Hoi meiden... Ik heb een probleem... Nou ja, een luxeprobleem eigenlijk maar toch een probleem.. Mijn schoonmoeder belde me gisteren dat ze op haar werk weer vacatures hebben. Ze werkt in een verzorgingshuis waar ik een paar jaar terug ook een paar maanden invalwerk heb gedaan. Eigenlijk is me dat heel goed bevallen toen, alleen had ik toen al ene ander baan in het ziekenhuis voor de verpleegkundige opleiding. (die heb ik helaas neit afgemaakt) En op dat moment vond ik een verzorgingshuis iets te rustig naar mijn zin. Inmiddels werk ik alweer 3 jaar in een verpleeghuis op een revalidatieafdeling en op zich bevalt het heel goed. Ik heb leuke collega's, het werk is afwisselend en het vergt het een en ander van je kunnen. Het enige probleem daar is dat ik met mijn 18 uren contract (vanaf 1 mei 4 uur ouderschapsverlog, dus 14 uur) geen hele diensten mag werken. Dat wil dus zeggen dat ik meer dagen naar mijn werk moet om aan mijn uren te komen. IK krijg met mijn leidinggevende ook niet geregeld dat ik bijv 1 dag per week 8 uur werk, dat zou wel kunnen is afgesproken voor mijn verlof, en nu zeggen ze dat ze dat niet waar kunnen maken. Met als gevolg dat Jelle meer dan de helft van de dagen dat hij naar het kdv gaat, daar eigenlijk voor niks zit omdat ik 's middags vrij ben... In dat verzorginghuis zou ik wel diensten van 8 uur werken (avonddiensten van 7 uur) en dat betekend dus als ik 16 uur daar ga werken ik maar 2 dagen op en neer zou hoeven. Dat komt natuurlijk een stuk beter uit met Jelle want nu moet ik op de meest vreemde tijden oppas regelen. Ik ga in elk geval praten in het verzorgingshuis om te kijken wat ze te bieden hebben. Daar kan ik dan mee naar mijn teamleider en dan maar kijken wat ze er van zegt. Waarschijnlijk zal ze niet toegeven, en me dus laten gaan... Mijn vraag is nu, wat moet ik doen? Ik weet ook wel dat jullie geen beslissing voor me kunnen nemen, maar een beetje hulp is altijd welkom.
Ik zou voor die nieuwe functie gaan. Dit is ook een gedoe, vaker werken. Ik denk dat het een hoop rust zal creeeren.
Hihihi... Zo klinkt het idd.. Toch is dat niet zo hoor... Ik zit echt heel erg te twijfelen... Maar ja, wat is wijsheid... Rustiger werk en niet zo kapot moe thuiskomen, of uitdagend werk en aan het einde van de dag ook het gevoel hebben dat je iets gedaan hebt...
ik denk dat het goed is dat je er eerst gaat praten, misschien kun je een dagje meelopen voor je een beslissing maakt, zodat je even weer weet hoe het ook alweer was en vooral voelde, omdat je zegt dat je het toen te rustig vond. rustiger thuiskomen is fijn, maar stel dat je je gaat vervelen is echt niet leuk. en als het om je uren gaat, dan zou ik het inderdaad aan je teamleidster voorleggen. je weet maar nooit!
eerst ff praten.....en soms moet je ook eens de gok wagen.. Ik zou het doen als de voorwaarden meevallen.
Wat betreft die uren... Ik weet voor 99% zeker dat ik het niet voor elkaar krijg om hele dagen te gaan werken. Er zijn meerdere mama's bij mij op het werk die tegen hetzelfde probleem aanlopen en uiteindelijk is het toch een kwestie van geld. 4 korte diensten op een dag is goedkoper dan 4 lange diensten. van die kant uit kan ik het ook wel begrijpen. En idd, een dagje meelopen is niet eens zo'n slecht idee... Daar had ik nog niet aan gedacht.
Bij nader inzien heb ik toch maar geen dag meegelopen, maar vrijdag een week geleden meteen een sollicitatiebrief op de bus gedaan. Ik ben nu net terug van een week vakantie, en ik heb nog niks gehoord. (Ik had in de brief gezet dat ik op vakantie was) Dus ik wacht nog even af..... Spannend!
Door t invalswerk weet je al dat t een leuke werkplek is. Ik zou dus gaan voor de nieuwe functie. Het scheelt een hoop stress voor jou en jelle. Ik zie wel aan je banner dat je bezig bent om zwanger te worden, houd er wel rekening mee dat ze je contract dan misschien niet verlengen. Ik weet wel dat dat eigenlijk niet mag maar het gebeurt toch.
Het zou me heel erg verbazen als bij deze baas mijn contract niet verlengd word als ik zwanger zou zijn. Zo zijn ze gewoon niet daar, kan het een beetje moeilijk uitleggen, maar zo is de sfeer daar gewoon niet. (Overigens zijn we niet echt aan het proberen, die banner is meer voor mezelf, op de kalender kruisjes zetten vergeet ik de helft van de tijd.. )
Je moet je gevoel volgen. Maar als eigenlijk de bedoeling is dat je 4urige of 6urige diensten werkt en jij krijgt wel 8urige diensten met jou dienstverband, dan kan je weleens scheve gezichten krijgen van je collega's en dat is dan niet echt prettig samenwerken denk ik. En wie weet kunnen ze op het moment die 8urige diensten toezeggen, maar de zorg kan zo snel weer veranderen dat ze je ook verplichten om 4 of 6urige diensten te gaan draaien. Is het geen idee om een 0 uren/pool contract aan te gaan, dan kan je de uren werken die je zelf wilt? Succes met je beslissing. Groetjes Taby.
Meid, lekker solliciteren en gáán naar die nieuwe baan als het je gegeven is. Weet je, je moet al zoveel regelen en schipperen nu - en dat, met zo'n heerlijk kleintje. Ik houd ook van mijn werk (als docent), maar heb gezegd: Ollie op 1. En als mijn werk het niet zou kunnen bieden, die combinatie, dan was ik weg, hoe leuk het ook is op mijn school Een gesprek, bij je nieuwe én oude werkgever, kan een hoop opheldering geven - maar ik lees ook tussen de regels door dat je al een keuze aan het maken bent... Succes! Laat je het even weten?
ik heb alleen jou vraag gelezen {of jou stukje tekste} DOEN ik erger me mateloos aan het zoeel dagen moeten werken! ikw ergj ook in de zorg
Het vervelende is dat toen k daar ging werken ze gezegd hebben dat 4 en 6 urige diensten maar af en toe voor zouden komen, omdat ik toen nog 30 uur werkte. Maar ook toen had ik veel 6 urige diensten, met als gevolg dat ik er vaker was dan iemand die 36 uur werkte en die wel hele diensten kreeg. Ik heb er zo vaak iets van gezegd maar er werd/word nooit iets mee gedaan. Ik heb 2 jaar geleden in mijn functioneringsgesprek al aangegeven dat ik het anders wilde of ik zou een andere baan gaan zoeken. Maar ja, toen raakte ik zwanger en had ik wel iets anders aan mijn hoofd.. En voor ik met verlof ging heb ik een gesprek gehad over hoe het zou gaan na mijn verlof, en toen heb ik gevraagd of ik dan in elk geval op vrijdag een dienst van 8 uur kon werken ivm het kdv. Mijn teamleider was helemaal enthousiast, omdat vrijdag een moeilijke dag is om te plannen, en ze heeft toegezegd dat het kon, maar uiteindelijk is ook daar niks van terecht gekomen.... Maar goed, ik zit nu dus te wachten op de uitnodiging voor het sollicitatie gesprek. Ik heb al wel een brief ontvangen dat de sollicitatie in behandeling is genomen, dus we wachten nog even af...
Ik heb vandaag de uitnodiging gehad voor het sollicitatie gesprek! Volgende week woensdag om 10.30... Spannend!
Yes! Yes! yes! Ik heb de baan! En ook nog een mooi contract! 4-16 uur... Perfect! Ik heb er helemaal zin in.. Ik sta voor Mei al ingepland.. Gewoon 8 hele dagen werken en dan heb ik ook 16 uur per week... Toen ik kwam voor het arbeidsvoorwaarden gesprek hebben we meteen even naar de planning van mei gekeken en het eerste wat ze vroegen was: "wat wil jij?" Pardon? Wat wil ik? Dat heb ik nog nooit meegemaakt... Maar nu werk ik dus in principe iedere vrijdag.. (In mei nog niet omdat ik nog ingewerkt moet worden en dit op andere dagen beter uitkwam) Yay! Ik heb er zoooo'n zin in! ( dat had ik al gezegd.. ) Het is wel een uitdaging... Het is heel anders dan waar ik nu werk, en ze gaan ook heel anders (lees: Beter) met de clienten om. Ik ga nu werken met ouderen met een visuele handicap, dus wel heel specifiek.. En erg leuk! Mijn teamleidster was niet echt happy toen ik het vertelde, want ik ben nummer 5 die weggaat... 4 per 1 mei en 1 per 1 Juni... Totaal 3 FTE's.. Pffftt... Ben blij dat ik daar van de zomer niet meer werk.. *leedvermaak* Maar ja, door dat plannen van haar heeft ze het er zelf naar gemaakt... Had ik al verteld dat ik er zoooo'n zin in heb?