Volgens de berekening vandaag 7.4 weken maar niks te zien op de echo?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Patronique01, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patronique01

6 sep 2013
    10
    0
    0
    Gezin, paarden
    Zuid Limburg
    Hallo meiden.

Ik lees hier al een tijdje mee maar ik ben niet zo een schrijven :)
    Nu toch wel even een vraagje van mij.

Volgende de berekening zou ik vandaag 7.4 weken zwanger zijn.

Om even het hele verhaal uit te leggen.
    23 Augustus ben ik gestopt met de pil, na 27 dagen ongesteld geworden en de maand daarna een positieve test in handen :)

Vandaag de eerste echo gehad omdat gedacht werd dat ik dus ruim 7 weken zwanger zou moeten zijn.

Alleen vandaag niks te zien op de echo ook niet bij de inwendige echo...
    Wel de zwarte vlek van de baarmoeder maar geen kindje of hartje of iets..
    Nu ben ik volgens haar wel zwanger wat ze op de echo kon zien aan de baarmoeder maar ze vermoed dat ik pas 6 weken zwanger ben.
    Dit kan komen omdat ik geen kijk heb op mijn cyclus omdat ik zo snel zwanger ben geraakt..
    En het dus kan zijn dat ik een langere cyclus heb gehad waardoor ik dus nu pas heel pril zwanger ben.
    Volgende week weer een echo waarop ze verwacht iets te gaan zien..

Maar ik ben natuurlijk toch onzeker hierdoor ook al zei ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze dit wel vaker had meegemaakt bij snelle zwangerschappen.

Iemand hier ervaring mee?

Liefs.

2. logo

logo Niet meer actief

Het probleem is dat je nu nog niet zo veel kan zien. Bij 5,5 a 6 weken moet je een hartje zien kloppen (of dat gaat dan zo'n beetje gebeuren). Het kan ook zijn dat de ontwikkeling even heeft stilgestaan en dat het daarna opstart. Helaas zou het ook niet goed kunnen zijn.

Zelf heb ik o.a. twee miskramen meegemaakt waarbij eenmaal wel een kloppend hartje zichtbaar was en bij de andere niet.

Veel sterkte!

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Met 6 wk zou er wel een vruchtzakje te zien moeten zijn, was dit er ook niet?

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    De zwarte vlek is de vruchtzak. Een lege baarmoeder is namelijk grijs ;).

5. Patronique01

6 sep 2013
    10
    0
    0
    Gezin, paarden
    Zuid Limburg
    Ja idd een zwarte vlek ( vruchtzak dus :) )was er vandaar dat ze zei dat er wel een zwangerschap is!

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    In jouw geval zou ik nog niet panikeren. Je weet gewoon niet hoe je cyclus is na het stoppen van de pil. Kan best zijn dat je veel later je ei gehad hebt...Je zou dan nu nog veel vroeger zitten.

Ik kies er voor (wordt zwanger via de mmm) om geen vroege echos meer te hebben zodat ik gelijk weet waar ik aan toe ben. Hier is het wat makkelijker uitrekenen ivm punctie en terugplaatsing.

Hou nog gewoon hoop, omdat je niet weet wanneer je ei geweest is.

7. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    kon ze het vruchtzakje niet opmeten? wat vervelend zo'n echo. hoop dat er snel wel wat te zien is! maar als je nu rond 6 week zou zitten (langer is niet mogelijk want dat had je een vruchtje en hartactie moeten zien) dan had je dus 11 dagen eerder een positieve zwangerschapstest.. dat lijkt me dan wel erg vroeg? 3 dagen na je eisprong?

succes met afwachten!

8. Patronique01

6 sep 2013
    10
    0
    0
    Gezin, paarden
    Zuid Limburg
    Ik heb naar mijn idee sowieso een late eisprong gehad, 10 dagen na eisprong heb ik behoorlijk last van krampen gehad.
    Later las ik dat dat een innesteling kon zijn geweest.
    Ik ga hier dan ook vanuit aangezien de test op 19 oktober positief was..

Ik blijf idd hoop houden maar is wel lastig als je hier zo vanalles leest..

Vruchtzakje heeft ze niet gemeten nee.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O sorry, daar had ik overheen gelezen :)
    Spannende tijd voor je! Sterkte!

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan je helaas niet opbeuren...
    Heb dit 2x gehad. zou toen ook 7 weken en een paar dagen zijn en de echo liet een krappe 6 weken zien. In beide gevallen ging het idd ook fout.

Sterkte met wachten, hopen op een goede afloop.

Deel Deze Pagina