Hallo meiden, ons meisje is nu 2,5 week oud en sinds afgelopen donderdag zijn we begonnen met rust en regelmaat in te bouwen. Ik nam haar de eerste 2 weken veel te veel op sleeptouw (in de box, op de arm, in het wipstoeltje, etc, etc.) en daardoor was ze oververmoeid en wilde dus ook niet slapen. Nu doen we het zo; Bij wakker worden luier verschonen, voeden (als het binnen 2-4 uur na de laatste flesvoeding is), even knuffelen of spelen totdat de eerste tekenen van moeheid er zijn en dan weer naar het bedje toe. Dit ging 2 dagen ontzettend goed, ze was veel rustiger en ik merkte aan haar dat ze beter in haar vel zat. Maar nu sinds gisteren is het weer helemaal mis. Zodra we haar in haar bedje leggen begint ze te huilen. (ze heeft gegeten, schone luier, boertje gelaten...) Pak ik haar dan op dan is het over. Ik heb haar steeds in haar bedje laten liggen en heb over haar hoofdje geaaid, liedjes gezongen, kus gegeven, etc. Ze viel in slaap om dan vervolgens na 10 minuten weer te gaan huilen. Dit heeft nu 2 dagen en een nacht geduurd en ik ben echt helemaal op. Ik loop nu alleen maar te huilen want ik weet niet meer wat in moet doen. De één zegt; 10 minuten laten huilen en dan gaan kijken, maar in het bedje laten liggen. Nog een keer 10 minuten laten huilen, weer gaan kijken en dan na weer 10 minuten een beetje voeding geven om te troosten. De ander zegt; gewoon oppakken en lekker knuffelen. Dat wil ik ook heel graag hoor, maar ik kan toch niet 24 uur per dag mijn meisje op mijn buik laten liggen? Ze moet toch wennen aan het slapen in eigen bedje en een slaapritme ontwikkelen?? Wie heeft er tips of kan me helpen? Ik ben op het moment even radeloos... Alvast bedankt. Liefs shampoo
Je meisje is nog ontzettend klein, die heeft voor een veilig gevoel gewoon nog mama nodig. Zelf heb ik Merle nooit laten huilen. Die deed ook wel eens heel moeilijk hoor. Erg vermoeiend, ik heb ook wat afgejankt. Maar mijn gevoel kon het niet. Overdag sliep ze in de wandelwagenbak, dan liep ik rondjes in de woonkamer of buiten tot ze sliep. Ik legde haar ook niet meteen bij de eerste gaap in bed. Bij ons was het 3 strikes: you're out! Dus pas bij de derde gaap aanstalten gaan maken om in bedje te leggen. Kindjes doen het goed op rituelen. Als je haar voor de nacht te slapen legt, bedenk een ritueel: pyama aan, liedje zingen, flesje geven, dan naar bed. Zoiets. Dat hebben ze snel door. En begint je kindje te huilen: troosten tot het over is en dan weer opnieuw proberen. Dan leren ze dat mama komt wanneer ze het nodig hebben en krijgen ze een prettig gevoel bij in slaap vallen. Niet bang zijn dat je ze zo verwend. Bij ons werkte het erg goed. Nooit problemen gehad hierna, ze slaapt nu geweldig! Meer slaaptips in "lekker slapen zonder huilen" van E. Pantley Veel succes!
Met 2 en een halfe week hoef je nog niet te verwachten dat je kleintje netjes in bed slaapt hoor neem haar gewoon lekker bij je als ze echt niet kan slaapen. Probeer er niet te moeilijk over te denken anders maak je het erg zwaar voor jezelf. En een lekkere wandeling doet ook wonderen. Niet druk maken komt echt goed hoor
Lijkt mijn dochter wel Hier ook van alles geprobeerd en afgelopen donderdag barste de bom bijna na bijna 5weken huilen. heb jankend mn ouders opgebeld op ze haar aub voor een nachtje op wilden halen zodat ik even bij kon tanken. Ik zat echt aan mn grens en dat merkte zij ook aan mij. Actie op reactie. Met 3wk heb ik haar ingebakerd, dat begon heel goed, maar mijn madam wist zich eruit te wurmen. Nu heb ik het opnieuw geleerd (bleek dat ik het niet te strak deed) en nu gaat het weer super!! Meisje blij en moeder nog blijer hier is de rust weer terug!! Heerlijk! Misschien even met cb overleggen ivm inbakeren? Succes en sterkte!!
Mijn zoontje is nu 6 weken en ik heb een goede slaper dus helemaal ervaringsdeskundige ben ik niet. Op de momenten dat hij huilerig is en niet in slaap kan komen ga ik (als het kan) wandelen of stofzuigen! Van het geluid wordt hij ontzettend rustig en valt uiteindelijk in slaap. Ook de fohn werkt goed .
inbakeren of eens goed bekijken wat je kleintje mist. Wat zijn haar tekenen. Heeft ze ook andere dingen die je opvallen? Voorkeurshouding? Overstrekkingen? Gebalde vuistjes? Kijk anders eens bij KISS syndroom of giropractor. 3 weken na de geboorte komen de eerste tekenen van een Kiss kindje of huilbaby's . Baby's mogen huilen maar niet langer dan 0-2 uur anders is het een huilbaby en er is dan veel meer aan de hand. Succes meid! ons meiske is gisteren hier naartoe gegaan en ik merk gelijk verbetering. Als je bekijkt naar mijn topics die ik heb opend had ik kleine dingen waarvan ik merkte dat er wat was. Gelukkig niet zo erg als het huilen bij jou. Ik vind het verschrikkelijk voor je. Maar stap gelijk naar zo iemand. Dit krijg je terug van je verzekering, Succes!
@shampoo: klinkt een beetje zoals ik er toen bijliep. Ook hier een kleine dame met kiss-syndroom. Met 4 behandelingen bij de osteopaat waren we ervan af en nu slaapt de dame gewoon normaal. Jengelt nog wel eens, maar brullen... zeldzaam! Voor de symptomen kun je eens kijken op www.kiss-kinderen.nl en als je het maar een beetje herkent, zou ik zeggen: zoek een osteopaat in de buurt en maak een afspraak! Hoe sneller je erbij bent, hoe eerder en sneller je er ook van af bent! Zie voor adressen: www.osteopathie.nl
sweetlakecity, niet elke zorgverzekeraar vergoedt het osteopaat bezoekje! Maar het is het proberen waard uiteraard.. Verder kan ik alleen maar zeggen, je kindje is nog maar 2.5 week oud.. ik zou haar absoluut niet laten huilen omdat ze een slaapritme moet gaan ontwikkelen.. dat gaat ze nu écht nog niet doen! Gewoon lekker bij je pakken, zij rust, jij rust.
shampoo, misschien wil ze gewoon lekker bij jou zijn. Ze is nog maar 2,5 week... Misschien kan je een draagdoek (niet babybjorn, maar een knoopdoek bijvoorbeeld) proberen. Kan je haar lekker bij je dragen en heb je toch je handen vrij.
nee wel de giropractor Die zijn meestal wel in het paket opgenomen. Ja en zeker bij 2,5 week moet je ze lekker vasthouden en liefde geven. Maar met het gebrul in je oor is het zeker lastig. i know en ons meiske had alleen het zware huil uurtje van 18 uur - 22 uur. Maar ik werd daar al gek van.
2,5 week is idd nog wel erg jong om er een schema in te bouwen vind ik. Ik nam Jill dan ook bij me, eventueel in een draagdoek. Dat vond ze erg prettig en ik ook, ze heeft ook 9 maanden in je buik gezeten dus geniet er nog ff van dat je ze bij je kan houden. maar ik ken de onzekerheid wel hoor, had ik ook! Nog steeds. Maar wat ik wel geleerd heb, doen waar jij je goed bij voelt! ik heb Jill 3 keer een uur laten huilen omdat ik dat in een of ander idioot boek had gelezen (regelmaat en inbakeren of zoiets..) nou dat doe ik NOOOOOIIIT meer. Soms wel fftjes, dan weet ik ff niet wat ik moet doen en voel ik de zenuwen al omhoog komen en ga ik echt eventjes weg uit haar slaapkamer om even op adem te komen en nieuwe energie in te pompen. En soms wordt ik ook wel eens boos hoor, ik ben geen robot die alles weet en eindeloos gedult heeft. Ik heb ook zoveel met Jill in de armen rond gelopen omdat ik het niet wist wat er was. Nu ze 3 maanden is gaat het allemaal echt wat gemakkelijker maar heeft ze nog steeds zo haar momenten maar dat laat ik dan ook maar gewoon toe en probeer het te accepteren. Ik volg nu haar ritme en dat werkt het beste, wel probeer ik het voeden-box-wipstoel- bij moeheid naar bed te doen. Als ik te lang wacht met de moeheid dan is het ook feest. Geef je kleintje de tijd om aan de wereld om zich heen te laten wennen, komt allemaal goed. Kijk eens op www.draagdoek.nl die vind ik persoonlijk erg prettig! succes met alles
Okan wil ook maar niet slapen tussen 19h en 23 h en dan weet k echt niet meer wat ik moet doen dus ik zet hem dan in de schommelstoel en dan valt hij in slaap. Maar als ik hem weer naar bed doe dan wordt hij meteen weer wakker. Ik wil hem echt niet laten wennen aan de schommelstoel maar ik weet totaal niet meer wat ik moet doen en laten huilen is hier geen optie want hij is toch niet stil het wordt alleen maar erger als ik hem laat huilen..Okan is nu 7 weken
Hij went niet aan de schommelstoel... Kay sliep toen hij zo oud was elke avond in die stoel, weken lang... nu is hij 5 maanden en zit er echt haast nooit meer in en slaapt er zeker niet meer in...
Dat is wel fijn om te horen... Want ik wil dat absoluut niet. Hij is nu weer in zijn schommel in slaap gevallen ga hem zo in bed doen. Ben benieuwd........
Jaa ik was er ook heel bang voor... maar heb hem toen toch maar altijd in de schommel laten slpaen, omdat ik dus ook echt niet wist wat ik ermee aan moest! Maar nu slaapt hij altijd keurig in bed ze zijn nog zo klein... hou ze lekker bij je, wel zo fijn ook later want dan kunnen ze meteen tegen veel geluid in hun slaap (schrikken ze niet bij elk zuchtje wakker)
Zou haar niet laten huilen. Ze is nog zo klein. Ze heeft nog lang niet dat besef. Aanstellen kunnen ze nog lang niet. Gewoon lekker bij je nemen en troosten. Jayden was ook bijna 24 uur bij me toen ie zo oud was. Hoop het niet voor je maar bereid je maar vast voor op nog veel meer slapeloze nachten. Zal nog wel vaker in periodes gaan voorkomen
2,5 week en dan al een strak schema willen? Is dat niet veel te vroeg dat van je kindje te verlangen? Wij zijn pas met ongeveer 3 tot 4 maanden overgegaan naar een schema. Toen Nikolai 2,5 week was lag hij gewoon bijna altijd op mijn borst of in ieder geval bij mij in de buurt. En zo jong hoef je ze ook echt nog niet te laten huilen denk ik. Verwennen op die leeftijd bestaat niet. Ze hebben gewoon heel vaak meestal 'mama-honger'.
De laatste paar dagen slaapt ze bij haar vader of bij mij in op de buik/borst. Dat gaat heel goed. Alleen dan in haar eigen bedje... dat wordt drama. Na 1 minuut gaan de ogen open en is het huilen. Neem ik haar dan weer bij me dan is het over. Pas als ze echt goed in slaap is kan ze in haar eigen bedje gelegd worden en slaapt ze een paar uur. Overal lees je 'met open ogen in bed leggen' maar dat werkt hier dus echt niet. Ik ben bang dat ik straks over 2 jaar nog bezig ben met kind op de borst en in eigen bed niet willen slapen. Of zal dit wel meevallen? Zijn er nog meiden met tips??? Alvast bedankt!
Zal ook wel meevallen hoor. Ze is net een paar weekjes oud. Moet je,je nu echt nog niet druk om maken. Gewoon nog even lekker genieten. Want over een tijdje is het idd beter dat je ze niet meer in bed neemt. Misschien kun je er even bij blijven zitten naast dr bedje.
Of je legt haar in je eigen bed en gaat er zelf even bij liggen... werkt hier perfect.. ik leg kleine man altijd in mijn bed, ga er een paar minuutjes bij zitten en t mannetje is in droomland (helaas werkt dit snachtsn iet maar dat terzijde )