Hallo dames, Ik heb een beetje een rare vraag. Na allebei mijn bevallingen had ik heel erg last van aambeien. De kraanzorg verwoorden het zelfs als trossen (sorry voor de details) en dat is natuurlijk geen fijn gevoel, zeker niet als ze je rectaal willen temperaturen. Nu vroeg ik me af of er iets is wat je tijdens de zwangerschap al kan doen om de aambeien bij de bevalling te voorkomen. Weet iemand hier iets voor?
als je ze al hebt gehad en ze zijn nooit operatief verwijderd, dan zitten ze er nu nog... Alleen heb je er nu geen last van... Tijdens het persen kunnen ze weer gaan opspelen natuurlijk.. Daar is niks tegen te doen hoor... Maar je kunt wel meteen na de bevalling gaan smeren met curanolzalf... en curanoltabletjes gaan slikken! Dat houdt het soepel waardoor het de kans verminderd en zeker de pijn! Kun je ook tijdens je zwangerschap al gebruiken hoor... en goed koelen na de bevalling met maandverbandjes uit de vriezer... krimpen ze van... Ik heb 6 dagen na de bevalling heel veel pijn gehad... kreeg toen ook diclofinac in het ziekenhuis, en toen door het slikken van de curanol en de zalf was het maar 1 dag echt heel pijnlijk... daarna nog wel aanwezig en ongemakkelijk.. maar pijn was uit te houden