Dilemma school of consultatiebureau

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door nutts, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Volledig eens.
     
  2. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Wat naar dat je kind dit overkomt Nutts. Hoe heb je het gedaan vanmorgen?

    Ik Kan mijn eigen mening er ook wel inzetten maar daar heb je geen Boodschap aan. Als dit al maanden speelt Ben ik benieuwd of hier Al meer gesprekken over geweest zijn? En hoe actief school is hierin?
    De basis voor een school lijkt mij veiligheid en vertrouwen voor jou als ouder en zeker voor je kind, en dat de school hier ook op handhaaft .
    Wat is de visie van de school?
    Die zou je in het gesprek met de directeur erbij kunnen Halen.
    Dat je kind zich nu niet veilig voelt op school vind ik wel heel erg Maar begrijpelijk. Iemand is grensoverschrijdend en agressief geweest. Dan moet voor school top prioriteit zijn om te kijken naar de oorzaak en de oplossingen, en niet over 3 dagen Maar vandaag al.
    Sterkte!
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    Ik vind bepaalde reacties wel heel typisch iets van deze tijd. Volledig vanuit emotie reageren ipv even alles op een rijtje zitten en de tijd nemen tot alle partijen kunnen praten. Ik denk niet dat ze iets hebben aan binnenstormende boze ouders, moet de leerkracht zijn/haar klas maar alleen laten omdat er een ouder onder schooltijd moet praten? Bij een geplande afspraak (en dan bedoel ik echt niet over 3 weken, maar zo snel mogelijk- bv na schooltijd vandaag) lijkt mij dat een oplossing dichterbij zal zijn. Misschien zou er met de ouders van de belagers gesproken kunnen worden alvorens het gesprek met de leerkracht/directeur aan te gaan?

    In zo'n situatie zou ik trouwens wel mijn dochter thuis houden die dag, een kind moet zich op school absoluut veilig voelen. Ik ben vroeger veel gepest dus weet echt hoe je dochter zich nu moet voelen... :(
     
    Whoopy, NiekeKris en bijnamoeder vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.634
    113
    Vrouw
    Zelfs al hebben ze geen tijd, door direct iemand aan te spreken, weten ze wat er gebeurd is, kunnen ze direct beginnen nadenken, bespreken met de juffen,...
    Mailen en afspraak maken, is hetzelfde als zeggen dat er nog wel wat tijd kan overgaan in mijn ogen.
    Bij zo zaken speel je kort op de bal en niet ah volgende week is ook goed.
     
    Biny vindt dit leuk.
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Ik was sowieso gelijk naar school gegaan maar dat terzijde.

    ze zou in ieder geval wel weten hoe serieus het is en dat het gewoon niet kan, wat er is gebeurd ed.
    Ik verwacht niet dat we dan gelijk een gesprek van een uur hebben, maar dan is ze wel op de hoogte van het hoe en wat en mijn ongenoegen dat dit gebeurd al maanden en dan kunnen we er daarna nog eens met z’n allen over hebben.
    Maar no way dat ik weg zou gaan zonder dat ik met de directrice gesproken zou hebben
     
  6. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik heb er gisteren pas om 6 uur uit de bso gehaald dus kon toen niet veel meer doen.

    Heb net de juf gesproken met dat er weer een aanvaring was geweest. Juf zei dat weet ik maar ik weet het niet meer. Ouders andere kind werken totaal niet mee. Juf ziet het ook niet meer zitten. Dus met juf naar directeur gegaan kort verteld wat de situatie is. Vrijdag gaan we daar mee verder. Mijn dochter zit nu in de andere groep vandaag
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Lastig parket waar jullie in zitten en wat ontzettend verdrietig voor je dochter!

    Twee dingen vallen mij wel op:
    1) het lijkt er op dat je dochter nu gestraft wordt doordat zij in een andere klas moet, waarom de veroorzaker niet?
    2) juf wist van de aanvaring maar heeft jou of je man niet direct gebeld? Schandalig!
     
    NiekeKris, Vergeten, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Als mijn kind klappen zou hebben gehad en gescheurde kleding en hij zou daarna na de bso moeten, dan zou ik na schooltijd een telefoontje verwachten van de juf over wat er is gebeurd. Volgens mij is dat niet meer dan normaal.
     
    femkes en SAARC vinden dit leuk.
  9. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113

    We waren tegelijk!
     
    Felice vindt dit leuk.
  10. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    #50 meintje, 14 jan 2020
    Laatst bewerkt: 14 jan 2020
    Ja zeg, wil je dan de directeur over zijn bureau sleuren hiervoor? Juist omdat het al veel langer speelt zal een paar uur of dag wachten op een correcte afspraak voor beide partijen niet veel verschil meer uitmaken in de situatie. Als het zo hoog had gezeten had ts ook eerder kunnen handelen toen kind in het verleden al thuiskwam met problemen met een ander kindje, het spreekt al maanden blijkbaar....
    Wij kunnen trouwens bv ook in de avond mailen met de leerkrachten of directeur, dan kun je toch alvast je ei kwijt en kunnen zij er alvast over nadenken.

    Dat gezegd hebbende had een telefoontje van juf of bso ze wel gesierd. Niet oké dat je dat pas zo laat hoort
     
  11. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Eh we hebben er al meerdere gesprekken over gehad dus wat nou eerder handelen.
     
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Dan had je gisteren inderdaad niet meer met school kunnen overleggen. Wel heel jammer dat school zelf geen contact heeft opgenomen. Zeker omdat het al langer speelt vind ik het apart. Het is niet zomaar een ruzietje geweest.
    Goed dat jullie vrijdag verder gaan praten. Hier moet een oplossing voor komen. Heeft het kind een gedragsprobleem? Kunnen ze hem/haar niet apart nemen? Of vind jouw dochter het prettiger om in de andere klas te zijn?
    Goed van je dat je bij school bent geweest. Is het consultatiebureau ook nog gelukt? ;)
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het al langer speelt, had ik de oudste vandaag thuis gehouden en school gebeld met waarom plus dat je nu actie wil en bv morgen (of vandaag nog, later op de dag) een gesprek hoe ze ervoor gaan zorgen dat jouw kind veilig naar school kan en zich ook gesteund voelt op school.

    Maar nu met meer context - namelijk dat dit al langer speelt en school een beetje lafjes handelt - snap ik wel waarom je meteen ‘s ochtends dit op tafel wilde gooien op school ipv wéér af te gaan wachten.
     
  14. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Het zal best emotie zijn maar op dat moment trek ik me er weinig van aan eerlijk gezegd. Ik begrijp als iets eenmalig een keer gebeurd ok... dan kun je afspraken maken en gesprekken aangaan. Kinderen hebben nu wel eens ruzie tot vechten toe en dat snap ik.
    Maar iets wat blijkbaar al maanden en maanden aanhoud dan ben ik dus echt niet schappelijk meer. Beter gezegd dan wacht ik dus ook niet op andere ouders. Het gaat om MIJN kind wat op dat moment WEER geslagen e.d. wordt. Als ik lees van ts dat de ouders van dit kind ook totaal niet mee willen werken dan kan ik juist van andere niet begrijpen dat er altijd zo poeslief gereageerd moet worden. Sommige mensen en kinderen zijn niet te redden en die moet je hard aanpakken.

    En ja, ik weet wat het is. Als kind zijnde ben ik ook veel gepest en geslagen op school en mijn moeder in het begin maar braaf gesprekken aangaan. Precies wat hier gezegd wordt. "Niet reageren uit emotie blablabla."
    Hielp het? Nee dus. De maat was dus ook vol voor mijn moeder die dus zelf een keer een moeder letterlijk het schoolplein over mepte omdat haar zoon zover ging dat hij me sloeg en bij mijn kruis greep en moeders er 1: Nog steeds niets aan deed en 2: Deed alsof haar lieve zoon nooit wat fout deed.
    En wat bleek? Joh.. opeens ging het er een heel stuk schappelijker aan toe. Ben een jaar later wel van school gehaald maar in dat laatste jaar geen last meer gehad van pestkoppen. (Ook omdat mijn ma wilde dat ik er zelf nu eens zijn/haar kop in elkaar zou stampen als ze me weer pestte.)
    Je kunt er van zeggen wat je wilt, en nee het is niet altijd goed. Uitpraten staat op 1 maar ik blijf erbij dat wanneer je al maanden bezig bent de maat een keer vol is.
     
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik zou ook eerder de veroorzaker naar een andere klas sturen of schorsen, dan jouw kind naar een andere klas.
    Zorg dat school vrijdag met iets concreets komt en niet een tussenoplossing, zorg ervoor dat de school weet dat je dat verwacht.

    Ik zou ook de vertrouwenspersoon inschakelen, gewoon om je verhaal te doen, die zijn extern en gaan kijken of ze de school kunnen helpen.
     
  16. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    In de andere klas zit een vriendje vandaar haar nu even daar
     
    Mooiezomer en Athina vinden dit leuk.
  17. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Nee heb consultatiebureau afgebeld / verzet was geen probleem
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.360
    12.052
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je vandaag een goed gesprek hebt. En dat er nu echt een oplossing komt. Wat dit kan echt niet! Zoiets mag niet maandenlang duren. Makkelijk gezegd naar jou: ja sorry, de andere ouders werken niet mee. Dan heeft de school maar te zorgen dat ze dat wel gaan doen. School hoort een veilige plek te zijn voor elk kind!
    Ik zou ook heel duidelijk vertellen dat je het echt slecht vind dat jij niet door school bent gebeld toen je dochter bont en blauw naar de BSO ging. Dan hoor je dus via via dat je kind in elkaar gemept is. Dat kan echt niet!!
    Sterkte met de hele situatie!
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik zou nu ook actie eisen. En ook goed met je dochter overleggen/bespreken wat zij wil. Misschien is bv. die andere klas (of zelfs een andere school) wel een blijvende optie?

    En dan dus niet als straf, zoals mensen dat soms ervaren, maar wel omdat hoeveel je als ouder ook zou willen eisen, er soms bijzonder weinig veranderd. En dan kun je boos zijn, enz., maar dat helpt je kind niet verder als hij/zij iedere keer in die situatie blijft zitten. En natuurlijk kun je als ouder er zelf op los meppen...maar wat leer je je kind dan? Dat dat normaal is? Bovendien grote kans dat die andere ouder terug mept en je er nog weinig mee opschiet. Of dat jij de l*l bent en problemen krijgt. Prima als je dat er voor over hebt, maar help je je kind ermee? Ik denk van niet.

    Mijn dochter is ook gepest en ja, achteraf had ik absoluut meer eisen mogen en willen stellen aan school. Maar wel op een normale, volwassen manier. Mijn dochter zit nu sinds 1,5 jaar op een andere school en dat hadden we veel eerder moeten doen. Wat een verademing is dat!!! Ze ervaart het zelf ook niet als straf, ze is dolblij dat ze eindelijk met plezier en zonder al die onrust naar school kan.
     
  20. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Hoi @nutts Hoe ging het gesprek met school?
     

Deel Deze Pagina