ha dames, wij zijn al een tijd bezig met een nieuwbouwhuis, en het eindpunt komt dan toch echt al meer in zicht, joepie! omdat we binnen een project bouwen zijn er standaard leveranciers voor keuken, badkamer en tegels. de keuken hebben we inmiddels gekocht, maar we mochten gisteren gaan kijken bij een groothandel voor de badkamer. ben me helemaal lens geschrokken over wat er standaard inzat (bijna niks), en wat het kostte als wij daar alles naar onze smaak in zouden laten zetten.. en dan nog eens installatiekosten. nu hebben we besloten alles gewoon standaard te laten leveren (kost dus niks extra), en dan wel mooie tegels laten zetten. naderhand het lelijke spul er uit en naar onze smaak aanpassen, maar dan met koopjes. het lijkt me een heel gedoe, maar denk dat het uiteindelijk wel geld zal opleveren, of in elk geval helemaal naar wens zijn binnen budget. iemand ervaring met zelf met de badkamer aan de slag? tips?
Maar waarom laat je alles erin zetten wat je later gaat slopen? Je kunt ook de korting pakken en zelf de badkamer inzetten. Dat hebben wij gedaan, en dat scheelt enorm veel! We hebben de tegels en sanitair via de boumarkten gekocht. We'll goede merken gekozen, maar elke keer met 25% keuzekorting dat je vaak krijgt. Badmeubel is een showmodel voor een prikkie. We hebben een tegelzetter en een loodgieter in de familie, dus de uren waren gratis. Ik zou de keuken en de badkamer nooit standaard laten plaatsen, je wordt dan echt genaaid waar je bij staat.
ik ovnd het wel meevallen maar goed wij hebben zelf gedaan wij hadden een complete badkamer, met stucwerk (dichtmaken leidingwerk) tegels, sierrandje, badkamermeubel, hang wc, designradiator en een extra groot bad en kranen e.d. voor nog geen 1500 euro klaar (en dat was inclusief laten tegelen) dus helemaal niet duur..
ik lees even mee. Wij krijgen over 2 weken de sleutel en doen hetzelfde. We hebben mooie tegels uitgezocht en de rest standaard uitgezocht. De prijzen waren inderdaad hoog. Voor een standaard wc 1800 euro en een bad 2200...en zoveel bijzonders was dat niet. Na oplevering gaan we dit aanpassen. (er is nu alleen een wc en bad aansluiting. Het bad en de wc moet nog worden geplaatst) + andere kranen en een mooie glazen douchedeur. We moeten hier alleen nog voor gaan kijken....hihi het leek allemaal zover weg maar voordat je het weet is het al bijna zover!
mee eens standaard is vrij duur , je kan beter zelf met couponnetjes e.d. de bouwmarkten afgaan hebben wij zo ook gedaan, stucadoor en tegelzetter was ook familie maar ik betaal familie wel altijd anders voelt het niet prettig...
omdat we de badkamer dan wel kunnen gebruiken zolang we nog niet alles gevonden hebben.. de standaard er in laten zetten kostte niets voor ons. als we het er niet in laten zetten krijgen we.. jawel.. 300euro terug, haha.. @isademi; hoe kwamen jullie aan dat bedrag dan? is echt weinig geld voor badkamer!!
Dat is zeker niet duur...ik ben alleen al 3000 euro kwijt aan tegels. helaas hebben wij geen familie die heel handig is...we zullen het dus moeten uitbesteden. En dat is volgens mij duurder dan het materiaal zelf..
Wij hebben zelf onze badkamer verbouwd en waren voor de complete badkamer (mooie tegels, groot hoekbad met thermostaatkraan, zwevend toilet, regendouchekop en badkamermeubel en natuurlijk de materialen om het te plaatsen) ongeveer 1500 euro kwijt. Het was wel een flinke klus. Gelukkig is mijn man erg handig. Maar je bespaart gewoon heel veel als je het zelf doet.
wij hebben het casco laten opleveren. We hebben hiervoor geld retour gekregen, overal offertes aangevraagd voor het materiaal....en hebben nu erg luxe badkamer voor een leuke prijs. moet ik wel erbij zeggen dat mijn man alles zelf kan. gr brenda
wat voor tegels heb je dan wel niet? Marmer? Wij hebben onze badkamer zelf ingericht met natuursteen vloertegels die doorlopen op de douchewanden. Mooie grote wandtegels. complete set badmeubels, douchecabine met glazen deuren, thermokraan met regendouche, grote bad met thermokraan, designradiator. En dat allemaal incl. verplaatsen van leidingen, storten van de dekvloer, alle bouwmaterialen en plaatsen van tegels en sanitair voor nog geen 2 duizend euro
wij hebben de familie ook gewoon volle pond betaald hoor ik houd niet van "misbruik" maken van familie wat dat betreft. Ik heb 350/400 euro (even schattig want weer was het een totaalbedrag van 1000 euro voor heel het huis (badkamer, keuken, hal vloer e.d.) betaald voor de badkamer tegelen, nu hebben wij geen grote badkamer dat scheelt wel...
Ik zou het alleen standaard laten plaatsen (en later eruit slopen) als je het niet snel wilt verbouwen, dus bijvoorbeeld eerst erin wonen en pas na een jaar of nog later de badkamer aanpakken. Anders niet laten plaatsen, de zéér beperkte korting pakken en je eigen plan trekken. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat al klaar was, maar nog wel helemaal casco (geen keuken of sanitair, wel aansluitingen). De badkamer hebben we dus helemaal zelf ingevuld. Leidingen verlegd, muurtjes verplaatst, totaal andere indeling dan standaard. Véél zelf gedaan, met hulp van een voormalig bouwvakker die erg goed thuis is in sanitair. Superleuk project, mits je deskundige hulp hebt en goed gereedschap, en je zelf ook een beetje handig bent. Onze ervaring: als je alles compleet, inclusief installatie, inkoopt bij een bad-zaak, ben je véél duurder uit dan wanneer je de spullen los koopt en het zelf plaatst. Dit was in elk geval de situatie 7 jaar geleden, toen dit voor ons speelde. Misschien is die hele bad-branche ook wel veranderd in de tussentijd. Aan spullen hebben we volgens mij iets van 6 a 7000 euro uitgegeven.
300 euro maar?? En standaard stelt inderdaad vaak niet veel voor.. Wij krijgen 2000 euro (badkamer + wc, keuken is sowieso voor eigen rekening) en zijn deze week bij de aannemer geweest om daar een offerte te laten maken. Deze krijgen we deze week, ben bang voor een heel hoge prijs (veel wensen). Maar zie dat sommigen hier heel weinig kwijt zijn, goed hoor!
radiator was iets van 100 euro (outlet) wc (pflieger met geberit systeem) was inclusief pot 200 euro (karwei) badmeubel 250 euro bad (190x90 en extra diep) 350 euro geloof ik) (karwei) tegels iets van 350 euro (karwei) Alles in aanbiedingen en met couponnen e.d. kan je echt veel geld mee uitsparen (maar moet je wel tijd hebben) wij hebben 6 maanden de tijd genomen voor alles haha maar alles moest ook gebeuren in het weekend alleen)
In ons nieuwbouwhuis zat ook een verschrikkelijke standaard badkamer (en keuken, trouwens). Wij kregen geld terug als we de badkamer casco lieten opleveren. Niet veel, maar toch iets van 3.500,- of zo. We zijn uiteindelijk naar verschillende sanitairwinkels geweest, zoals de Baderie. Daar hebben we verschillende verkopers/ontwerpers ideeën laten uittekenen qua indeling van de badkamer. Met die ideeën zijn we zelf aan de slag gegaan. Uiteindelijk hebben we bij een zaak in de buurt een mooie prijs afgesproken voor tegels, douchewand, bad, wasmeubel en spiegelkast, toilet en designradiator. We hebben alles laten zetten door een goede vriend (wel wit, trouwens). We zijn echt super blij met hoe het uiteindelijk is geworden! Maar goedkoop was het niet...
wij hebben onze badkamer vorig jaar verbouwd. Nu is die niet heel groot, er past net een douche en een wastafel in, maar wij waren voor alles (sanitair, tegels en alle andere benodigdheden zoals stuc en tegellijm) nog geen 800 euro kwijt. We hebben hiervoor eerst onze oude, granito douchebak, wastafel en radiator eruit gesloopt en vervolgens leidingen omgelegd, nieuwe vloer erin met rvs douchegoot (inloopdouche), deur dichtgemaakt (er heeft ooit iemand bedacht dat onze badkamer 3 deuren moest hebben), muren opnieuw gestuct en betegeld met 2 verschillende soorten tegels, designradiator en een wastafel met kast eronder en spiegel erboven. Ik heb heel veel van marktplaats gehaald. Alle tegels waren restantjes van mensen die teveel hadden aangeschaft. De designradiator was nog nieuw in de folie, paste toch niet bij die mensen in de badkamer. Wasmeubel kwam van een stel die wilden verbouwen maar voordat ze begonnen, uit elkaar gingen. Heeft me een hele hoop geld gescheeld.
Wij hebben onze nieuwbouwwoning toen wel vrij compleet laten opleveren. Daar hadden we verschillende redenen voor. We zijn niet handig, hebben geen handige familieleden die veel tijd willen investeren en we wilden zo snel mogelijk verhuizen. Ik beviel namelijk een week voordat we de sleutel kregen en we zaten tijdelijk in een tochtige sociale huurflat van 50m2. Vreselijk... Dus alles zat er in bij oplevering en we zijn 1,5 week nadat we de sleutel kregen verhuisd. Ik ken ook verhalen van mensen die casco op laten leveren, de badkamer door een "mannetje" laten doen en vervolgens ronduit prut krijgen. En toen een jaar lang zonder goed functionerende badkamer zaten omdat ze eerst geld terug moesten krijgen. Lijkt me echt een nachtmerrie en het zou echt iets voor ons zijn om zoiets tegen te komen. Maar... heel misschien gaan we weer nieuwbouw kopen (ik verklaar mezelf eigenlijk voor gek want ik had me voorgehouden dat NOOOOOIT meer te doen) en dan denken we er toch over dit keer wel casco op te laten leveren. Ivm kostenbesparing.