Dilemma rond mogelijke nieuwe baan

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1984, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Meid geef die baan een kans.
    Je wordt ontzettend gemanipuleerd door je man!
    Iedereen moet zichzelf kunnen ontplooien. Het enige wat hij doet is je klein houden. Hij kan waarschijnlijk niet dealen met het feit dat je zelfstandigheid gaat ontwikkelen. Laat dat probleem bij hem en ga voor jezelf en die baan. Met je dochter komt het echt wel goed hoor!

2. Moli

Moli Niet meer actief

dat alleen al zou voor mij reden genoeg zijn om een scheiding aan te vragen.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat doet jouw man ontzettend gemeen! Bah...en dan via jullie kind zulke opmerking...erg onvolwassen.
    Ik vind het echt geen gezonde situatie. Hij manipuleert je en houdt je klein.

Ik hoop echt dat je jezelf bij elkaar kan pakken en kan zeggen: "Dit is nu voor mij en ik ga er wat van maken. Omdat ik het leuk vind en omdat ik het verdien!"
    Ik wens je heel veel succes vandaag. Probeer aan jezelf te denken.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ts, als je thuis gaat zitten wat verwacht je dan van je leven...?
    Thuis zitten is niks voor je zegt je... Je kan er de klok dus op gelijk zetten dat het je niet gelukkiger gaat maken en je waarachijnlijk zelfs depressief word... En geloof me dat wil je niet

Zeg tegen die vent van je dat ie niet moet zeiken, je moet steunen.
    Kan hij dat niet?! Dan rot HIJ maar lekker op.
    Ik hoop echt dat binnenkort jouw ogen open gaan en je je relatie onder de loep neemt, want de dingen die er gebeuren kan echt niet!
    En vooral niet dat hij jullie dochter hierin betrekt en dat soort dingen tegen je dochter zegt!
    Wat een ongelofelijke loser!

Ik hoop dan ook, net als iedereen hier, dat je het ontzettend naar je zin gaat hebben op je werk!
    HOE ontzettend fijn is het dat je werk hebt wat je exht leuk vind, er zijn er zat die werk doen waar ze ongelukkig van worden, maar ze moeten want ze hebben geen keus.

Laat deze kans nou niet verpesten door je man! En geef zeker niet na 1 dag al op!

Ik vind dit zo triest om te lezen... Je man heeft je precies waar hij je hebben wil, en dat weet hij dondersgoed

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een kwal van een vent zeg! Misselijkmakend hoe hij jullie kind inzet. Dat hoef je echt niet te accepteren. De eerste die zo tegen mijn kind praat vliegt hier regelrecht de deur uit, ook als het om een naaste gaat.
    Het stomste wat je nu kunt doen is natuurlijk de baan laten schieten. Ik begrijp dat je je rot voelt door dat gemanipuleer door hem maar laat je niet kisten en ga er gewoon voor, je moet hier echt doorheen als je je leven niet thuis naast zo'n tiran wilt slijten.
    Heel veel succes!!

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.520
    113
    Ts, hopelijk heb je een hele leuke dag vandaag! Zo te horen heeft je kleine meid ook een gezellige dag met je vriendin en haar kleintje! De enige die je een rot gevoel geeft is je man! Wat een akelige opmerking ook naar je dochter over je werkdagen, bah! Zo zwak om via een klein kindje zulke dingen te spelen.
    Ik hoop dat jullie er op de een of andere manier toch samen uit kunnen komen, en dat hij kan accepteren dat hij nou eenmaal samen is met een vrouw die meer wil dan alleen thuis zitten! Hij heeft zijn cariere een start gegeven nu ben JIJ aan de beurt! Financieel hebben jullie het prima, beide houden jullie ziels veel van de kleine...dus er zijn legio mogelijkheden om haar ook op jou werkdagen een prima 2de "huisje" te geven, met een gastouder/kdv of iets dergelijks!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alsof geld de enige reden zou zijn om buitenshuis te werken!

Gefeliciteerd met je nieuwe baan - lijkt me echt fantastisch.
    Je man gedraagt zich als een male chauvinist pig...is hij misschien bang dat hij straks door jou onderhouden wordt? Dat hij geen ouderschapsverlof kreeg om financiele redenen kan betekenen dat zijn baan op de tocht staar. Reden te meer om lekker jouw baan aan te houden!

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Pff wat een loser zeg.. Lekker zo'n opmerking.. Dan houdt hij blijkbaar helemaal niet van je kind omdat hij nog meer dagen werkt dan jij.. Als dat het criterium is, rechtstreeks terugkaatsen..

Zou inderdaad me afvragen of je bij zo iemand wil blijven.. Als je je man probeert weg te denken dan blijft er niks anders over dan een lieve moeder die erg enthousiast is over deze mooie baan en er veel zin in heeft..

Zeg tegen je man dat hij jou kan accepteren inclusief baan en normaal moet doen. En zeker niet van die lage opmerkingen maken over de rug van je kind.. En anders ga jij bij hem weg, met je kind.. Niet andersom!

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

als jij niet hoeft te werken om rond te komen, en hij meeer dan genoeg verdiend, EN hij het ZO erg vindt als zijn kind 4 dagen naar de opvang gaat…

dan schiet bij mij volkomen in het verkeerde keelgat dat HIJ dan niet 1 dag minder gaat werken…. zodat jullie allebei 4 dagen werken .

Jij blij, hij blij…

ik vind hem heel erg egocentrisch, egoïstisch , en helemaal fout dat hij jullie dochter hierin betrekt.

Ik hoef ook niet te werken voor het geld, maar mijn vriend heeft mij altijd 100% gesteund toen ik dit wel wilde. Ik heb zelfs een hele HBO (verpleegkunde) studie afgerond met 2 kleintjes, en nu een baan die ik altijd al gehad had willen. ik ben nu zo ontzettend gelukkig. Ben een veel leukere moeder (ipv van hele dagen thuis zitten). En heb veel meer energie als ik werk. Ik word moe van thuis zitten.

mijn advies: ga voor jezelf. Als je man dit blijft vol houden gaan jullie never nooit niet gelukkig worden samen. Kies je eigen pad en hou dit vol. Volg je eigen gevoel. Jij leeft niet alleen voor hem of voor je kind, ook voor jezelf.

veel sterkte, vind het echt rot voor je

10. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Fleur,

Ik hoop écht dat je vandaag bent begonnen en dat het je super bevalt.
    Hopelijk kun je een bestaan voor jezelf opbouwen met je kindje ipv samen met die egocentrische vent van je.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Echt wat doe je nog bij hem. Je verdiend een man die trots op je is, en 100% achter jouw keuzes staat. Die je steunt waar nodig. Niet 1 die je de grond in trapt en zwart maakt tegenover je dochter
    Dat jij nu al wil stoppen met je nieuwe baan is precies wat hij wil. Hij wil alle controle over je hebben en houden. Niet toelaten hoor! Zorg dat je onafhankelijk van hem bent en blijft.

Als mijn vriend zulke opmerkingen tegen mij zou maken, had ik hem het gat van de deur allang gewezen. Niemand die mij zwart praat tegenover mijn kind. Dat is echt onacceptabel.

Succes snap dat het allemaal lastig is maar wat je ook doet, blijf onafhankelijk van hem.

12. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    jeetje meid nou als ik dit lees (en heb latere reacties niet meer gelezen nog), dan zou ik mooi op gesprek gaan en mn spullen dan maar pakken...
    sorry lieve meid, maar bij zo'n man wil je toch niet blijven??

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Stel jezelf de vraag: als je schoonzoon ooit zo tegen je dochter zou praten, zou jij dat dan accepteren?

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat goed van je!! natuurlijk zal je je dochter missen, maar dat komt zo te lezen helemaal goed!

15. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Lieve Fleur,

Ga voor deze baan, het gaat er ook om dat jij je gelukkig voelt.

Hoe jou man tegen jullie dochtertje doet is ver beneden alle pijl. Dat kan echt niet. Heel respectloos ook naar jou toe. Ik vraag me ernstig af of hij wel van je houd, ik denk het niet...

En je dochtertje zou het vandaag vast heel gezellig hebben bij je vriendin!

16. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe was je eerste dag?

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik ben ook heel benieuwd naar je eerste werkdag :)
    wat fijn dat je dochter het in elk geval erg goed naar haar zin heeft vandaag!

vergeet dat slappe excuus van een vent van je en ga voor je baan! vecht voor jezelf!
    en vraag vanavond nog scheiding aan...serieus....normaal ben ik niet zo erg pro-scheiding hoor, maar als ik jouw berichten zo allemaal lees...

open je ogen, wat je al gedaan hebt, en kies voor jezelf en je dochter. in dit huwelijk zul je nooit gelukkig kunnen zijn zolang je hem zijn gang laat gaan en jou laat manipuleren.
    heb je familie dichtbij waar je met de kleine terecht kunt? tot je een eigen huisje hebt gevonden?
    over jullie huidige huis hoef je je dus geen zorgen te maken, daar kan hij dus makkelijk blijven wonen. scheelt weer een zorg.

wegwezen daar! liever gister dan morgen. je kunt het!
    desnoods ga je naar een blijf van mijn lijf huis als je bang bent voor fysieke gevolgen...

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik heb eerst alles gelezen en mijn mond viel regelmatig open....zo herkenbaar en dan had ik het "geluk" nog dat hij mij na 18 jaar zat was.

Ga voor die baan,voor jezelf en je dochtertje. Jij kan dit namelijk allemaal, daar ben je meer dan sterk genoeg voor.
    Jullie zijn veel meer waard dan dat hij je laat geloven, je leeft gewoon in een gevangenis en geloof me: als je eruit bent is het eerst moeilijk maar wat een vrijheid ervaar je daarna.
    Ik kan ook niet meer geloven wat ik heb meegemaakt met zo'n kerel, maar ik ben nu eindelijk mezelf weer en dat gun ik jou ook van harte.

Heel veel succes met je baan,geeft niet op, je kan het!!!!

19. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    En daarbij, hoe zal jouw dochter straks naar jou kijken als door vader telkens zulke dingen worden gezegd en jij buigt voor zijn nukken.
    Zij zal later net zo gemakkelijk gemanipuleerd kunnen worden als jij, want dat is haar voorbeeld geweest.

Echt meid. Kies voor jezelf. Ga nog eens het gesprek aan met je man over respect tonen naar en voor elkaar. Verbeterd het niet, vertrek dan alsjeblieft!

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    :$

Mijn mond valt open... dit kun je toch niet tegen een kind zeggen. Dit is emotionele chantage over de rug van je kind. Hoe durft hij!! :x

Dit mag je echt niet accepteren omwille van je kind. Dit brengt meer schade toe dan het feit dat je een dag extra gaat werken.

Deel Deze Pagina