grrrr. ik heb mn eigen vrijdag met squatten ( denk ik tenminste dat het toen gebeurd is of met de warming up met hardlopen) verrekt bij mn hamstring. het was niet direct na het sporten maar begon eigenlijk s avonds. echt pijn kan ik het niet noemen, het is vooral als ik buk of zit een zeurderig beetje verkrampt gevoel. dus na enigzins googlen zag ik dat het gradatie 1 is. er staat verder wel over behandeplannen en wanneer je weer kan opbouwen enzo maar heb het idee dat dat voor ergere gradaties is. ( ik heb geen zwelling, of blauw ofzo) gister ben ik ook niet wezen trainen ( zaterdagavond wel drie kwartier op zeer rustig tempo gewandeld) maar ik word onrustig merk ik nu en wil graag vanavond wel even trainen. natuurlijk snap ik dat ik nu niet moet gaan squatten, hardlopen of andere zware beenoefeningen maar wilde gewoon wat arm en bovenlijf training doen en daarna op een rustig tempo maar wat fietsen denk ik. zou dit fietsen kwaad kunnen denken jullie? en iemand een idee hoelang zoiets duurt?? ben er eigenlijk al wel klaar mee
ja daar vind ik het niet erg genoeg voor denk i.. had ik wel aan zitten denken maar het is niet heel erg en pas vanaf vrijdag.. mocht ik nu donderdag nog geen verbetering zien bel ik wel even
Idd Tina, rust is alles!! En zolang het niet blauw/paars is zul je waarschijnlijk geen spierscheuring hebben (wil zeggen geen, maar ik ben en blijf geen arts natuurlijk!) Even ontzien! De hamstrings is een spier en lekker doorbloed dus blijf hem door middel van wandelen etc wél bewegen om de doodbloeding te stimuleren wat de genezing ten goede zal komen
jaaa las het idd ook overal, rust nee blauw is het niet gelukkig. denk echt dat ik wdb geluk heb. ik ga dan idd maar braaf toch rust houden en vanavond alleen maar bovenlijf doen en evt gewoon lopen op de loopband of rustig fietsen. blegh! hoezo verslaafd bedankt meiden