Mijn dochter zit inmiddels in groep 6 - bijna groep 7 - en dit speelt al sinds groep 3. Destijds had ze een vriendinnetje, ze is 1 keer blijven spelen. Mijn dochter is een keer daar gaan spelen, en toen viel het schreeuwen in huis me daar al op,ze mochten tijdens spraak op de bank zitten en Portugese tv kijken (joepie) In groep 3 begon zij op het schoolplein te schreeuwen tegen mij over een dag dat ik haar dochter zou hebben meegenomen zonder haar medeweten. er waren minimaal drie mensen bij die wisten dat mijn dochter een ander ander speelafspraakje had die dag, dus ik vertelde haar dat. (haar dochter was 6 en moest in haar eentje langs een speeltuin...kom op, natuurlijk zit ze op de glijbaan). Sindsdien heeft die moeder een hekel aan mij, een gruwelijke hekel, wanneer haar dochter met de mijne meeloopt dan komt het ter sprake - zelfs de baby van haar 15 jarige zus haat ons. het komt dagelijks ter sprake. In mijn buurt beginnen ze Portugees te spreken op het schoolplein en mijn dochter mag niet op het feestje komen.Heel flauw, want ze zijn zogenaamde beste vriendinnen. BFF's. die moeder zegt gewoon waar andere kinderen bij staan dat haar dochter niet met de mijne mag spelen. kinderen zijn verontwaardigd want ze zijn vrienden met mijn dochter. Haar eigen dochter snapt het niet omdat iedereen mag komen spelen. Ik vind het vooral lullig omdat ze al zo lang goede vriendinnen zijn. waarom zou je als volwassene een wrijving tussen twee kleine meisjes willen. dit is overigens heel beknopt wat ze allemaal zegt en doet, ze heeft me drie keer gesproken in haar leven. Ik heb het vriendinnetje gezegd dat ze altijd welkom is en ik niet begrijp waar dit vandaan komt omdat zij mij niet kent ... maar ik heb ook begrepen dat haar moeder heeft besloten dat het kind op haar dertiende naar haar vader in Sneek gaat. Dat is best uit de buurt. Ik vind het gewoon zo flauw voor die kinderen. Kijk, je kunt een hekel aan mij hebben maar vecht dat dan met mij uit. Niet via die kids. Wat zouden jullie doen? Moet ik met haar praten? Direct of via school? Moet ik het laten?
Heel vervelend, maar ik zou het laten, zeker als het al meer jaar speelt dan er nog te gaan zijn. Ik zou mijn dochter ook liever niet laten spelen bij iemand die een hekel aan mij heeft, je weet maar nooit wat voor rare dingen zo'n persoon dan tegen haar gaat zeggen. Heel vervelend voor jullie dochters, maar je kunt hen er het beste buiten laten door er zelf ook niet meer op in te gaan, denk ik. Ik zou verder ook geen dingen tegen haar dochter zeggen over dat je niet snapt waar het vandaan komt, laat haar er ook buiten.
Sorry ik snap er geen moer van. Een baby die jullie haat en een moeder die je ervan beschuldigd haar kind te hebben meegenomen maar ze zat op de glijbaan
Ik vind jouw verhaal nogal onduidelijk / onsamenhangend en ik begrijp niets van de details... Destijds had ze een vriendinnetje (verleden tijd) maar dat is hetzelfde meisje als haar huidige (tegenwoordige tijd) vriendinnetje? Tijdens spraak (een gesprek?) hebben ze op de bank Portugese tv gekeken? Ze dacht dat jij haar dochter zonder overleg had meegenomen, maar het meisje zat op een glijbaan? De baby van haar zus haat jou... Werkelijk... de baby haat jou?? Het komt dagelijks ter sprake, maar je hebt haar in al die jaren nog maar 3x gesproken. Hoe dan ook, in grote lijnen begrijp ik dat het niet klikt tussen jou en de moeder van het vriendinnetje van jouw dochter - en je vraagt je af wat je moet doen. Tja, de enige manier om er achter te komen wat er aan de hand is, is natuurlijk door haar rechtstreeks te vragen wat er aan de hand is. Misschien berust alles op een misverstand / miscommunicatie. Ik begrijp uit jouw verhaal dat zij Portugese is. Wellicht hebben jullie elkaar (ooit) verkeerd begrepen en is het verhaal een eigen leven gaan leiden? Ik zou dit overigens wel onder vier ogen met haar bespreken en niet op het schoolplein waar andere ouders bij zijn. Houd het dicht bij jezelf. Vertel haar dat je haar houding niet begrijpt en vraag haar wat er aan de hand is. Vertel ook dat je het jammer vindt dat de vriendschap van haar dochter en jouw dochter er onder lijdt. Als de situatie blijft zoals die nu is, zou ik me er maar bij neerleggen. Jammer voor jouw dochter en haar vriendinnetje dat ze niet bij elkaar thuis kunnen/mogen spelen, maar ze zien elkaar in elk geval dagelijks op school dus daar kunnen ze samen spelen. En wellicht kunnen ze ook afspreken om samen buiten te spelen. Succes, het lijkt me een lastige situatie - zeker omdat je elkaar dagelijks tegenkomt op het schoolplein.