Meid, laat je niet gek maken! Je hebt een heel goed plan gemaakt en aan alles gedacht. Hou je daar dan aan! Hij probeert je onzeker te maken, zodat je het afblaast en alles weer teruggaat naar het oude. Vanuit zijn oogpunt is het logisch dat hij verzet geeft, want hij had alles goed geregeld. Jij was thuis, deed alles, hij hoeft niks. En dat veranderd nu natuurlijk en daar baalt hij van. En daarom probeert hij jou nu zo persoonlijk te raken dat je je plannen terugdraait. Niet doen en het juist wel doorzetten. Gewoon maandag starten. Je zult zien dat je het hartstikke leuk vind en dat jullie kindje het ook prima doet. Dat sterkt je dan weer om door te gaan. Zowiezo als hij nu dreigt dat hij niet meer met je door wil, dan zul je ook deze baan nodig hebben. In alle gevallen dus doorzetten!
Laat je niet kisten hoor!! Hij is je gewoon gigantisch aan het manipuleren!! En notabene gebruikt hij daarvoor ook nog eens jullie dochter! Kom op! Je kan het wel!
Alsjeblieft niet twijfelen. Ga ervoor, zorg dat je het super naar je zin gaat hebben en een super indruk maakt. Een man die jou in een patroon wil duwen wat niet bij je past is niet goed voor je. Is hij niet gewoon bang dat er van hem dan meer verwacht gaat worden in huis? En heeft hij daar gewoon geen zin in? Regel alles goed en als je zo blijft maak dan zelf de keuze of jij zo eigenlijk wel door wil. En je dochtertje komt echt niks tekort hoor bij de opvang. Je leert haar zo dat ook mama's dingen kunnen bereiken. En dat je man jaloers is dat ze jou wel kusjes etc wil geven. Hij zou een kritisch naar zijn rol als vader moeten kijken.
hij wil op elke mogelijke manier controle over jou houden. Dat moet je niet toestaan. Hij heeft maar al te goed door dat als jij onafhankelijk wordt, hij veel minder invloed over jou heeft. En dus zet hij alles in om jou terug je hok in te manipuleren. Trap er niet in!
Nouja zeg die vent is gestoord, hij heeft jenu al zover dat je twijfeld of je de baan wel aan kunt en hoopt ontslagen te worden. Dit is toch niet gezond!!! Gewoon volle 100% gaan voor de baan want bij zo iemand heb je op de lange tremijn ook gene toekomst want hij verwacht dat je hele dagen thuis zit en anders gaat vakkenvullen in de supermarkt, daar hebben supermarkten 16 jarigen voor daar willen ze jou niet voor hebben, dus hij wil gewon dat joj hele dagen thuis zit te wachten tot meneer thuis komt en hij vooal niks hoeft te doen en geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor jullie kind. Je kindje zal natuurlijk even moeten wennen maar het uiteindelijk echt naar zijn zin hebben op de opvang, kom op mijn zoontje is 5 en ik ben (ongewild, helaas chronisch ziek) thuis en mijn zoontje kwam laatst klagen dat hij niet naar de bso mocht want iedereen mag er heen en het is zo leuk . Dus komt goed kids vermaken zich wel Kies voor jouw en je kinds toekomst als meneer dat niet kan accepteren dan is dat zijn probleem en wil hij jullie kindje minder naar de oovang kan ook hij minder gaan werken
En als TS geen WW krijgt, is ze dus totaal afhankelijk van haar partner. Precies wat hij dus eigenlijk wil!
Lieve Fleur, Laat je alsjeblieft niet tegenhouden door hem! Hij zal er natuurlijk nu alles aan doen om jouw van je plan af te houden want als jij financieel jezelf kunt bedruipen kan hij daar geen invloed meer op uit oefenen! En zoals ik het lees weet jij jezelf goed te bedruipen. Mocht je bij hem weggaan (want dat is je eigen keuze) weet je nu al dat als je voor zaken weg moet je jouw dochter overal kan onderbrengen. Hij is nu gewoon een heel vuil spel aan het spelen en ik zou je bijna de figuurlijke schop onder je kont geven om hem te vertellen met "vriendelijk bedankt voor alle jaren en het mij geven van mijn prachtige dochter maar vanaf NU ga ik MIJN leven leiden waar IK recht op heb" want je hebt hier recht op meis. Je hebt recht op een eigen leven, jouw leven behoort niet toe aan hem maar aan jezelf. Dat je je leven samen met hem wil leven is iets heel anders dan je leven door hem laten leven. En ja het is heel eng om deze stap te zetten maar je bent een sterke vrouw die aangeeft dat je dit niet meer wilt. Je behoort niet gevangen te zitten in een relatie.
Jouw man probeert je gewoon klein te houden. Ik denk dat hij het wel prima vond dat jij geen baan meer had. Want dan ben je afhankelijk van hem en zul je het wel laten om bij hem weg te gaan. Hij weet natuurlijk ook wel dat jij je luxe levensstijl niet gaat opgeven voor een vakkevullers baantje. Laat hem je niet gek maken. Ga gewoon lekker die baan doen waar je je zo op verheugt had. En als ik jou was zou ik wel maatregelen treffen om te zorgen dat je niet voor verassingen komt te staan mocht de bom echt ploffen. Dus ga je verdiepen in jullie financiele situatie. Spaargeld voor jezelf apart houden (cash als het even kan). Dat soort dingen.
Bizar dat je man niet wilt dat je ook zelf een carriere opbouwt. Mijn partner zei gelijk, meid moet je doen! We komen er wel uit, zal zwaar worden. Maar als jij dat wilt dan doen we dat. Zo gezegd zo gedaan, partner werkte 5 dagen en ik werkte 4 dagen en had 1 dag school plus vele studie uren savonds. Onze knul was toen 2. Inmiddels is hij 7 en heb mn studie al heel wat jaartjes afgerond. Zal moeilijk zijn, maar je kan het! Wat een super kans! Een partner hoort je te steunen in het maken van je keuzen. Succes morgen!!
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb er totaal geen zin in vandaag. Heb dan ook de neiging om straks tegen me leidinggevende te zeggen dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt en dat ik met spoed op zoek ga naar een andere baan. Mijn voorkeur gaat uit dat ze mij ontslaan, maar dat doen ze niet en kan ik ook niet maken vind ik. Ik heb echt de halve nacht liggen janken hierom. En gisteren was het tussen mij en me partner even wat rustiger en tijdens het eten zegt ie plots lachend tegen de kleine: goh heb je vanaf morgen geen thuis meer omdat mama 4 dagen gaat werken. Ik heb het gewoon helemaal gehad en zit er doorheen. Ik denk dat ik die baan nu ook gewoon niet meer trek.
Lieverd, wat een ongeloofelijk kwal van een man heb jij. Sorry, dat ik het zo zeg. Maar je man hoort je te steunen en ervoor je te zijn. Hij mag het dan wel niet altijd met je eens zijn, maar dit is je gewoon psychisch treiteren! En dat hoort niet in een relatie! Geef aan dat je het een maand probeert. En hij moet gewoon jou steunen. Lukt het niet. Nou je kan altijd nog die baan opzeggen. Betekent voor hem wel, dat jouw salaris totaal wegvalt. En er flink bezuinigd moet worden! Lees alle hobby's, de deur uit. Zijn mobiel opzeggen. Zijn auto de deur uit. elke avond alleen maar rijst. En niets meer. Want jij blijft voorlopig thuis! Ben benieuwd wat ie dan zegt! En o ja, het wordt natuurlijk wel verhuizen naar een goedkoper flat in een slechte buurt! Wie raar doet,, kan raar terug verwachten. Maar zonder gekheid. Je gaat straks lekker naar je nw baan! En je verteld vanavond vol trots. Dat je hebt getroffen! Leuke collega's, enthousiast over je werkzaamheden! Dus kop op!
Lieve lieve schat, Ten eerste hoop ik voor je dat je nu toch gewoon gaat werken en je baan een eerlijke kans geeft. Echt waar hoe je man tegen je doet en praat,en hoe hij over je praat tegenover je dochter is echt niet normaal. Stel je laat die baan toch ontglippen,wat dan. Ga je werk onder je niveau,waar je niet gelukkig van word. Hoe kun je later je dochter dan leren om iets te doen waar zij gelukkig van word? En wat als je man weer iets anders vind om jou te "verbieden"of jou uiteindelijk toch nog verlaat (of jij hem )? Dan kun je toch beter nu al een goede financiele basis hebben? Echt meid,ga voor die baan. Je was in het begin zo trots en blij over je nieuwe baan. Denk nou even heel diep van binnen waarom je nu niet meer verder met die baan wilt. Kom je alleen uit om de redenen dat je man dat wilt,dat je geen ruzie met hem wilt,denk dan heel goed na wat iedereen hier al zegt. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst.
Ben jij even gek, je was zo enthousiast over de baan, he was xact wat je zocht en nu ineens niet meer, alleen lmdat je man een zeikerd is die bang is da je niet elke dag klaar staat met zijn pantoffels en hij niet meer exact gaat weten wat jij de hele da doet. Je dochter went snel genoeg bij de opvang en jij ook ana het werken, natuurlijk zal het nu even moeilijk zijn, mara gewoon even doorzetten dan heb je straks en een leuke baan, een lieve dochter, en zekerheid opgebouwd. Kom op ga er voor!!!
Ging het maar zo makkelijk. Hij verdient genoeg om ons drieën riant te onderhouden en een aantal keer per jaar op vakantie te gaan. Ik hoef dan ook niet te werken voor het geld. Ik heb in me jongere jaren ook diploma's gehaald en wil daar graag gebruik van maken. Ik wil ook wat opbouwen. Ik trek het niet om hele dagen thuis te zitten. En banen voor 2 a 3 dagen liggen in mijn functie niet voor het oprapen. En ik hou zielsveel van me kleine meisje. Hij denkt overigens ook dat ik niet van de kleine hou omdat ik 4 dagen ga werken. Maar mocht het idd mis gaan, dan heb ik zijn centen niet nodig. Ik laat me teveel beïnvloeden door hem denk ik. Maar het ene moment dan denk ik: ik moet doorzetten en dan zeggen me gedachten: stoppen met die baan en ga thuiszitten. Vandaag past me vriendin op de kleine. Die heeft een kindje die net zo oud is als me dochter en ze gaan vanmorgen naar een indoor speeltuin met haar. Is dan wel weer leuk om te horen
Maar je wil toch niet afhankelijk zijn van zo'n man? Als je thuis gaat zitten en het gaat uiteindelijk mis, dan heb je echt niks he! Je was super enthousiast over deze baan. Ik vind echt dat je jezelf tot orde moet roepen, schouders eronder en er voor gaan. Met zo'n houding gaat het hem ook niet worden. Je laat straks een super kans schieten!
En dit zijn eigenlijk nog eens niet jou eigen gedachten,maar de woorden van je man die je de hele tijd na je toe gestrooid krijgt.
Doe nou even normaal to! Ga genieten van je baan en weg bij je vent. Je bent toch geen dienstmeid!!! Je krijgt een kans uit duizenden! Als je de baan nu laat schieten zit je straks zonder baan én zonder vent, want deze relatie kan toch geen stand houden? Denk nou even na! (Ik heb ook zo'n relatie gehad en ik weet hoe lastig het is. Maar ik weet ook hoe vertroebeld je kijk nu is op de werkelijkheid. Hopelijk luister je naar ons)