Dilemma, roken in mijn bijzijn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inge1988, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
    Ik vind het heel egoïstisch van sm en manlief dat ze het geen probleem vinden om bij een baby/kind te roken. Zo'n kind kiest er niet voor om in slechte gezondheid op te groeien (of ze er nu ziek van worden of niet, gezond is het niet voor de longetjes).
    Daarnaast stoor ik me gewoon aan het vroeger was alles beter mentaliteit van mijn schoonmoeder en maar zeggen dat haar kinderen wel goed zijn opgevoed en dat de generatie van na haar kinderen geen goede opvoeding meer hebben gehad (mijn generatie dus). En dat ik constant moet horen dat ik jong ben en daardoor anders (lees:verkeerd) denk over dingen. En ik word steeds vergeleken met schoonzuster.... Pfff om moe van te worden. En dat zoonlief zich zo laat inpalmen door mammie en zij zelfs belangrijker voor hem is dan ik.... daar kan ik me pas echt over opwinden.
    Maar goed, we wachten het verder nog even af.

2. Inge1988

Inge1988 Lid

17 okt 2012
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ minimeee

We zitten in exact dezelfde situatie!
    Ik heb het onderwerp (wat inmiddels erg hoog opgelopen was bij mij) dit weekend aangeraakt bij m'n vriend. Ik reageerde nogal heftig en heb letterlijk gezegd dat ik ons kind daar weg haal als ze niet buiten gaat roken. Hij voelde zich nogal aangevallen en zei toen dat als ik dat deed dat ons kind ook niet meer naar mijn ouders mag! (mijn ouders roken niet)
    Gewoon uit wraak zei het dat... Je kunt je voorstellen hoe dit is afgelopen.. Gigantische ruzie!! Uiteindelijk uitgepraat... Mijn argument nogmaals uitgelegd. Hij begrijpt me nu iets beter maar laat het verder wel aan mij over om een keer op een nette manier te vragen aan zijn moeder of ze aub buiten wil roken als de kleine er is. Hij is bang dat er ruzies door ontstaan. Ik heb gezegd daar boven te staan, gezondheid van me kind gaat voor!!! Het zijn en blijven moeilijke situaties, maar ik vind dat schoonmoeder (en alle andere die op ons kind passen) zich moeten aanpassen aan de opvoeding zoals wij dat willen!! Het gaat nu over roken maar ik vind dit in zijn algemeenheid. Als andere zich niet willen aaanpassen dan wil ik mn kind er niet meer naar toe brengen!
    Mijn schoonzus heeft een TOTAAL andere opvoeding als ons. Dus dat gaat in de toekomst nog wel wat problemen veroorzaken... Maar ja, daar ga ik me overheen zetten. Wij als moeder en vader zijn verantwoordelijk voor ons kind!

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Ik zou lekker thuis blijven!

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Zo irritant al die vergelijkingen met wat vroeger wel mocht.
    Dat nu niks meer mag...blabal... jullie zijn er toch ook groot door geworden....

Het is niet voor niks dat het laaggeboorte/doodgeboorte nu een stuk lager ligt dan vroegerrrr!!

5. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik zou niet gaan, ze kunnen toch die paar uurtjes even niet roken of buiten. Beetje jammer... Succes

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.627
    113
    Ik zou niet gaan. Ik vind het nogal egoïstisch dat er geen rekening met je wordt gehouden, dus dan moet je er zelf maar voor zorgen dat je niet aan zaken wordt blootgesteld die slecht voor je baby zijn. Lekker thuisblijven, hun goed recht om in hun eigen huis te roken, maar dan ook jouw goed recht om weg te blijven.

7. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    @ Inge1988, wat vervelend om te lezen dat jij in hetzelfde schuitje zit.
    Ik vind het echt te ver gaan. Schoonmoeder maakt niet voor mijn kind de keus om in die ongezonde rook groot te worden. Of ze er nu ziek van wordt of niet.

Ik ben nu even helemaal klaar met schoonmoeder... ontloop er nu, want ik kan de stress er niet bij gebruiken. En zolang zij in mijn buurt rookt blijf ik me druk maken.
    Manlief weet niet dat ik dit heb besloten, maar merkt dit vanzelf wel. Hij weet dat ik geen stress meer mag hebben.

Deel Deze Pagina