Dilemma rond mogelijke nieuwe baan

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1984, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik volg af en toe deze topic en heb wel al een en het andere gelezen.

Ten eerste, ben ik zeer benieuwd naar je eerste werkdag?

Verder, hoe jou man doet, is verre van normaal. Dit is gewoon psychologische mishandeling. Ik snap dat je heel moeilijk is om eventueel de stap te zetten om een punt achter dit huwelijk te zetten, omdat jullie een kind hebben samen etc etc. Maar jij wordt zo niet gelukkig, en ik ben bang als jullie kind ouder wordt, en meer gaat begrijpen, hier ook niet gelukkig van wordt. Ik zou nu voor jou en jou dochters geluk en welzijn kiezen. Hoe moeilijk het ook is.

In een "normale" relatie/huwelijk hoor je elkaar te respecteren en te steunen.

Ik hoop dat je eerste werkdag goed is bevallen, en dat je hier uit gaat komen.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
    Hij denkt overigens ook dat ik niet van de kleine hou omdat ik 4 dagen ga werken.
    Ehm, even een tegenvraag.... dan houdt hij helemaal niet van jullie kind, want hij werkt veeeeeeeel meer dagen dan 4 per week en ook veeeeeeeel meer uren dan hij doet.
    Je kunt de bal terugkaatsten, door hem dit voor zijn voeten te gooien. En dat hij niet eens voor zijn dochter wil zorgen als jij een paar dagen naar het buitenland bent voor werk.
    Wat een bull.... kan me hier echt heeeeeeel kwaad om maken.

Hij heeft je al zover naar beneden getrokken, gestampt, gepushed met zijn negatieve getreiter dat je twijfelt aan jezelf. Niks ervan, je kunt dit!
    Ik ben heel benieuwd hoe het vandaag was.
    Blijf hier aub schrijven, ook om tegengeluid te horen. Wat zegt je vriendin hiervan als je het met haar er over hebt?

3. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hoi TS,

Ik begrijp dat je een dochter hebt. Stel je eens voor dat je dochter later trouwt met een man die zich hetzelfde opstelt ten opzichte van haar, als jouw man nu doet bij jou. Wat zou je haar zeggen en adviseren?

Misschien dat je door de jaren heen en alle dingen die gebeurd zijn niet meer zo goed kan zien wie jij eigenlijk bent en wat jij verdient en dan is het soms makkelijker om naar je eigen situatie te kijken als dat een ander betreft, iemand van wie je misschien nog wel meer houdt dan van jezelf.. Wat gun je haar in het leven? Hopelijk gun je jezelf net zoveel... Jij bent het grote voorbeeld voor je dochter, vanuit jou zal ze zien hoe een huwelijk moet zijn, hoe een man een vrouw behandelt en wat je als vrouw allemaal accepteert en wat niet. Onbewust is dat wat zij zich zal inprenten hoe de wereld moet zijn en de kans is groot, dat zij op zoek gaat naar zo'n zelfde man/relatie.

Wat zit je in een moeilijke situatie maar gelukkig ook met veel mooie dingen erin, zoals een geweldige dochter en een goede baan. Er zijn veel mooie dingen om voor te gaan en dat kun je, op welke manier dan ook, zolang jij er maar achter staat!

Succes!

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Hoe is het gegaan vandaag?

5. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ben ook wel benieuwd...
    Echt wat een hork van een man zeg! :( ik zou denk ik de scheiding aanvragen.. Ik hoop heel erg dat je die baan bevalt en je m aanhoud! Dan gaat ie zelf maar dag minder werken. Lamzak.

6. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Hoe is het gegaan vandaag?

7. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

De eerste dag was erg leuk en zwaar. Voor mijn gevoel wel 1 met een zwart randje gezien de situatie. Vriendelijke collega's. Geen idee hoe ze meer heten :D.
    Mijn leidinggevende kwam al met het voorstel om begin september 2 dagen. Is dan 's ochtends heen en andere dag eind van de dag na de training gelijk weer terug. Het is een interne producttraining in Oostenrijk. Was natuurlijk gelijk al drama hier. Ik kan nog vragen of ik er onder uit kan komen.
    Door al dat gedoe thuis heb ik nog steeds weinig zin in die baan. Ik betrapte mezelf er op dat ik gisteren toch naar vacatures voor 3 dagen ben wezen kijken.
    De grote stap om te vertrekken is zo vreselijk moeilijk. Door dit alles hou ik nog steeds van hem. Eigenlijk best raar.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Tja.. Ik ben benieuwd of hij 3 dagen wel oké is.
    Als ik je berichten lees.. Is hij bewust jouw wereldje klein aan het houden. Hij zorgt ervoor dat vrienden en familie amper contact met je hebben.
    Altijd moeten melden waar je bent. Oftewel toestemming vragen.
    En hij is natuurlijk geweldig! Kan niet minder werken, want hij is nodig voor het bedrijf. Hij zorgt voor het inkomen! Hij bepaald jouw leven. Het klinkt als een narcist! Of extreem jaloers type.

Ik denk dat hij meer last van heeft, dat hij geen controle over je heeft als je werkt. En helemaal niet als je naar het buitenland vertrekt!

Over Oostenrijk, als jullie meerdere keren op vakantie gaan.. Nou dan gaat ie toch mee naar Oostenrijk. Dan ben je s'nachts bij hem.
    (Heeft ie controle over je)

Maar vandaag maar lekker werken, september duurt even.. Duurt nog 2 maanden.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    Wa een mooie kans dat je direct op training mag, goed teken. Dus pak die kans en ga er heen. Bouw je kennis uit en kijk het gewoon een jaar aan hoe het je bevalt, de stap om van niks ineens 4 dagen te gaan werken is natuurlijk heel groot en vreselijk wennen maar geef het de kans.
    Ik denk dat je er wijs aan doet om het vol te houden want de situatie thuis lijkt me niet bepaald gezond en mochten jullie toch uit elkaar gana heb je nu in ieder geval financiele stabiliteit.
    Vee plezier met werken vandaag

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sjeeeezus, inderdaad zeg....dat was ook het eerste wat in mij opkwam! :$ Wat een respectloze laffe l*l en dan ook nog eens over de hoofden van jullie kinderen! Meid neem alsjeblieft die baan aan, misschien heb je die extra centen en je financiële onafhankelijkheid wel sneller nodig dan je zou willen.......;)

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.296
    11.902
    113
    Fijn dat je je dag erg leuk vond. En natuurlijk was het zwaar.
    Dat is het zowiezo als je weer gaat werken na maanden thuis te zijn geweest, dus dat is niet gek. In jouw situatie is het natuurlijk nog pittiger.
    Als ik jou was, had ik die 2 dagen nog helemaal niet met je man besproken. Gewoon eens een aantal weken werken en dan kijken hoe het bevalt.
    September is nog ver weg. Je zou wel al bijv. voor die 2 dagen opvang kunnen regelen en verder zou ik het er niet over hebben.
    Je weet dat hij dan toch weer negatief zal reageren en waarom zou je nu die extra stress weer gaan oproepen. Lekker laten hoor.

12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Jee, wat een gekke man.

Natuurlijk is elke situatie anders, maar ik ben sinds kort ook weer aan het werk 3 dagen en ga daarbij nog een deeltijdstudie volgen voor 1,5 dag per week (en stages lopen) en mijn vent steunt me daar compleet in. Is ook bereid om wat meer huishoudelijke taken op zich te nemen dan. Sterker nog, hij helpt nu al goed met de kleine en bv afruimen van de tafel etc.
    Het kan dus ook heel anders. Ik vind jouw situatie niet zo gezond overkomen eerlijk gezegd.

13. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik wil alleen even zeggen dat ik het zo ontzettend goed van je vindt dat je bent gaan werken! Ik hoopte zo dat je zou zijn gegaan en dat je het leuk zou vinden. Wat je man heeft gedaan en doet, kan in mijn ogen echt niet!
    Heel succes en vooral ook plezier met je nieuwe baan. Regel idd alvast de opvang voor je meisje dan heeft je man niets meer om te zeuren en kun jij je met een goed gevoel (hoop ik) voor bereiden op je eerste trip.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Laat je man niet jouw keuzes voor jezelf ! Beinvloeden.!

Echt niet. Hij hoeft niet alles te weten, of gelijk te weten.
    Eerst lekker naar he werk gaan. Wennen.. Want iedereen snapt dat het de eerst maand sowieso onwijs wennen en vermoeiend is.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat goed van je dat je gewoon gegaan bent. Ik hoop echt dat je doorzet en je niet zo op je kop laat zetten door die man van je. Heel veel succes!!

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Lieve Fleur, ben ik ook weer even. Alle meiden hier, waarvan een deel ook al mama zijn, zeggen eigenlijk hetzelfde. De situatie bij jou thuis, de manier waarop jouw man je behandeld en jullie dochter gebruikt om jou een rot gevoel te bezorgen. Het is geestelijke mishandeling. Ik ben voorstander van vechten voor een relatie maar in dit geval is dat gewoon een oneerlijk gevecht. Ik denk dat als jij van hem af zou zijn je zou beseffen dat wat je dacht te voelen niet goed was omdat je dan pas weer tot jezelf kunt komen en daardoor ook weer bij je eigen gedachten en gevoelens kunt. Vind het zo ontzettend erg hoe jij behandeld wordt. Vreselijk. Vecht alsjeblieft voor je baan, vecht ALSJEBLIEFT voor jezelf!

17. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Heb als paar keer op jet punt gestaan uirgebreid te reageren, maar zie daar echt het nut niet van in.

Ts heeft nog een plaat voor het hoofd( excuus voor de woorden) omdat ze nog van haar man houdt, ze reageert nauwelijks op de goede adviezen van iedereen.
    Zie geen enkel signaal dat er voorlopig verandering komt, haar leven haar keuzes maar zolang ze in de ban is van deze relatie kan je lullen als Brugman maar heeft toch geen zin .
    Hard misschien maar zo kijk ik er naar.

18. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Wacht eerst je loonbrief af en denk dan goed na. Je kan dan zien dat je niet van je man afhankelijk bent.
    Dit is jou leven en daarin mag je alles overleggen maar wel tot op bepaalde hoogte.
    Als je kind het goed heeft en jij voelt je lekker in je nieuwe baan dan zou ik zeker blijven werken. Veel succes.

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ben ik met je eens. Ik vind het erg jammer maar we kunnen niet voor haar beslissen.
    Succes met alles TO, hopelijk kom je eruit.

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ik snap je punt maar ik denk niet dat het een keuze is die ze makkelijk kan maken. Ik ben het er mee eens dat ze in cirkels blijft praten maar ik denk ook dat dit komt omdat haar man haar nogal manipuleert. Begrijp jullie opmerkingen maar ik denk helaas niet dat het zo makkelijk is voor Fleur om knopen door te hakken. Helaas ben ik bang dat haar ogen op een vervelende manier geopend zullen gaan worden al hoop ik met jullie mee dat dit niet zo ver zal komen. Maar blijf erbij dat ik denk dat zij echt gehersenspoeld wordt door die man. Hij is echt bad news!

Deel Deze Pagina