IUI te laat geweest.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nanana20, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanana20

nanana20 Nieuw lid

22 jan 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik lees al erg lang er maar heb nu een account gemaakt om met jullie te delen.

Maandag heb ik een FM gehad op dag 8 van mijn gestimuleerde cyclus. Follikel 24 mm en ‘s ochtends al cervix slijm. Verpleegkundige geeft opdracht voor Ovitrelle om 23:30 en woensdag (vandaag) iui.

Dinsdagochtend heb ik veel ovulatie pijn, daarna niets meer. Ik ben dus bang dat de IUI te laat is geweest. Wat zegt de gynaecoloog wanneer ik het aangeef?! Nee, hoeft niet hoor. Je ei kan nog bevrucht worden tot 3 dagen na de eisprong als het de reis naar de baarmoeder maakt. Nou daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Zijn zij nou zo onprofessioneel of ligt het aan mij?

2. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik denk niet dat je te laat bent geweest. De ovulatie pijn is meestal de laatste groeispurt van je eitje en niet de eisprong, die volgt 1 a 2 dagen later. Gemiddeld leeft een eicel 24 uur na de sprong en is de kans op bevruchting het best de eerste 12 uur.

3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    We kunnen jammer genoeg niet in je lijf kijken om het even te checken maar ik heb bij mijn 1ste iui net hetzelfde gehad.
    Toen zagen ze op een echo ervoor dat hij wel degelijk gesprongen was, maar bleven ze stug volhouden dat het niet te laat was.
    Mijn eipijn 36 uur ervoor was toen dus wel degelijk de eisprong zelf.
    De ronde erna gaven ze ook toe dat hun timing niet helemaal klopte :confused:

Maar die eipijn is dus bij iedereen anders en dat maakt het moeilijk om in te schatten. Bij de ene is het de laatste groeispurt, bij de andere de eisprong.
    Ik hoop voor jou dat je gevoel ernaast zit en dat het toch mooi binnen de tijd was!

4. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik had ook steeds het gevoel dat het te laat was, maar toch 3 x zwanger van iui. Bij mij zeiden ze zelfs dat ze liever hebben dat de eisprong al is geweest, omdat de zaadcellen dan het eitje onderweg tegenkomen.
    Gewoon vertrouwen op wat het ziekenhuis zegt lijkt mij het beste ook al is dat niet altijd evident ! :)

5. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik ben nu zwanger geworden terwijl eitje al gesprongen was. Dacht ook dat het te laat zou zijn, maar blijkbaar was het mooi op tijd. Arts vond het ook geen probleem de iui te doen terwijl ei al gesprongen was en ze had dus gelijk.

6. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Als het binnen 12u na eisprong is kan het zeker, maar een dag of meer is echt te laat dacht ik.
    Het is telkens zo'n strijd tegen de klok vond ik!

7. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Mij is het als volgt verteld. Het gaat erom of het ei al gesprongen was voordat je de ovitrelle zette.

Op het moment dat je de ovitrelle zet neemt dit medicijn /hormoon de werking van je lichaam over en die laat t na ca 36 uur springen. Door de ovitrelle krijgt ie lichaam eigenlijk een seintje dat ze niet meer hoeft te zorgen voor een eisprong en t lichaam zal dit dus niet meer zelf doen. De ovitrelle regelt t vanaf dan voor je lichaam.

8. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Dat klinkt wel logisch inderdaad en zou dan weleens de reden kunnen zijn dat ze bij mij toen te laat waren. Ze zagen in het bloedwerk dat mijn lichaam al zelf was begonnen aan de eisprong en heb alsnog ovitrelle gekregen. Die zal dan net te laat gezet zijn om de boel over te nemen.
    TS veel succes met de wachtweken! Ik duim mee!

Barbara1 vindt dit leuk.
  9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.654
    5.695
    113
    Ik heb elke keer ook het gevoel te laat te zijn. Maar ik ga op het oordeel van de artsen af en vertrouw daar op anders maak ik mijzelf gek. Want je weet nooit wat er binnen in gebeurd.

10. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ondanks mijn hele stoere post hoe het allemaal zou moeten werken, ben ik ook keer op keer onzeker en twijfel ik. Dit wordt steeds erger naarmate het aantal mislukkingen toenemen.

11. nanana20

nanana20 Nieuw lid

22 jan 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

Lief dat jullie zo met mij meedenken. Het geeft mij wel weer wat vertrouwen.

Ik hoop dan ook dat de ovitrelle het heeft overgenomen.

12. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Hoe veel uur na je eisprong heb je de inseminatie gehad?

Ze hebben bij mij een follikel over het hoofd gezien. En vanmiddag rond 15.00 is mijn eisprong geweest. De gynaecoloog bevestigde dit om 15.45... Nu heb ik bloed geprikt om te kijken hoe mijn LG waarde is. Mocht die laag genoeg zijn dan word ik morgen om 11.30 geinsemineerd.
    Maar dat is bijna 24 uur later... Dat heeft dan toch geen zin???

13. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Sorry, zie het nu pas! Ik weet niet precies hoeveel uur er tussen heeft gezeten. Ik had op maandagochtend een positieve ovulatietest. En op dinsdagochtend hebben ze een echo gemaakt en was het ei al niet meer te zien. Toch nog iui gedaan begin van de middag en toen was het dus wel raak.

Marjo88 vindt dit leuk.
  14. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Het hoeft niet te laat te zijn, eitje is lang onderweg inderdaad. Dus kan nog helemaal goed gaan!

Hier vooraf ook meestal al wat steken. Laatste keer ook en toch zwanger.
    Duim voor je mee!

Marjo88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina