dilemma slapen bij anderhalf jaar!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joma, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja hier ook ze wil ook overal bij zijn op de dag en is daar zo druk mee, ook heel ondernemend en een wijs meissie voor haar leeftijd, dus ook wel vrij vlot met heeel veel dingen, waardoor ze denk toch vlot haar slaapje niet meer nodig heb, ga het van de week wel allemaal ff proberen wat nou echt het beste is

alvast bedankt voor de reacties die al geweest zijn

2. Chaimaa

Chaimaa Lid

12 sep 2006
    81
    0
    0
    Administratieve medewerker
    Imane word om 09.00 wakker en gaat weer om 13.00 tot 15.00 slapen en s'avonds gaat ze weer om 21.00 naar bed. Wat ik meestal aan hou is 09.00 s'morgens wakker dan gaat ze ook 21.00 s'avonds naar bed.

3. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    @joma: ik denk dat je het gewoon moet uit proberen meid.
    gewoon het slaapje weghouden en als ze dat volhoudt tot 18:30uur dan heeft ze het gewoon niet meer nodig.elk kindje is anders hier was jimmy met zijn 2jr ook van zijn middagslaapje af en giovanni sliep tot zijn 4e jaar nog smiddags.
    keano slaapt van 1 tot half 4 en gaat er nu er vakantie is pas half 9 in maar anders al om half 8.
    hij slaapt echt niet meteen en keet nog zeker tot half10 met zijn broer (slapen beiden op een kamer)
    dat vind ik niet erg aangezien ik er niet heen hoef ze valle vanzelf in slaap.
    succes meid en ik ben benieuwd hoe gwen het doet zonder slaapje

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze huilt dus niet als ze 's avonds naar bed gaat? Oh, ik lees net even goed en dat ze dus ook wel jammert 's avonds. Dat is wel vervelend inderdaad.

Hier gaat het als volgt: Eva slaapt overdag zo'n 2 uurtjes, van ongeveer 14-16 uur. Een tijdje terug sliep ze vaak zo'n 3 uur overdag, dus het wordt wel minder. 's Avonds gaat ze rond 19:30 naar bed, vaak ligt ze dan nog een uurtje te kletsen/zingen/keten, ik vind het wel prima en Eva blijkbaar ook! Ze is dan in ieder geval een stuk rustiger dan als ze niet in bed ligt, dus ze pakt toch wat rust, denk ik dan.

Ik heb nog niet geprobeerd Eva niet te laten slapen overdag, behalve als het zo uitkwam met uitstapjes enzo, want slapen in de auto doet ze niet zo snel. En dat gaat dan prima. Maar ik wil nu juist heel graag dat ze overdag nog slaapt, ik heb mijn rust nu hard nodig ;). En ik hoop dat ze dus nog wel een krap jaartje overdag slaapt, al is het maar een uurtje.
    En Eva is ook erg ondernemend en wijs, maar gelukkig gaat ze wel lekker slapen. Dat was het eerste half jaar wel anders ;). En ze zou ook prima zonder slaapje kunnen, zeker als ze om 18:30 naar bed zou gaan, maar goed, ik kan haar slaapje dus nog niet missen :). Nu zou 18:30 ook lastig worden, omdat we altijd rond 18:00-18:30 gaan eten.

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    gister en vandaag heeft ze dus niet geslapen overdag , ze taalde er ook niet naar, moet ik zeggen, als ze echt moe zou zijn had ik haar toch wel ff laten slapen maar ze gaat gewoon zonder moeite door, en lag om 19 uur lekker in diepe slaap,! ben benieuwd hoe de rest van de week loopt.

wel leuk al die reacties van hoe of wat bedankt!

6. ik zou idd ook gewoon proberen om het middagdutje weg te laten. Houdt ze t vol dan is het goed toch? gewoon naar je kindje kijken ze geven het zelf allemaal wel aan of ze moe zijn of niet.

ik heb hier nu juist een jochie die ertussenin valt. Zonder middagslaapje kan hij nog niet, maar met middagslaapje wil hij pas laat slapen. En ik bedoel dan ook echt laat, hij ligt er meestal tussen half 11 en half 12 in dus tegelijk met ons.. maar ja het heeft ook zn voordelen want mn man kan m nu savonds ook nog uitgebreid zien en mee spelen en ik heb smiddags even pauze:)

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Julia zou zeker nog niet zonder haar middagslaapje kunnen, maar ik merk wel heel sterk dat ze op het moment minder slaap nodig heeft dan een maand geleden. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ze nu veel minder energie nodig heeft voor het leren lopen en praten. Grote kans dat er over een paar weken ineens een nieuwe ontwikkeling op het programma staat en ze ineens weer een paar uur slaap extra nodig heeft.
    Voor Gwen zou dat betekenen prima dat ze nu geen slaap meer heeft overdag, maar wie weet heeft ze dat over een tijdje wel weer.

8. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja ze houdt het makkelijk vol vandaag weer heel de dag wakker gebleven is de 3e dag achtereenvolgens nu,
    Jeetje:$ gaat hij zo laat naar bed, ik vindt dat wel laat hoor, maar ja ieder voor zich je moet doen waar je je goed bij voelt , en hoelaat is hij sochtends wakker dan????

9. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Nou lekker toch dat ze dat slaapje nog nodig heeft! ja wie weet heeft gwen haar slaapje over een tijdje weer nodig , er veranderd natuurlijk nog zoveel in het ritme en het leventje!

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Nou als ik het zo lees, heeft Gwen dat middagslaapje op het moment niet meer nodig... (net zo´n wervelwind als haar moeder?)

Sara heeft een heel ander ritme, maar komt natuurlijk omdat we in Spanje wonen en het hier heel warm is. Zij slaapt ongeveer van 22 tot 10 uur en tussen de middag van 15 tot 18uur ongeveer.

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Gwen is vandaag bij mijn schoonouders geweest ik moest werken en zijn ook vanmorgen op pad geweest met haar, ze heeft lekker in de auto 3 kwartier geslapen , met als gevolg dat ze weer 2 uur wakker lag vanavond in bed te keten enz, en dat maar door die 3 kwartier slaap sochtends pfff de afgelopen 3 dagen overdag wakker geweest en ging goed ze had nergens last van en sliep gelijk savonds om 19 uur, dus het zeg wel genoeg denk ik nu..

@Sm ja heerlijk toch dat Sara zo lekker slaapt en vooral nu voor jou ook heerlijk van genieten en rusten meid!

Deel Deze Pagina