Ik zit met het volgende, ik heb zo'n 9 weken geleden verteld op mijn werk dat ik zwanger ben. De reden dat ik het toen al verteld heb is omdat ik in een apotheek werk met stoffen die eventueel bij onjuist gebruik schadelijk kunnen zijn. Nou zou er een gesprek plaats hebben moeten vinden allang vind ik over werk en rusttijden over welke werkzaamheden ik wel/niet meer mag doen enz enz. Dit gesprek heeft nog steeds niet plaats gevonden ook niet na 3 keer vragen van mij. Hoe lang moet ik dit nog op zijn beloop laten? Ik heb vandaag gezegd dat ik rond 3 uur even wat wil eten omdat ik anders om 5 uur " flauw" word. Dat vond ze goed en ik hoopte dat het misschien een hint zou zijn of signaal maar niks verder. Ik wordt niet voorgelicht en ik ben natuurlijk niet achterlijk ik zoek ook dingen op maar ik heb het idee bijna dat ze denkt wat ze niet weet hoef ik der ook niet te vertellen ivm extra pauze bv. Ik weet ff niet meer wat ik moet doen om dit bespreekbaar te maken. hopelijk iemand anders wel, gr judith
Zo'n gesprek heb ik nooit gehad hoor.. Al had mijn werkgever wel meteen gehoor gegeven als ik hem gevraagd had om een gesprekje. Misschien toch héél duidelijk (nogmaals) aangeven dat je met je leidinggevende wil spreken.
Ik heb ook nooit zo'n gesprek gehad. Volgens de Arbowet moet het.inderdaad, maar volgens mij gebeurt het in de praktijk nooit. Ik heb zelf uitgezocht hoe het zit met extra pauzes, tillen etc. Als je googelt op Arbo en zwangerschap vindt je alle info die je nodig hebt. In de RI&E van je werkgever moet staan hoe het zit met gevaarlijke stoffen. Als je dan nog vragen hebt of perse een gesprek wil kun je een consult bij je bedrijfsarts aanvragen.
Nooit zo'n gesprek gehad. Echter staan de richtlijnen voor werken op de OK tijdens zwangerschap in je CAO. Aangezien het hier ook om omgang met gevaarlijke stoffen gaat zal er misschien ook wel een officieel document bestaan?
ik werk ook in een apotheek en heb ook nooit zo'n gesprek gehad met mijn werkgever. Alle keren vrij vroeg aangeven ivm bereidingen etc. Nu is bij ons alles wel goed geregeld dus als ik iets niet mag doen dan doet gewoon iemand anders het desnoods mijn werkgever zelf. Heb enige tijd geleden wel een boekje gekregen over werkomstandigheden en wat je rechten hierin zijn. Zeg maar hoeveel je mag tillen, hoe veel extra pauze je mag nemen etc. Vond op sbaweb deze link http://www.sbaweb.nl/cms/publish/content/downloaddocument.asp?document_id=1052 volgens mij is dat hetzelfde boekje. er staat wel in dat er geadviseerd wordt zo'n gesprek te voeren. Zeker als er dingen van je verwacht worden waarvan jij denkt dat het niet kan/mag tijdens je zwangerschap zou ik mbv dit document eens zelf het gesprek aangaan. Het is notabene een cao onderdeel. Succes