bevallen met keizersnede. Spreek van te voren af met je vrouw wat voor foto's zij beslist niet zou willen. De belangrijkste vond ik :

-kind nog vast aan navelstreng
    -doorknippen van navelstreng
    -foto van de klok op moment van geboorte
    -kind met moeder en vader
    -kind op de weegschaal
    -eerste voeding

De eerste foto die ik zelf maakte was vanuit het ziekhuisbed van papa die voor het eerst een poepbroek verschoonde! :evil:

Deel Deze Pagina