Kaas mee naar Turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nipa18, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Ik ben een kaasmonster en zou het liefst een lekker stuk kaas mee nemen naar Turkije, nu kom ik er niet helemaal uit. Op de site van de douane vind ik alleen info over dingen terug meenemen naar Nl, via Google kom ik enkel op wat fora van lang geleden. Heb al een pb via fb gedaan maar bericht lijkt niet aan te komen ( staat een rood uitroepteken bij het verzonden bericht). Kan ze ook niet telefonisch bereiken. Dus wie kan mij vertellen of dit mag:oops:

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meenemen kan prima hoor:thumup:

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

In Turkije hebben ze ook gewoon kaas :thumup:. Vaak in vele soorten verkrijgbaar bij de Allinn hotels:)

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Het mag officieel niet omdat je geen dierlijke producten mag meenemen. maar de mensen die ik ken nemen massaal kaas mee. En niet alleen kaas maar ook turkse worst, thee, chocolade en nog meer.
    Ik zou het gewoon niet doen. Ik heb er ook altijd een hekel aan om spullen mee te moeten nemen voor hun daar, en als ik dan zeg dat ik het niet mee wil nemen ben ik een zeur want er gebeurd niks :rolleyes:

Nipa18 vindt dit leuk.
  5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Gaan al jaren en vind het smaakloos! Maar dat is mijn ervaring.

Strandbal vindt dit leuk.
  6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja vind ik ook. Het is ook rubberachtig. Je hebt allerlei soorten maar ik vind geen 1 echt lekker. Turkse feta kaas vind ik wel lekker maar in turkije is dat ook weer anders dan die je hier in nl hebt. Dus dat moet ik daar ook niet.

7. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere

Hahahaha ik dacht dat ook. Dacht oh wauw feta geweldig. Vond er geen reet aan haha!!

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Toen ik pas met mijn ex was vond ik het echt raar dat iedereen zoveel eten meeneemt als ze naar turkije gaan. En ik vond het vreemd dat turkse producten verschillen want het is toch turks?! Maar de turkse producten van hier komen dus uit duitsland.

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Vandaar!!

Even een gekke vraag. Misschien weet jij dat. Ik ben niet zo vlees eter of gekke dingen en daar pak ik altijd salades. Maar enige idee of je dat gewoon veilig kan eten in zwangerschap?

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

Ik denk het wel als er verder geen rauwe kaas of iets anders in zit. Daar zijn natuurlijk ook gewoon zwangere vrouwen.
    Ik denk als je dezelfde regels als hier hanteert dat het allemaal wel goed zal gaan.
    Ik eet daar ook niet alles hoor. Maar dat komt ook omdat in de hotels waar ik ben geweest het eten niet te hachelen vond. Allemaal goedkope meuk :rolleyes:

Tess27 vindt dit leuk.
  11. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dit jaar hadden we echt fantastische lekkere kazen zowel bij ontbijt als avond eten. Van feta, mozzarella tot port salut. Zelfs edammer lag er bij. Smaakte allemaal voortreffelijk

Tess27 vindt dit leuk.
  12. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Welk hotel zat je?

13. Butchke

Butchke Niet meer actief

Selectum Luxury