Dilemma Sintviering

Discussie in 'De lounge' gestart door caromama, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik begreep dat ze 6 december al met het kinderfeestje van haar kindje zit. Kan ik me dan wel voorstellen dat dat teveel wordt.
    Anders had ik idd ook gezegd, de rest thuis.
    Wij doen vrijdagavond de cadeautjes van de opa's en oma's . Zijn 1 of 2 cadeautjes per opa/oma.
    Omdat we niet teveel wilden voor ze gaan we zaterdags thuis met het gezinnetje ook nog vieren met de cadeautjes voor ons. We vonden het zelf ook leuk om ze wat te geven.

Evt donderdags? Weet niet heo oud ze zijn? Als ze kwa datum er nog niet echt wat van snappen zou dat evt kunnen misschien.

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zo zou ik het ook doen.
    Even van die gekke kadootjes er tussen doen.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Kan je de wat kleinere cadeautjes niet van tevoren in de schoen geven?

Als je met 4 kinderen in totaal bent en per kind 5 cadeautjes hebt, heb je echt wel een zak vol denk ik hoor. Als ze dan om en om een cadeautje uit pakken, ben je met 20 cadeautjes best al even zoet.

4. penseel

penseel Niet meer actief

Ik vind je sz redelijk. Het kan niet altijd gaan zoals we gewent zijn. Doe de vergeten zak. Probleem opgelost.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet en waarom het zo erg is om 'maar' 5 cadeautjes te geven. Misschien hebben ze niet zo'n groot budget? En als je toch persee meer wilt geven zou ik zoals al os voorgesteld thuis nog een paar geven onder het mom van verkeerd afgegeven.

6. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Tja, de meeste hier vinden inschikken het beste, maar ik ben het er niet mee eens. Ik denk dat beiden moeten toegeven, dus halverwege gaan zitten.

maar het belangrijkste is wil je hier woorden over, of zoals ze zeggen "pick your battles".

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

+1 ....en dan zou ik dit persoonlijk geen "ruzie" waard vinden, er zijn genoeg cadeautjes om een zak te vullen en als het verder gezellig is zou ik het gezellig houden.

8. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Tja als je niet wil schikken zou ik het gewoon thuis doen.
    Heb je met verder niemand rekening te houden. ;)

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar met zoveel volwassenen en zoveel kinderen heb je toch sowieso een zak vol? Ik snap niet zo goed waarom het zoveel zou moeten zijn?

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Tja als je schoonzus niet wilt schipperen, dan zou ik tegen haar zeggen, om je tegemoet te komen doe ik er 8 en wat jij doet moet jij weten!
    De overige kadoos zou ik in de schoen doen.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.170
    113
    Denk dat die zak dan echt wel vol zit en als je om de beurt laat uitpakken ipv allemaal tegelijk duurt het ook nog lang.

Als je sz geen goede reden kan aanvoeren voor 5 kadootjes zou ik ook zeggen: ga ertussen in zitten. Wil ze dat niet, zelf 7 geven (dus zelf geminderd) en dan is het pech voor de andere kindjes

12. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Dat is ook hoe ik er over denk. Als iedereen netjes op zijn beurt wacht met een cadeautje uitpakken, ben je echt de hele avond bezig!
    Of je pakt wat snoepgoed in als cadeautje (voor iedereen). Lijken dan ook net cadeautjes, en als je die in de zak stopt, is die natuurlijk ook weer een stuk voller! (En meer om uit te pakken:D)

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hmm...als je kinderen alleen maar tevreden zullen zijn als ze meer dn 7 cadeautjes krijgen, had ik allang geen Sint meer gevierd met ze ;) Klinkt hard, maar kom op zeg?! Het gaat toch om de gezelligheid? Ik had die 4 cadeautjes ook al zat gevonden, een kind hoeft niet overladen te worden met cadeaus, zo krijg je dus dat ze niet meer tevreden zijn met minder....
    Ik zou dus zeker schikken, ik vind dat je schoonzus al aardig bijgelegd heeft in het aantal per kind.

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dit...

Klinkt echt behoorlijk verwend dat je t thuis wil vieren omdat je geen 11 kados per kind mag geven..:(

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik zou inderdaad ertussenin gaan zitten, en als zij het daar niet mee eens is is dat even jammer. Ik krijg altijd een beetje stekels als het zo MOET zonder overleg, en zonder een compromis te sluiten.
    Of afblazen en zelf Sinterklaas gaan vieren.
    Je mag met JOU gezin een feestdag vieren zoals JIJ dat wilt, en als je dat met andere samen wilt doen zoek je samen naar een oplossing.
    Maar dat moet wel van twee kanten komen.
    Anders doe je het gewoon thuis met je eigen gezin!

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

+ 1!

17. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    nou wat een dillema zeg, er zijn kinderen die helemaal geen cadeau,s krijgen met sinterklaas ;) ja sorry maar kom op zeg ;):p

18. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Hoe oud zijn de andere kids? 2 en 4 jaar? Mijn kids op die leeftijd zouden echt niet door hebben dat de een meer cadeautjes krijgt als de ander.

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien geeft de schoonzus juist wel wat grote duurdere kado's.
    Je kan 5 kleine kadootjes geven of 5 grote duurdere kado's. Het liefst een mix natuurlijk..

Misschien een keer samen de kadootjes kopen.. En misschien wat vaker de schoen laten zetten.. Of wat onder de kerstboom.

Ik vraag me af wat de mede-formuleren hadden geschreven als de schoonzus haar verhaal had gedaan..

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

yes dit

Deel Deze Pagina