Sorry ik vind het een vreemd verhaal dat de politie niks doet en alleen maar schrijft. Tijdens een ruzie met mijn ex man heeft mijn vriendin toen de politie gebeld. De ruzie was zonder kinderen etc en toch heeft de politie de kinderbescherming ingeschakeld. ( en voor zover ik weet zijn ze dit verplicht te melden ivm de kinderen ) Ik zou dus ook zeer zeker voor je kinderen kiezen! Want mijn oudste ( was toen nog geen 3 ) heeft het nu nog steeds over die ruzie en hij is inmiddels 4.
Je kan altijd weg! Mijn moeder is ook weg gegaan met 2 kinderen 1 van 6(ik) en 1 van 10. Ze is naar een blijf van mijn lijf huis gegaan, opvangcentra voor vrouwen. Ik probeer dus niet groot te praten zonder dat ik weet hoe het is maar er is altijd een optie om weg te gaan genoeg instanties die vrouwen zoals jou hulp bieden! Ik denk dat je het geaccepteerd hebt hoe het nu is en je eerst nog wacht tot het verder escaleert voordat je uberhaupt aanstalten maakt om weg te gaan. Op wat wacht je? Tot dat je je dochter roerloos ziet liggen onder een kussen op haar bed? Pak je biezen!
Goed bezig, het zal niet meevallen alle voorbereidingen om weg te gaan, kan me voorstellen dat het (naast je nieuwe baan) heel veel energie vreet. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien andere wel; ik ga er vanuit dat hij de voogdij (deels) over jullie dochter wil. Het lijkt mij dat je dan bij een rechter moet "bewijzen" dat dat (voorlopig) niet zo'n goed idee is. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen ervaring mee, maar wie weet hebben andere dames tips/adviezen voor je op dat gebied.
Eerst moet je dan weten hoe de situatie nu is. Wie heeft er gezag over het kind? Alleen Fleur of ook de vader.
Kan je niet boeken op een vakantiepark voor 2 weekjes of zo. En van daaruit werken en BVML-huis regelen. Hij zal je misschien in eerste instantie bij je vriendin zoeken maar als jij daar niet bent. Op een camping vind hij je nu misschien minder snel. Maar meid doe iets, zorg dat je weg gaat. Denk aan je kind. Als dit in gang gezet wordt komen er misschien meer oplossingen.
Dit is heel snel aan het escaleren Fleur!! Jouw dochter krijgt nu gedrag ingeprent wat echt funest is. Als zij later groot is, wil je toch NOOIT dat ze zoiets pikt van een vent? Zij leert nu echter dat dit 'normaal' is. Wat hij doet is niet normaal! Zo behandel je je geliefde niet, zelfs een vreemde behandel je niet zo Je werk moet je inlichten. Stel dat hij daar een keer voor de deur staat, ze moeten weten dat het niet goed gaat thuis. De wijkagent moet je weer vertellen over de trap en zijn geestelijke mishandeling waar hij mee doorgaat (en erger maakt). Heb je op die blog gekeken die ik je doorgaf? Zij heeft 1 op 1 ervaring!! Leer daar van...asjeblieft. Vecht voor jezelf en voor je dochter. Jullie zijn het WAARD!
Ook al gaat fleur naar een blijf van mijn lijf huis, dan weet haar man haar waarschijnlijk dus toch te vinden als hij wil, op haar werk dus! Dat lijkt me ook eng, hij kan haar ook opwachten. Heel moeilijk lijkt me dit. Hij weet misschien ook wel waar de gastouder woont. Sterkte met alles!
Dit vind ik echt heel erg voor je. Dit verwacht je niet, als hij altijd heel lief is geweest. Hoe kan het toch dat hij opeens zo veranderd is? Is er iets gebeurd waardoor hij nu zo doet opeens? Ging hij pas zo doen toen jij het had over die nieuwe baan? Of speelde het daarvoor ook al een beetje? Maar goed, daar heb je nu niet veel aan. Ik sluit me aan bij de anderen. Licht je werk in, licht hulpverleningsinstanties in en zorg dat je loon op je eigen rekening binnenkomt en wegwezen! Heb je bewijzen hoe hij zich gedraagt naar jou? Appjes of mailtjes van hem? Of zorg dat je iets op kan nemen als hij zo is (zonder dat hij het merkt uiteraard). Ik zou kiezen voor een blijf van mijn lijf huis trouwens, je kan wel op een vakantiepark gaan zitten maar stel dat hij ze allemaal af gaat bellen en je wel vindt? Al is die kans natuurlijk heel klein, zou je dan ook zeker onder een andere naam inschrijven als je wel voor een camping of vakantiepark kiest. En uiteraard iets kiezen ergens waar hij het niet verwacht. Kan je niet aankloppen bij een maatschappelijk werker met wie je dit soort dingen kan bespreken? Je hoeft dit niet alleen te doen!
Ik lees nu al een tijdje mee. Maar echt meis GA DAAR WEG. Zo snel mogelijk!! Jij en je dochtertje lopen gevaar. Het begon eerst met alleen woorden maar nu is hij ook Fysiek aan het worden. Hij mishandelt jou EN je dochtertje!! Je wil niet afwachten totdat de boel escaleert. Het klinkt heel erg hard maar een familiedrama kan zomaar ineens gebeuren. En dan ben je zo meteen je dochtertje kwijt. Hij heeft daar al eens over gedreigd met zijn 'grootse zelfmoord'. Pak je spullen en ga naar het dichtstbijzijnde blijf van mij lijf huis. Desnoods maak je vooraf een Spoed afspraak bij de huisarts zodat zij je verder kan verwijzen naar een veilige plek. Lieve Lieve Fleur.. het is echt genoeg... Je moet daar NU weg!!