hallo, wil even weten of de geboortegewichten van jullie kinderen opliepen. en dan bedoel ik, kindjes van hetzelfde geslacht... (hier was namelijk meisje wel lichter als nummer 1 maar ook echt een meisje)... mijn eerste zoon was 3470, laatste zoon 4240,... verwacht nu weer een knul, dusuhhhh nouja denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.. Was jullie volgend kindje van hetzelfde geslacht? Zwaarder Lichter zowat gelijk anders nl......
Mijn eerste was een meisje van 3765. Toen jongetje van 3745, daarna nog een jongetje van 3750. Maakt dus weinig verschil hier. Nu krijgen we nog een meisje en bij de groeiecho dachten ze dat ze kleiner ging worden, maar ik kan me ook zo voorstellen dat ze een spurt heeft gemaakt, want dat heeft mijn buik ook gedaan
mijn oudste zoon geboren op 36 weken woog 10 pond bij 56 cm. Mijn 2de zoon geboren met 36,6 weken woog 8 pond bij 53 cm. Nu zwanger van een meisje,ze ligt flink voor in groei en zal rond de 9 a 9,5 pond zijn op 38 weken,ben benieuwd of groeiecho's kloppen.
OUdste meisje, 51 cm lang, 3696 gram zwaar en is geboren op 40+3 (spontaan) Jongste meisje, 53 cm lang, 4120 gram zwaar en is geboren op 40+5 na inleiding ivm zwangerschapssuiker.
1e meid was 2800 gram en 48 cm 2e meid was 3565 gram en 47 cm Nu krijgen we een ventje dus ben benieuwd...
Nou hier toch echt een zwaardere meid dan jongen hoor zoon was 3540 gram 52 cm bij 42 wk dochter was 3620 gram 49 cm bij 41+3 wk.
Bij mij zit het wat ingewikkeld... Oudste is geboren bij 40+3 met 4685 gram en 56 cm. Doordat zij te groot was voor mijn bekken, is het uitgedraaid op een spoedkeizersnee. De jongste werd weer groot (te zien op groeiecho's) en is gehaald met een geplande keizersnee bij 38+3. Zij woog toen 3910 gram en was 52 cm lang. Het vermoeden is dat zij ook boven de 4500 gram had gekomen, als ze tot 40 weken had blijven zitten.
Eerste een jongen 3800 gram (38 weken 5 dagen) Tweede een meid 4100 gram (39 weken en 2 dagen) Een tweede kind is onafhankelijk van het geslacht bij een gelijke zwangerschapsduur gemiddeld zwaarder. Jongens zijn gemiddeld zwaarder dan meisjes.
Bij mij worden ze steeds lichter. Ga er nu bij de vierde maar vanuit dat hij/zij weer lichter is dan de vorige.
eerste kind dochter 38+1 2895 gram 47 cm tweede kind dochtert 38. 2570 44 cm. maar in mijn tweede zwangerschap ben ik nog geopereerd aan de galblaas.navelstreng was heel dun vandaar zo licht waarschijnlijk. maar nu waren mijn vriend en ik allebei kleintjes bij de geboorte. inmiddels zie je bij mijn jongste er niets van terug. bijna 8 maanden en ruim! 11 kg
Of jij klein was nij de geboorte zegt helmaal niets Ik was 2400 gram bij geboorte Mijn jongens waren 3570 en 3965. Behoorlijk verschil dus en mooi maatje. Das trouwens een behoorlijk gewicht voor 8 maandn shenoby! Wow!! Mijn zoon weegt nu 12 kilo en is 2 jaar!
(off topic..) mijn zoon weegt nu 13,5 kilo.... met 13,5 maanden.... hij was met 6 maanden al 10,3 kilo... (hij is niet dik trouwens, maar bouw) Vandaar ook een beetje dit topic dus....
die stelling ging hier iig duidelijk niet op... oudste jongen was 3470 met 40+2 meisje was 3360 met 41+5 (!) en jongste knul dus 4240 met 39+1
Mijn eerste jongen woog 3200 gram, bij 37 weken. Mijn tweede jongentje woog 3760 gram, bij 39 weken. Dus ws zouden ze net zoveel wegen als ze rond hetzelfde termijn geboren waren.
Oudste zoon: 3850 gram 52 cm Jongste zoon: 4100 gram 53 cm Maar Benjamin is precies 1 week langer blijven zitten dan Lucas, dus dat kan het verschil ook verklaren!
hahahaha... ja had ik gelezen hoor... nouja had me misschien meer verbaasd als ik een keer WEL bij het gemiddelde had gehoord.... (meestal niet dus... )